-Torb Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kakao er godt, spesiellt nå tidlig på vinteren, og etter litt søking fant jeg ut at det mangler en tråd for kakao og kakaooppskrifter. Selv bruker jeg å bare lage en enkel, pulverkakao. Så blander jeg i litt melk, litt vaniljesukker, litt kaffe hvis det finnes ferdigtraktet kaffe i huset og en liten dæsj med pepper. Blandingsforholdene er jeg veldig usikre på, da jeg bare mixer og matcher som det passer humøret. Så, spørsmålet er, hvordan er din favoritt-kakao oppskrift, hvilket tilbehør liker du til kakaoen, og når passer det best med kakao? Fyldige og saklige innlegg er greit likevel om de ikke har en egen oppskrift. (PS. kommer til å prøve ut så mange oppskrifter jeg har tid til, og ingredienser til) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) skikkelig kvalitetsjokolade er viktig.. de selger Freia 70% kakao , den er enkelt å grei å få tak i.. 100g sjokolade 7dl h-melk 1\2dl mint sprit\likør pisk krem med sukker og vaniljesukker, en eg god dæsj krem på toppen... glemte å si at sprit\likør skal oppi etter den har kokt opp, helst ta 4cl i en kopp så heller du kakao oppi koppen, så topper du det med krem , koker du opp sprit\likør så damer alkoholen vekk.. og det kan vi vel ikke ha noe av kan vi vel Endret 29. november 2007 av toazty Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg er sløv, og lager for det meste "kakao" av O'boy og varm melk, og så tar jeg litt karamellsaus i hvis jeg vil ha det enda litt søtere Tror jeg må ta meg tid til å lage orntlige saker en dag. Lenke til kommentar
Jaqu711 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Lager nesten bare pulverkakao jeg Swiss Miss Chocolate Milk er utrolig god. Drikker det med litt melk i og krem på toppen. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hmm.. Har sett en oppskrift som sier det skal være godt med litt finhakket chilli i kakaoen. Skal ikke garantere bra resultat da. Lenke til kommentar
Jaqu711 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hmm.. Har sett en oppskrift som sier det skal være godt med litt finhakket chilli i kakaoen. Skal ikke garantere bra resultat da. Ja det drikker søsteren min Mexikansk kakao tror jeg vel det er Lenke til kommentar
-Torb Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 100g sjokolade7dl h-melk 1\2dl mint sprit\likør Hehe. Litt vanskelig å få tak i mint sprit / likør for min del. Under 18. ...litt finhakket chilli i kakaoen... Har smakt det, gir en litt spesiell smak, men absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 skikkelig kvalitetsjokolade er viktig.. de selger Freia 70% kakao , den er enkelt å grei å få tak i.. 100g sjokolade 7dl h-melk 1\2dl mint sprit\likør pisk krem med sukker og vaniljesukker, en eg god dæsj krem på toppen... glemte å si at sprit\likør skal oppi etter den har kokt opp, helst ta 4cl i en kopp så heller du kakao oppi koppen, så topper du det med krem , koker du opp sprit\likør så damer alkoholen vekk.. og det kan vi vel ikke ha noe av kan vi vel uten alkohol smaker dette Cocio. Megagodt, skal prøve med alkohol neste gang. høres digg ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå