Gå til innhold

hjelp meg med ny pc!

Anbefalte innlegg

LES NØYE IGJEN FØR DU SKRIVER!!!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en pc.Jeg skal ikke bygge den, men jeg har valgt ut delene selv. Det er denne PC-en jeg skal ha: www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10238

Jeg har har bytta ut nesten alle delene som fulgte med orginalt. Men jeg er ikke sikker på om alt passer sammen, som for eksempel: hovedkorte og skjermkorte passer inn i kabinete eller om jeg har stor nok strøm.

Her er delene jeg skal ha:

Strøm:www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340676 eller www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340678&CKS=PCW eller noen midt i mellom.

kabinett: www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085

Hovedkort: www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333219&CKS=PCW

CPU : www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338084&CKS=PCW

Skjermkort: www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332049&CKS=PCW eller www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327248&CKS=PCW jeg vet ikke forskjellen på disse to kortene, så jeg vet ikke hvilken av dem jeg skal velge.

RAM: www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321028&CKS=PCW

Haddisk: www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316738&CKS=PCW ,

www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320144&CKS=PCW eller www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316737&CKS=PCW Jeg vet ikke hvem av disse jeg skal velge.

Lydkort: www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328399&CKS=PCW

Tror jeg skal ha XP

Jeg har en gammmmel skjerm som jeg skal bruke fordi jeg ikke har råd til skjerm nå kjøper det etter jul. Kommer også til å kjøpe en bedre vifte til cpuen.

Så her kommer det dere skal hjelpe meg:

1. Passer disse delene sammen?

2. Hvilket skjermkort skal jeg velge og hva er forskjellen?

3. Hvilken harddisk bør jeg velge?

4. Er kabinettet stort nok?

5. Hvor mye strøm må jeg ha? holder det med 650W eller må jeg ha mer?

Husk at jeg ikke kjøper delene separett, dette er en pakke! Hvis noen mener at noen deler bør byttes ut så se på denne linken først: www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10238 dette er PC-en, Under knappen "kjøp" står det "Konfigurer selv" gå inn på den og se hvilken deler man kan velge mellom.

Jeg skal ikke bruke mer enn ca 15k, og dette er uten skjerm,webcamen og høytalerne. Jeg kommer til å bruke PC-en til å spille cs 1.6 , AoC og andre grafikk krevende spill. Kommer også til å drive med litt film og bilde redigering.

Vil gjerne at dere bruker litt tid på å se på PC-en, vil at PC-en skal funker bra. Vil ikke se at folk bare skriver uten å begrunne svart.

Skriv "PC-en ser bra ut, men jeg ville heller valgt denne delen fordi....... eller "denne delen suger fordip....."

skriv begrunnelse.

Håper det er noen som gidder å sette seg ned og hjelpe meg!

Er det no infomasjon som jeg har glemt å skrive ned så si i fra!! =) Jeg har ikke så veldig mye peil på pc deler så prøv å forklar meg uten å gjøre det for komplisert

Takk..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...