Gå til innhold

Vil Pioneer VSX 516 dra CV CLS-12, og hvor mange ohm er forsterkeren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

En annen løsning vil være bedre.

Men jeg får ikke helt med meg om det er recieveren eller høyttalerene du skal kjøpe ...

Dersom du har høyttalerene nå, sats på en mer strømsterk forsterker.

Har du bare de to høyttalerene kjøper du STEREOFORSTERKER!

NAD C372 er et ypperlig alternaltiv som du kan finne for 2-4000kr brukt. Nypris er 6000kr.

Dersom du har recieveren og skal kjøpe de høyttalerene, så kjøp andre høyttalere.

Noen mindre høyttalere og en subwoofer vil spille bedre.

Dynavoice F6 og en XTZ 99 W12 bør spiller rent og med _masse_ bass, pluss at det kan drives av den pioneer forsterkeren.

Lenke til kommentar
En annen løsning vil være bedre.

Men jeg får ikke helt med meg om det er recieveren eller høyttalerene du skal kjøpe ...

Dersom du har høyttalerene nå, sats på en mer strømsterk forsterker.

Har du bare de to høyttalerene kjøper du STEREOFORSTERKER!

NAD C372 er et ypperlig alternaltiv som du kan finne for 2-4000kr brukt. Nypris er 6000kr.

Dersom du har recieveren og skal kjøpe de høyttalerene, så kjøp andre høyttalere.

Noen mindre høyttalere og en subwoofer vil spille bedre.

Dynavoice F6 og en XTZ 99 W12 bør spiller rent og med _masse_ bass, pluss at det kan drives av den pioneer forsterkeren.

ok men har bestilt meg høytalere (kommer snart) og vil vel kanskje ikke kjøpe meg ny forsterker.

Lenke til kommentar

Kjøper du en NAD C272 brukt får du masser av effekt, og du kan bruke surroundrecieveren din videre.

Alt du trenger å gjøre er å koble effektfrosterkeren, (NAD C272 f.eks.), til Pre Out utgangen for frontkanalen og koble høyttalerene på effektfrosterkeren i stedenfor surroundrecieveren, og vips. Der har du plutselig plenty med krefter ;)

Lenke til kommentar
Støtter opp forslaget om NAD C272, her er en brukt med 4 år forsikring fra Hi-Fi Klubben igjen. Du vil oppdage at det er total mangel på kraft når du kobler opp dette (uten effektforsterker altså).

Ok takk men først må jeg se hvordan det går når jeg får høytalerene. :thumbup:

for håpe det går bra ....

har et ganske lite rom. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...