provolone Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei! Hva er det verste som kan skje om man fyller typ 4 liter olje? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Sprengt toppdekselpakning, noe som fører til masse oljelekkasje. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Sprengt toppdekselpakning, noe som fører til masse oljelekkasje. Word! Fylte på EN LITER for mye.. Leste feil i instruksjonsboka, haha!! Etter et par dager røyk toppakninga når jeg kjørte på E18 og vannet flomma inn i olja.. Også kom det vel noe inn i sylindrene også. uff.. Fra nå av skal jeg ALLTID kjøre med åpent oljelokk etter jeg har fylt olje! Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Fra nå av skal jeg ALLTID kjøre med åpent oljelokk etter jeg har fylt olje! El vel ikke akkurat direkte lurt å kjøre med oljelokket oppe heller. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Neinei, men hvertfall under første kjøreturen eller no.. kanskje ta en tøybit over eller no ^^ Lenke til kommentar
provolone Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Sprengt toppdekselpakning, noe som fører til masse oljelekkasje. så, det verste som kan skje er at topp pakningen ryker?? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 For lenge siden hadde mor en Astra F Turbodiesel! Da den var på oljeskift glemte de å tappe av den gammle oljen og bare fyllte ny! Kjørte 1 mil. Da ble oljen presset inn i sylindrene så det røyk noe jævli! Det rant rett og slett over for olje! Tauet den til verkstedet og tappet av oljen og fyllte på ny! Da vet dere at Izusu-motoren som sto i Astraene er holdbare. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 For mye olje øker oljetrykket mye og kan dermed føre til at ting ryker pga det økte hydrauliske trykket. Verksteder er også livsfarlige. Hva de ikke klarer å glemme der. Og så mye tull og surr det har vært de få gangene jeg har brukt de, så er jeg VETTSKREMT. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har ikke det problemet, og jeg tror det kan ha noe med at jeg leser av nivået på peilepinnen. Kan anbefale den fremgangsmåten for andre. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har ikke det problemet, og jeg tror det kan ha noe med at jeg leser av nivået på peilepinnen. Kan anbefale den fremgangsmåten for andre. Veldig lurt tips. Tror ingen andre gjør det her altså. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har ikke det problemet, og jeg tror det kan ha noe med at jeg leser av nivået på peilepinnen. Kan anbefale den fremgangsmåten for andre. Veldig lurt tips. Tror ingen andre gjør det her altså. Kan det være at alle disse andre heller ikke har funnet retningsviserne. Det er nokså mange som sliter med disse hersens energikrevende blinklysene ...? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har ikke det problemet, og jeg tror det kan ha noe med at jeg leser av nivået på peilepinnen. Kan anbefale den fremgangsmåten for andre. Veldig lurt tips. Tror ingen andre gjør det her altså. Kan det være at alle disse andre heller ikke har funnet retningsviserne. Det er nokså mange som sliter med disse hersens energikrevende blinklysene ...? godt mulig det. Kan være dem har funnet den knappen som gjør at alle blinklysene blinker sammen. Jeg tenker da når de står langs veien, fordi de har fylt for mye olje. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ja, det er ikke så få som sliter med det mest elementære når det gjelder bil........ At folk ikke er i stand til følgende (med mindre de har fysiske handicap). Bytte lyspærer. Bytte olje og filter. Bytte vinter/sommerdekk, evnt montere reservehjul ved en stopp. Må da være kjedelig å stoppe med en punktering, og to svarte frontlys på en øde strekning pga småtterier. Enkel liste som er grei å sjekke, og utføre selv ved behov så man vet hvordan når det trengs! 1. Skifte hjul. Sjekk også luftrykk i reservehjul. Det kan være egne bolter/muttere til reservehjul enn det er på sommer/vinterdekk (i alle fall om de er i alu). 2. Ha en boks med reservelyspærer (i bilen). Sjekk innimellom alle pærer. Bytt og erstatt pæren(e) som ble bytta så du har til neste gang så fort det lar seg gjøre. 3. Et sett kjetting og en hjelpestarter kan være kjekt. 4. Snøkost/isskrape. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har ikke det problemet, og jeg tror det kan ha noe med at jeg leser av nivået på peilepinnen. Kan anbefale den fremgangsmåten for andre. Tro meg det er ikke alle som finner peilepinnen, og mange av de som finner den presterer å fylle olje på feil sted. Har hatt mistenkelig mange Avensiser inne i det siste med olje på ekspansjonstanken. Folk blir litt mistenksomme når de har etterfylt en boks olje og nivået ikke øker på pinnen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jepp, det kan jo se litt skummelt ut å fylle olje der en kan se litt metall nedi (kamakslene). Kanskje lage en internasjonal fargestandard på de ulike lokkene? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hm.. Er det virkelig så få biler som har oljenivåmåler i instrumentpanelet? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hm.. Er det virkelig så få biler som har oljenivåmåler i instrumentpanelet? Jeg har aldri sett en.. Er ikke det samme som oljetrykk eller? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hva er det verste som kan skje om man fyller typ 4 liter olje? Kommer egentlig helt ann på bilen. En Opel Omega 2.6 skal jo ha ca 5 liter olja på blokka, så der går det bra. På en 1-liters bil er det vel ikke så lurt å ha på så mye, på grunn av trykket som dannes. Da sprenger du toppakninga, og stemplene kan vel også få en trøkk. Hm.. Er det virkelig så få biler som har oljenivåmåler i instrumentpanelet? Tror bare jeg har sett dette på noen biler på AutoDB til dags dato. Ikke at jeg har sett all slags biler, men noe har jeg da vært borti. (En liten artig ting sånn på sida; satt og kikka på en Toyota Corolla AE86 Levin fra 80-tallet, disse hadde faktisk oljemåler! Ikke verst for en så gammel japse... ) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Bertel O steen hvor jeg jobber med Peugeot og Merce, de fleste av de bilene har Olje måler i instrumentpanelet. I for av anntall klosser, kan du se hvor mye olje det er. Gamle bilene har selvfølgelig ikke det. Men stort sett de fleste vi har inne har det. BMW min har også det, 94modell. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 På Opeler fra 95 er det gul topp på ting man etterfylle selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå