Gå til innhold

Avhengig av battery og sjokolade

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er veldig optatt av å trene, men jeg føler selv at jeg ikke kommer noen vei. Jeg er nemlig avhengig av battery og melkesjokolade. Jeg spiser og drikker det hele tiden, og jeg blir aldri lei.

Har prøvd å slutte med det flere ganger, og det har ikke gått å veldig bra.

Går det ann å få hjelp for sånt?

Er det noen effektive tekniker for å ikke være så avhengig av sukker?

Når jeg er hjemme tror jeg at jeg kikker i kjøleskapet eller godteriskapet to ganger per halvtime selv om jeg vet at det ikke er noe der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke slutt helt med en gang. Prøv å f.eks. halvere dosen, men allikevel kose deg med litt i løpet av dagen. Så kan du gå enda lengre ned med hvor mye du spiser når du har blitt vant med å spise halvparten. Husk å spise nok vanlig mat. Noen sier at Krom-tilskudd kan hjelpe mot søtsuget også, kanskje noen andre kan utdype?

Lenke til kommentar

Sukkertrangen kommer vel stort sett som et resultat av for store svingninger i blodsukkeret. Stort sett skyldes dette enten at det går for lang tid mellom måltidene dine, eller at maten du spiser er av en slik art at den absorberes alt for raskt, slik at du får en enorm topp i blodsukkeret rett etter at du har spist, og så faller det ned igjen like fort.

Eneste måten å få bukt med det er enten å spise oftere, eller å bli mer fokusert på å spise mat som ligger og avgir næring over en lengre periode. Mer fullkorn og proteinrik mat. Minst mulig raffinert sukker osv. Spiser man f.eks. en solid porsjon med havregryn til frokost, så kan jeg ikke helt se for meg at man skal få abstinenser etter sukker i de første timene.

Ellers kan du jo prøve å legge noen vaner rundt å ha noe mer ordentlig mat tilgjengelig, matpakke osv., og heller spise av den litt regelmessig, og helst før man begynner å få lyst på sjokolade.

Ellers er jo og krom-mangel forbundet med økt trang etter sukker.

Til syvende og sist så koker det hele ned til viljestyrke egentlig. Er det samme som å slutte å røyke. Det finnes sikkert all verdens metoder for det, men når alt kommer til alt så er det viljen til å slutte som avgjør.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er veldig optatt av å trene, men jeg føler selv at jeg ikke kommer noen vei. Jeg er nemlig avhengig av battery og melkesjokolade. Jeg spiser og drikker det hele tiden, og jeg blir aldri lei.

Har prøvd å slutte med det flere ganger, og det har ikke gått å veldig bra.

Går det ann å få hjelp for sånt?

Er det noen effektive tekniker for å ikke være så avhengig av sukker?

Når jeg er hjemme tror jeg at jeg kikker i kjøleskapet eller godteriskapet to ganger per halvtime selv om jeg vet at det ikke er noe der...

Jeg spiste allt for mye godteri før. Brukte minst 50 kroner på butikken hver dag på gosh. Og jeg var også avhengig av batteri og sjokolade. Så, jeg bestemmte meg får å trappe ned, og det ble til at jeg bare skulle bruke 20 kroner på godteri hver dag. Dette klarte jeg og forholde meg til og holdt på sånn i 2-3 uker. Etter dette sluttet jeg helt;P Tok meg 3 uker før jeg var ikke tenkte på godteri noe mer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...