Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye teller utseende for guttene(hos jenter)?

Gjest jentegjest

Anbefalte innlegg

Gjest jentegjest

Jeg har fått skikkelig inntrykk av at hvis jentene ikke ser slik eller slik ut så er det ingen som er interesserte i dem. Stemmer det? Det får i alle fall meg til å unngå å prate med gutter, noe som jeg hater. Jeg blir helt rolig og sjenert med en gang, men blant venner(både jenter og gutter,men de er jo venner) så kan jeg snakke som en tulling og være skikkelig utadvendt.

Jeg har kun hatt vonde opplevelser med gutter(ble mobbet i 10 år av en spesiell+kompisene, og det har ført til hvordan jeg oppfører meg blant gutter i dag og at jeg stoler generelt lite på det som kommer ut av munnen på gutter..), så jeg spør derfor her. Trenger å få litt troen tilbake på at ikke alle gutter er helt like, og at noen faktisk en gang vil like meg for den jeg er. Ja, jeg ser ikke ut som en modell, men jeg er nå heller ikke et monster.. så hva er egenskapene dere ser etter hos ei jente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Når dere skriver at utseende er viktig i begynnelsen, hva tenker dere på som er viktig for utseende?

Noen er runde og litt større enn andre, hvor negativt er det? Må en være i strl. S for å være pen?

^^)

Lenke til kommentar

Etter min personlige erfaring, varierer det veldig fra person til person hvem som er pen eller ei. Kan ta meg og en kompis for eksempel. Jenter jeg som oftest synes er tiltrekkende og pene synes han ikke er noe særlig, og omvendt. Så det finnes nok ikke noe fasit akkurat der.

Lenke til kommentar

Jeg for min del setter pris på et flott utseende, men det har ingen som helst betydning så lenge personen ikke har karisma og utstråling. Det at en jente stråler med øynene, smilet og kroppsspråket har utrolig mye mer å si. For å si det sånn så er supermodellene noe jeg aldri synes noe særlig om for de ser rett og slett helt død ut i øynene og har ingen utstråling. Dessuten skal det ikke være sånn at de må se frekke ut eller sexy i blikket, men bare ren god mennesklig utstråling. Det tiltrekker mye mer enn utseende. Derfor har "middels"-pene damer (viss det går an å si det) med utstråling mye mer sjans hos meg enn de veldig pene uten utstrålingen. Jeg liker også damer som har litt ekstra enn de som er veldig tynne. En som man ser trener og spiser som hun trives er noe jeg liker :)

Lenke til kommentar

"så hva er egenskapene dere ser etter hos ei jente?"

Pja...

I uprioritert rekkefølge:

- personlighet, helst litt sær og snodig.

- humor er viktig, gjerne sær og snodig den også.

- lidenskapelig, liker jenter som brenner for noe.

- selvstendig, dvs at vi er sammen fordi vi velger det, ikke fordi en eller begge "trenger" det.

- en smule selvtillit, iallfall såpass mye at hun kan ta et kompliment uten å krangle :p

- dramadronninger kan brenne sakte.

- ett eget liv er ikke å forakte, da det fort kan bli litt for mye hvis vi skal henge sammen som erteris 24 timer i døgnet.

- sjarmerende, og innehaver av den ubestemmelige kvaliteten "søt". Søt kan være så mangt, men jeg kjenner igjen det når jeg ser det.

Kunne sikkert skrevet mer, men dette dekker det viktigste.

Lenke til kommentar

Jeg har møtt mange fine jenter som ser veldig bra ut, men etter å blitt litt bedre kjent med de kunne jeg aldri i verden ha tenkt meg å være sammen med de eller hatt noe dypere vennskap med de enn å "være på hei" med de.

Så jeg tror Ipostino har rett i at utseende er viktig i begynnelsen, men det er til slutt personligheten som bestemmer. Men jenter man ikke nødvendigvis synes er utrolig fin til å begynne med kan man bli betatt av etterhvert når man blir bedre kjent med de, om de har en personlighet som passer godt overens med ens egen personlighet. Så at man ikke ser ut som en glamourmodell er ikke nødvendigvis til et evigvarende stort hinder om du ønsker å bli mer en godt kjent med gutter. Og gutter er alle forskjellige og tenker tildels forskjellig slik som også jenter er og gjør.

Lenke til kommentar

I begynnelsen min erfaring (som forresten ikke er for lang) var jeg mest interesert i utseende, dette fungerte fint intill nylig når jeg faktisk fant ut at det var andre ting som telte mer i ett forhold.

Viktige ting:

Lett å prate med.

Felles interesser. Ikke alt, men noen er veldig viktig. Kjiipe saker hvis du ikke kan gjøre noe sammen med din kjære.

Interesser som ligger utenfor sminke og "hvordan-ser-jeg-ut-på-håret-idag?"

Utseende er viktig, men stort sett er det bare førsteintrykket for meg der.

Og så kommer jeg ikke på mer.

Hovedpoenget er personlighet. Få klarer å være sammen med noen de ikke liker personligheten til.

For å beskrive hva jeg ser:

Har en jente i klassen min. Hun har perfekt kropp og er generelt dødsdeilig. Jeg kom over dette fort, men hva jeg ikke kom over var det faktum at hun er veldig lett å prate med, intelligent, målbevisst og morsom. Hun leser tilogmed bøker om andre verdenskrig, må være en "first" for meg. Personligheten er 90% av opplevelsen.

Lenke til kommentar

Tja, mørk hår og øyne så er jeg stort sett fornøyd med utseendet (som regel iallfall), men det er irrelevant om hun ikke er rimelig oppegående med beina godt planta på bakken. En annen viktig ting er at hun må kunne få meg til å le og ikke minst stille opp og "være der" i mindre hyggelig sammenhenger. Er vel sånn cirka der lista ligger.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_OC_*

Utseende er jo det første man legger merke til, men utstråling er en stor del av utseende. Dessuten hender det at man først ikke synes utseende var så veldig, men så finner man ut at man blir tiltrukket pga personligheten. Så utseende betyr litt, men ikke alt.

Lenke til kommentar
I uprioritert rekkefølge:

- personlighet, helst litt sær og snodig.

- humor er viktig, gjerne sær og snodig den også.

- lidenskapelig, liker jenter som brenner for noe.

- selvstendig, dvs at vi er sammen fordi vi velger det, ikke fordi en eller begge "trenger" det.

- en smule selvtillit, iallfall såpass mye at hun kan ta et kompliment uten å krangle :p

- dramadronninger kan brenne sakte.

- ett eget liv er ikke å forakte, da det fort kan bli litt for mye hvis vi skal henge sammen som erteris 24 timer i døgnet.

- sjarmerende, og innehaver av den ubestemmelige kvaliteten "søt". Søt kan være så mangt, men jeg kjenner igjen det når jeg ser det.

Kunne sikkert skrevet mer, men dette dekker det viktigste.

Som om jeg skulle sagt det selv :p

Lenke til kommentar

Setter intelligens, følsomhet og humor veldig høyt. Utseende betyr veldig lite hvis man blir glad i en person, har sett flere i utgangspunktet veldig overfladiske gutter som har blitt sammen med jenter som ikke er så pene. Men nå er det jo også veldig inviduelt hva forskjellige synes er pent.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg går i klasse med en drit pen jente!!! Men hu er en skikkelig B****.. så sitter jeg ved siden av bestevennen hennes som er helt grei å se på, hu er ganske smarte og hjelper meg mye med lekse og slikt... Personligheten hennes er kjempe bra. jeg henne og en annen jente vi er drit gode venner sitter og snakker om alt mulig uten at noen føler seg ertet eller noe slikt. kan snakke om alt med de. og en annen jente som jeg synes er grei, helt grei kropp og ganske bra personlighet kan jeg sitte og snakke med flere timer på msn, men så ble jeg litt sur på henne så nå ha jeg ikke sagt ett od til henne på 1uke. og vi går i samma klasse.... men personlighet teller mest hos meg og kropp etterpå.. også viktig og kunne snakke sammen om hva som helst uten at noen føler seg uvel eller noe slikt hvis dere skjønner hva jeg mener....

1. Personlighet, intellegens og humor

2. Kroppen

3. Familie

Lenke til kommentar

Det jeg ser etter er:

- Utseende (Trenger ikke være sånn 10/10, men brukbar. Liker jenter relativt slank, men heller litt for mye enn litt for lite. Er ikke ut etter sminkedukke... Et smil gjør alle veldig mye finere :D)

- Interesser, veldig kjekt å ha noe til felles

- Intelligens (Vil si at jeg er relativt smart selv. Gidder ikke være lærer 24/7)

- God kjemi <--- Veldig viktig

- Selvstendig

- Litt selvtilt, men trenger ikke all verden. Og være sjenert er søtt

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...