svenvi Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei, Sliter med oppsett av trådløst nett med GET bredbånd. Har lest litt rundt på nettet uten å finne hjelp. Jeg har altså GET modem (Arris Touchstone) og trådløs ruter (Zyxel Zyair b-2000 v2). Ikke pokker om jeg klarer å få opp det trådløse nettet mot modemet. Jeg tror jeg har gjort det meste riktig; - Koblet modem og ruter sammen (tror det er en krysset TP-kabel). Kabel i WAN port på ruter og i LAN port på modem. - Satt ruteren til å motta WAN IP automatisk fra ISP - Satt ruteren opp som DHCP server - Satt ruteren opp med PPPoE og med "Nailed-Up Connection" (tror dette er bridge modus) Når jeg kobler opp passer jeg på at modem har vært slått av lenge (~10 min) slik at WAN IP adr får releaset seg. Slår så på modem, og setter deretter i kabelen (mellom ruter og modem) når alle lysene på modem lyser grønt. Men ikke pokker om dette funker... Ruteren skal funke fint også. Har nemlig Telenor ADSL som jeg nettopp har sjekket den opp mot. Ser at WAN-lyset på ruter står og blinker. Regner med at dette betyr at ruter ikke får WAN IP adr(?) Noen gode tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå