ShrtyOo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Kjøpte for en HP Pavilion dv6560eo for ett par dag siden som kom med Windows Vista. Installerte Windows XP da Vista og jeg ikke kommer til overs med hverandre. Problemet er at jeg finner ikke chipset drivere, har lett på de fleste steder. Har vært på HP sine hjemmesider, nvidia, diverse driver-sider osv. Leste på ett nvidia-forum at en er nødt til å gå på produsenten sine hjemmesider når det gjelder laptops/notebooks da nvidia ikke produserer drivere til disse. Men som sagt, finner ingenting på HP sine sider for XP, lurer på om noen har noen gode forslag? Her er link til hp med specs og info ang. PC-en: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...=reg_R1002_USEN Edit: Kjører altså 32-bit windows, og har prøvd AMD-driver pack'en uten hell. Endret 28. november 2007 av ShrtyOo Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har ikke vært borti nvidia chipset før, men har lagt inn chipset drivere for intel, via, sis og ali, og de har felles driverpakke for alle chipset. forundrer meg hvis ikke nvidia har det. eventuellt så kan du laste ned cpu-z (eller sjekke hjemmesiden til hp) og finne ut hvilket chipset du har. Driverene skal ikke trenge å være sertifisert for maskinen, men for chipsetet. Det er noe annet når det jelder skjermkortdrivere Lenke til kommentar
ShrtyOo Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Har ikke vært borti nvidia chipset før, men har lagt inn chipset drivere for intel, via, sis og ali, og de har felles driverpakke for alle chipset. forundrer meg hvis ikke nvidia har det. eventuellt så kan du laste ned cpu-z (eller sjekke hjemmesiden til hp) og finne ut hvilket chipset du har. Driverene skal ikke trenge å være sertifisert for maskinen, men for chipsetet. Det er noe annet når det jelder skjermkortdrivere Skjermkortdrivere har jeg, har prøvd å finne ut hvilket chipset jeg har, uten hell, mulig å få noe hjelp der? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) hvilket type chipset har du da? nvidia ...? EDIT: Unskyld, var litt kjapp på avtrekkeren der. Last ned CPU-Z. Finner det ut der Endret 28. november 2007 av HulkHaugen Lenke til kommentar
ShrtyOo Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Ingen ble skutt, skal vi se.. Hovedkort: Quanta 30D0 Chipset: NVIDIA nForce 520 (REV: A3) Southbridge: NVIDIA ID0442 EDIT: Tester om NVIDIAs driverpakke for nForce 520 fungerer nå Endret 28. november 2007 av ShrtyOo Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ingen ble skutt, skal vi se.. Hovedkort: Quanta 30D0 Chipset: NVIDIA nForce 520 (REV: A3) Southbridge: NVIDIA ID0442 EDIT: Tester om NVIDIAs driverpakke for nForce 520 fungerer nå http://www.nvidia.com/object/nforce_520_winxp2k_12.15.html hvis ikke denne virker........hmm. Regner med det går greit, men fytti grisen å STOR den var. 77,6MB. Lenke til kommentar
ShrtyOo Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ingen ble skutt, skal vi se.. Hovedkort: Quanta 30D0 Chipset: NVIDIA nForce 520 (REV: A3) Southbridge: NVIDIA ID0442 EDIT: Tester om NVIDIAs driverpakke for nForce 520 fungerer nå http://www.nvidia.com/object/nforce_520_winxp2k_12.15.html hvis ikke denne virker........hmm. Regner med det går greit, men fytti grisen å STOR den var. 77,6MB. Akkurat lagt inn denne, funka som hånd i hanske. Nå har jeg vell alt jeg trenger av chipset drivere og liknende? (Har skjermkortdrivere inne) Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Akkurat lagt inn denne, funka som hånd i hanske. Nå har jeg vell alt jeg trenger av chipset drivere og liknende? (Har skjermkortdrivere inne) Det ser du på enhetsbehandilgen(device manager) om du har noen "gule spørsmåltegn". trykk på ev. trådløst nettver og bluetooth, å se om du har drivere til de også. Bør ta en runde og finne siste driverene til all hardware du har, fremfor å buke de som ligger på de(n) medfølene cd(ene)! Alltid godt å vite at alt er "perfekt" på en ny pc Lenke til kommentar
ShrtyOo Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Akkurat lagt inn denne, funka som hånd i hanske. Nå har jeg vell alt jeg trenger av chipset drivere og liknende? (Har skjermkortdrivere inne) Det ser du på enhetsbehandilgen(device manager) om du har noen "gule spørsmåltegn". trykk på ev. trådløst nettver og bluetooth, å se om du har drivere til de også. Bør ta en runde og finne siste driverene til all hardware du har, fremfor å buke de som ligger på de(n) medfølene cd(ene)! Alltid godt å vite at alt er "perfekt" på en ny pc Alt slik skal være i orden, bryr meg ikke om bluetooth og slikt, tenker performance-messig Ingen cd som fulgte med, nada. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Alt slik skal være i orden, bryr meg ikke om bluetooth og slikt, tenker performance-messig Ingen cd som fulgte med, nada. Vet ikke om du nå mente at du ikke har bluetooth, eller ikke bruker det, men vær klar over at PC-en kan bli ustabil dersom ikke alle drivere er installert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå