Gå til innhold

Problem med "julekalender"

Anbefalte innlegg

Jeg er helt nybegynner på html og slikt og jeg jobber med en julekalender for en side jeg og noen venner har laget.

Problemet er det at jeg ønsker at hver dag skal det være mulig og åpne en ny luke i kalenderen.

Så jeg tenkte slik at vis jeg har et script som henter datoen og at vis dato er lik eller tidligere en datoen som er satt så skrives det som da blir linken. Vet ikke om det er mulig slik jeg beskriver det og jeg kan ikke noe særlig mer en det som er helt basic så vis noen kunne hjelpe hadde jeg blitt kjempe glad og helst før det 1. desember da.

Endret av kenneth_sport
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har vært over på forumet der i en lignende tråd.

Men det tror jeg blir for avansert har sett et script som kanskje kan virke her.

Men vet ikke helt om det er hva jeg trenger men det er vertfal en start som jeg skal se på i morgen.

Hvis noen vet om noen andre script som kan brukes så sier jeg takk.

Endret av kenneth_sport
Lenke til kommentar

Har absolut ingen kunnskap om PHP, begynte med HTML og litt CSS for 2 måneder siden derfor oppfører jeg meg som en total noob. Men jeg skal se litt på hvordan andre har gjort det så skal jeg se hva jeg får til videre. Tusen takk for hjelpen.

Endret av kenneth_sport
Lenke til kommentar
Har absolut ingen kunnskap om PHP, begynte med HTML og litt CSS for 2 måneder siden derfor oppfører jeg meg som en total noob. Men jeg skal se litt på hvordan andre har gjort det så skal jeg se hva jeg får til videre. Tusen takk for hjelpen.

ta en titt PHP.net

<?php
$dag = 5;
for($i=1;$i<25;$i++) {
($i < $dag ? $luke = "Åpnet.." : $luke = "Luke nr. $i");
if($i == $dag) $luke = "<a href=\"#\">Luke nr. $i</a>";
echo $luke."<br />";
}
?>

Endre $dag med date("j");

Lenken til "dagens luke" må også sjekkes mot dato

<?php
if(date("j") != $_GET['luke']) {
echo "Beklager.. Du kan ikke vise denne dagen..";
}
else {
// LUKEN
}

Endret av Stian Jacobsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...