Gå til innhold

Bærbar pc på skole bussen

Stallone

Anbefalte innlegg

Jeg skal på skole tur med klassen min i morgen, da skal vi til drammen, og det tar ca 2t å kjøre, derfor spurte jeg om jeg kunne ta med PC-en min sånn at jeg kunne se på film eller noe, det var greit, men så snakka jeg å læreren min om en sånn transformator eller hva det heter, som du plugger i sigarett tenneren og til PC-en, hvor mye koster en sånn overgang? Hvor for man kjøpt det? Læreren min har en sånn men den er amerikansk, og han ville ikke at jeg skulle testen den siden en ny strømadapter koster 1500 kr, så ja, hvor for jeg kjøpt en sånn? Altså i en vanelig butikk!

Endret av Stallone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inverteren fra Biltema er helt kurant den sålenge du ikke skal ha mer enn 300W.

Pris finner du sikkert på Biltema sine sider, mener å huske at den dyreste ligger på rundt 600,-NOK. Den minste er noe billigere.

Edit: Biltema selger de ennå, men fant ikke ved søk på inverter.

edit 2: Søk på vekselretter på Biltema , koster 495,-

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

De fleste moderne busser har uttak for 230V og har i mange tilfeller ingen 12V sigaretttenner i det hele tatt. Snakk med bussjåføren om han har en kontakt. Har aldri hatt noe problem med det når jeg har reist med buss over lengre distanser. Pleier å være uttak i midtgangen med toalettet hvis det er en slik buss dere skal reise med. Men hvilken moderne laptop er det som ikke klarer 4 timer på batteri?

Lenke til kommentar
De fleste moderne busser har uttak for 230V og har i mange tilfeller ingen 12V sigaretttenner i det hele tatt. Snakk med bussjåføren om han har en kontakt. Har aldri hatt noe problem med det når jeg har reist med buss over lengre distanser. Pleier å være uttak i midtgangen med toalettet hvis det er en slik buss dere skal reise med. Men hvilken moderne laptop er det som ikke klarer 4 timer på batteri?

jo da :p hehe vi skal kjøre mini buss, 16 seters.. en stygg svart sånn taxi lignenes.. og jeg trur neppe den har vanelig strømkontakt..

litt dumt å gjøre om fra 12V DC til til 230V AC forså å gjøre om til 12v DC igjen (lader)

ja åssen kabel trenger jeg da?

Endret av Stallone
Lenke til kommentar

ja der der chill på bussen ned til polen når du sitter rett me dassen. digg å se film/spille heie veien ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...