Gå til innhold

Annbefalt app. for bootbar total system backup

Stigma

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger en annbefaling på hvilket program jeg bør velge for å ha muligheten til å lage en bootbar total system backup. Altså muligheten for å ta backup av hele maskinen inkl. os og instillinger, og kunne legge dette inn på maskinen igjen, helst uten at det krever at jeg installerer et OS på forhånd for at programmet i det hele tatt skal kunne fungere.

Forslag?

EDIT: Det trenger ikke nødvendigvis være freeware.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har observert at du driver litt med raid og diverse.

Hvis det er slik at du vil helst prøve diverse i forbindelse med det, så det vil være best å ha en disk med OS installert, som du kan bruke som styringsenhet.

Med å velge den for å starte din system (en liten IDE disk) så vil du kunne bruke mange progs til system backup, som du ønsker, samt at du vil ha gode muligheter for å feilsøke.

OS på denne, trenger ikke å aktiveres eller trenger ikke mye vedlikehold. (30 dager dog).

Dermed kan du ta i bruk og prøve alt du ønsker av freeware, prøve din Nero Backup hvis du har det, eller alt fra Acronis/Paragon/Ghost/Vistas verktøy (du trenger ikke å Kjøpe Vista til det, det er gratis til lasting fra MS, men du må arbeide litt, slik at du lager din WinPE disk, med de nødvendige verktøy i, slik som ImageX.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...