skylinepower Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei, lenge siden sist jeg har spurt om noe her, men når kompisen ville ha seg ny pc så vil jeg jo at han skal få max ytelse for prisen. Derfor vil jeg "dobbel sjekke" her med dere om det. Bruksområde er gaming og lan. Max pris er 7500,- Dette er de to oppsettene jeg har laget og vurdert. Tror oppsett 1 er best jeg, men er det det? Oppsett 1 Oppsett 2 En ting til, dere ser sikkert at jeg helst vil ha det billigst hos komplett det er personlige grunner så orker ikke og diskutere i det! Takk for svar! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du har jo ikke tatt med Dvd-brenner/kjøler etc på det første oppsettet, noen spesiell grunn til dette? Vil si at du får mest for pengene ved å velge oppsett 1. Ikke at jeg er noen expert, har detti litt ut av den verdenen nå :\ Men min mening. Hvis du skal legge på dvd-brenner etc. så blir det jo dyrere .. Lenke til kommentar
Halsstikkar Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Vore greit ha ein "boks" som har dette inni.. Endret 28. november 2007 av Halsstikkar Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Må nok spørre han om han skal ha Dvd rom/brenner. Så du synes oppsett 1 er best? Hvordan er støyen på boxed kjølere, har glemt det selv så. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 De er ikke av de stilleste kjølerene , spørs helt på om han er observang på støy eller om han kan leve med litt sus . Det er overkommelig , men jeg kunne ikke klart meg Smak og behag ! Jeg mener oppsett 1 er best , men ikke velg ut ifra meg , se heller om det kommer opp flere forslag her , er som sagt litt rusten . Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Så hvis jeg legger på f.eks en Zalman 9500 til oppsett1 så vil den være best og stillest? Kom gjerne med tips om andre oppsett Den skal ikke klokkes så kanskje Amd 6400+ er litt akktuel? Endret 29. november 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Styr unna Zalman for CPU, de bråker ganske mye. Kjøp Thermalright Ultra 120 Extreme, Thermaltake Big Typhoon VX eller Scythe Ninja Plus. Ville valgt E6850/E6750 hvis den ikke skal klokkes. Q6600 er knall, men 2.4GHz er litt lavt. Hvis du ikke har planer om SLI ville jeg valgt Corsair HX520W, den holder i massevis. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Big Typhoon er å anbefale Pass bare på at du har god nok plass til den. Q6600 holder nok den, men som sagt. Overnevnte er å foretrekke Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Så dere mener at E6850 er bedre i spill en Q6600? Klarer Q6600 og dra flere bakgrunnsoppgaver uten at den krasjer en E6850? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Kom med innspill da ! Den skal bygges etter jul fikk jeg høre, så har litt tid på meg. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 "Problemet" nå er vel at lite (ingen) software vi "vanlige" PC brukere har er "designa" for 4 kjerneprosessor, problemet da er at softwaren ikke "fordeler seg" og prosessoren har nok arbeid på feks to kjerner, og de andre får "ingenting" og jobbe med. "Oppgraderer" min PC nå, men bruker en "billig" tokjerne prosessor selv om hovedkortet er "designa" for firkjerne - venter til firekjerne er mer "innkjørt". Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Fin anbefaling , og 100% fakta. Det er bedre å kjøpe hovedkort med støtte for 4-kjerner og heller oppgradere senere Kommet noen vei her eller? Eller står det stille? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 kabinett , os, mus, tastatur, dvd, har han ?? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Slik jeg har hørt det så har han det, skal nok bygge etter jul så kan hende det har gått ned i pris da noen anbefalinger til hk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå