Nemkofaen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Forslag 1. 2stk 120mm-vifter side om side i bunn som blåser luft inn. 3-4stk 80mm-vifter som blåser luft inn på hdd-er. Forslag 2: 3 stk 120mm-vifter (langs midten, fra bunnen av i front) som blåser luft inn på disker og ellers inn i kabinett. Begge forslagene inneholder forøvrig 2 stk 120mm-vifter montert i toppen som blåser luft ut. Varm luft er lettere enn kald, som kjent.. Ps, plass til opplegget er intet problem (www.ktv.no/~iel-ktv/ting) På forhånd, takk for forslag mvh Ivar Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Fytte katta! Det var litt av et kabinett, Når du har såpass med plass og så mange harddisker ville jeg nok hatt en 120mm vifte som fikk bort varm luft fra de. Ellers er min erfaring at det ikke er noe stort poeng å ha vifter i bunn som blåser kald luft inn i kabinettet. Du trenger bare noen gode vifter i bak-kant, plassert så høyt som mulig for å kvitte deg med den varme luften. En annen sak: Hva med å plassere begge strømforsyningene oppe? Det kan jo hjelpe litt på.. En liten sak til slutt, håper det kabinettet der demper støy på en skikkelig måte, ellers ville jeg kastet det på søpla. Noe så uoversiktlig og stygt har jeg sjelden sett, hehe Lykke til! F. Lenke til kommentar
Nemkofaen Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 takker for tips, uoversiktelig? Vel, det er ikke ferdig enda, inn med vifter før jeg setter fast disker osv. stygt, mulig, men det er praktisk og det var det jeg ville ha. Kjekt å ha med to maskiner, den ene kjører filserver, spillserver og det jeg ellers vil, mens jeg har den andre til akkurat det som passer meg Strømforsyningen kan selvsagt ikke flyttes, da får jeg to svære firkantede hull der de sto fra før av. Pent? nei! Ok, skal høre litt mer, har fire 80mm-vifter jeg fant i gamle strømforsyninger her om dagen (gjenbrukstorg er fine greier, folk kaster søren meg ALT), samt at jeg fant ei 120mm-vifte. Så da trenger jeg ikke kjøpe nye enda i alle fall. Ivar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå