Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Heisann! Lurer på om 500W er nok til min PC, som du finn her: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=50972 Kanskje eg burde vurdera 600-wattern til MIST? Lenke til kommentar
Winnetou Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 innser ikke hvorfor 500W ikke skulle være nok.. er ikke som om du kjører SLI eller noe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 OK, då trur eg eg satsar på den, då! Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vil anbefale deg velge en annen strømforsyning med mindre du har veldig lyst å kjøpe komponentene dine fra forskjellige butikker. Fraktkostnadene stiger til himmels imotsettning til hvis du skulle kjøpt alt fra samme sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Skal jo ikkje kjøpa PC-en før i mai, så mykje kan endra seg, og så kan eg jo prøva å senda ein mail til Amentio ... Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Synes du da ikke trenger å tenke på hva slags komponenter du skal ha i PC-en nå. Du vil få bedre komponenter for samme pris i mai...såe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Men det er jo så kjekt!! Gleder meg enormt til mai! Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Du vil uansett måtte bytte ut alt av komponenter du har allerede bestemt deg for nå. Vitsen er liten eller ingen spør du meg. Nok OT fra meg. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 helt enig, mai er 6 mnder fram, stort sett alle de viktige komponentene er bytta ut eller oppgradert innen den tid. vil gå så langt å si at det er tåpelig å bestemme seg for deler så tidlig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Du byens bil, hadde det ikke vært bedre å satse på et annet merke enn mist? Dårlige kondensatorer i dem vistnok... Corsair har gode strømforsyninger, du kan også sjekke hw.no sin siste test av hyper sine, var vist gjort enorme forbedringer der. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 mist har da så vist ikke dårlige kondensatorer. de er jo tross alt blandt de beste psuene som er å få tak i. men corsair er bra ja. så hva du velger mellom mist og corsair er vel mer avhengig av den enkeltes erfaring og ønsker. jeg har selv erfaring med begge merker og gikk for mist da jeg bestillte nye psuer for en uke sia. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 MIST brukte Fuhjyuu-kondensatorer før (billige taiwanske som tåler lite varme), men akkurat nå er det usikkert hva de bruker. Regner med de har gått bort i fra slike kondensatorer, da de ikke er noe særlig egnet til bruk noen steder. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 ta å les testen hardware har gjordt av de nyeste mistene, så finner du det nok ut. eller send en epost til microplex. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Det finnes ingen test av de nyeste Mist strømforsyningene som nå har kommet i Rev 3. Begge Mist strømforsyningene som ble testet på Hardware.no er Mist 500w Rev 1 med og uten modulære kabler. Jeg vil ikke anse Mist som noen kvalitetsmerke på grunn av at de mener den ikke skal vare mer enn 2 år. Du vil bare få 2 års reklamasjon på Mist strømforsyninger, selv om Norsk lov sier at du har 5 års reklamasjonstid. Mist lager ikke sine strømforsyninger selv, men de er laget av OEM produsent ATNG. Jeg vet at ATNG har brukt Teapo, CS, Fulltec, Fuhjyyu, Rulycon og NO Name kondensatorer. Teapo skal være ok til bruk i strømforsyninger, mens de andre er av elendig kvalitet. Corsair sine strømforsyninger må være laget for å holde lenger da de kommer med 5 års garanti og reklamasjon. Corsair bruker utelokende Japanske kvalitets kondensatorer fra Rubycon, Nippon United Chemicon, Hitachi og Matsushita. List of Bad Cap Manufacturers på Badcaps.net. List of Good Cap Manufacturers på Badcaps.net. Endret 1. desember 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 jeg ser du har undersøkt en del rundt dette, og jeg kan ikke forsvare mist på det nivået. jeg bare synes det er litt rart at den er gang på gang blitt best i test, anbefalt og rost opp i skyene av forskjellige testere både i inn og utland dersom det er så dårlig innmat som du sier. men jeg vil uansett anbefale deg å sende en epost til microplex for å få svar på hvilket merke de bruker på kondensatorene nå. med mindre hardware skal teste en snart da. hvilket ikke er usannsynlig med tanke på at de akkurat har begynnt å selge 1000 wattern. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Alle testene av Mist og Cooltek som begge er laget av ATNG har fått meget bra kritikk på grunn av at strømforsyningen leverer meget stabile spenninger. Andre ting som rippel, efektivitet og komponent kvalitet ble ikke testet på den tiden. Her er en nyere test av en ATNG strømforsyning som er nesten lik Mist rev 1. Den har meget bra spenninger. Meget lav rippel. Dårlig effektivitet. Dårlige kondensatorer. Mist 500w rev 1 brukte kondensatorer fra Teapo på primærsiden og Fuhjyyu på sekundærsiden. Mist 500w rev 2 brukte No Name (LP serie) kondensatorer på primærsiden og Teapo på sekundærsiden. Mist 500w rev 3 bruker No Name (LP serie) kondensatorer på primærsiden og Teapo og CS på sekundærsiden. (No Name kondensator er en kondensator som ikke er merket med noe navn, og produsent er derfor ukjent.) Opplysningene om Mist 500w rev 1 er fra bilder fra tester av Mist og Cooltek 500w. Opplysningene om Mist 500w rev 2 er fra Hårek. Opplysningene om Mist 500w rev 3 er fra space17 som åpnet sin Mist 500w rev 3 for å se hva slags kondensatorer den brukte. Endret 1. desember 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 dette er jo skuffende å lese da jeg har hatt et intrykk av at mist har vært et kvalitetsbevist merke helt siden det dukka opp. og jeg som akkurat har kjøpt 2x rev.3 500 wattere også.... nå fikk jeg nesten lyst til å angre på kjøpet... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Det er nok dessverre mange produsenter som gjør som mist, velger lav kvalitets kondensatorer for å tjene mest mulig på psu. Dette kommer selvsagt ikke brukerne til gode og er veldig vanskelig å oppdage i tester, ikke alle som tester strømforsyninger som vet hva de skal se etter heller. Så gode resultater på nettet er ikke en god pekepinn på om det er en kvalitets psu, det er en pekepinn på hva psu'en leverer men byggekvaliteten er nok utelukkende avhengig av innmaten. Kjekt derfor at Hw sine tester er blitt bedre på dette området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå