Gå til innhold

Andre som opplever "hang ups" på Canal Digital?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kabel dekoder fra Canal Digital, og opplever til stadighet at man får små "hang-ups", både av bilde og lyd. Det varierer litt, i perioder kan det være lite, andre ganger kan det være mye og veldig irriterende. Har jeg skikkelig flaks kommer det en høy stygg lyd også.

Jeg har sjekket og signalkvaliteten min ligger i snitt på 70% (Akershus). Kan dette ha noe å si? Kan det hjelpe å investere i signal-forsterker?

 

Noen som kan forklare hvorfor dette skjer, evt. hva som kan løse det?

 

Mvh

GoMp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har kabel dekoder fra Canal Digital, og opplever til stadighet at man får små "hang-ups", både av bilde og lyd. Det varierer litt, i perioder kan det være lite, andre ganger kan det være mye og veldig irriterende. Har jeg skikkelig flaks kommer det en høy stygg lyd også.

Jeg har sjekket og signalkvaliteten min ligger i snitt på 70% (Akershus). Kan dette ha noe å si? Kan det hjelpe å investere i signal-forsterker?

 

Noen som kan forklare hvorfor dette skjer, evt. hva som kan løse det?

 

Mvh

GoMp

 

Pass først og fremst på at du bruker en så kort antennekabel som mulig (cm er ikke viktig, men ikke bruk en kabel som er flere meter lengre enn du trenger) - Helst ikke over 5-6 meter (den fra uttaket til dekoderen) - Pass også på at kabelen er godt skjermet (samme type som den du fikk fra CD) - at du ikke skjøter antennekabler (dødssynd) og at du ei heller grener signalene med splitter mer enn èn gang per uttak.

 

Har du overholdt alt dette og du ikke har noen synlige skader, ikke har gjort inngrep eller kan ha skadet uttaket/kablene så er det nok lite du selv får gjort her.. hvis du bare har 2 uttak med "normal" lengde mellom de eller 3 med relativt kort lengder i mellom, er det nok heller CD som må ut og feilsøke på signalet inn til boligen din.

 

Når det gjelder signalstyrke er det vel kanskje litt lite med 70% på styrken, men spesielt om det også er kvaliteten som ligger så lavt (indikerer i så fall pakketap og mulig signalstøy (en dårlig kobling et sted?))

 

Håper dette hjelper deg på vei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...