tomeliten Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hei klarer pioneer VSX 516 og dra CERWIN-VEGA CLS-12. Og hvor mange ohm har denne forsterkeren. Takker for svar:P Endret 30. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ja, helt greit sikkert. Ohm er ikke noe forsterkeren har, ohm, altså motstanden, liggger i høyttalere, og er aldri konstant. Forsterkeren klarer å kjøre høyttalerene, mer trenger du ikke vite Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det går nok greit, men du klarer nok ikke å dra de skikkelig med full kontroll over bassen på høyt volum. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Helt greit? Har prøvd denne med noen gamle Dalier og fått overload så med CV må man da vært dømt til en haug av det? Men hvis rommet er smått og lydnivået som kreves ikke er så høyt kan det sikkert holde. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Oij, sa bare ut ifra specsene. Men det hørtes utrolig dårlig ut. Oij, så bare ut ifra specsene. Men det hørtes utrolig dårlig ut. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Oij, sa bare ut ifra specsene. Men det hørtes utrolig dårlig ut. Oij, så bare ut ifra specsene. Men det hørtes utrolig dårlig ut. Du trodde den faktisk yter 6 x 100W? :!: Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Nei nei, såpass vet jeg Men når jeg så på specsene så tenkte jeg at han skulle ha cls-10 og ikke cls-12. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 VSX-516 dugerr neppe til særlig annet satelitthøyttalere og lignende.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Nja,så langt vil jeg ikke dra den. Har blitt positivt overrasket etter testing av den sammen med Dynavoice F6 og noen tidligere Proson modeller. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Den trekker 320watt fra lysenettet ved drift. Dvs: (320 * (70%)) / 6 = 37.3333333 Da blir det ca 37watt igjen per kanal... Så den driver neppe noen av CV høyttalerene. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Var ikke den virkningsgraden å ta i litt, Gnom? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Var ikke den virkningsgraden å ta i litt, Gnom? Hehe, tenkte jeg skulle være litt snill Blir ikke mye forskjell uansett. Men virkningsgraden i surroundreceiver er vel noe lavere pga alle de andre funksjonene som trekker strøm. Endret 30. november 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 ok men kunne jeg hatt fått noen fler riktige svar .P Skal snart bestille. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 En annen løsning vil være bedre. Men jeg får ikke helt med meg om det er recieveren eller høyttalerene du skal kjøpe ... Dersom du har høyttalerene nå, sats på en mer strømsterk forsterker. Har du bare de to høyttalerene kjøper du STEREOFORSTERKER! NAD C372 er et ypperlig alternaltiv som du kan finne for 2-4000kr brukt. Nypris er 6000kr. Dersom du har recieveren og skal kjøpe de høyttalerene, så kjøp andre høyttalere. Noen mindre høyttalere og en subwoofer vil spille bedre. Dynavoice F6 og en XTZ 99 W12 bør spiller rent og med _masse_ bass, pluss at det kan drives av den pioneer forsterkeren. Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 En annen løsning vil være bedre.Men jeg får ikke helt med meg om det er recieveren eller høyttalerene du skal kjøpe ... Dersom du har høyttalerene nå, sats på en mer strømsterk forsterker. Har du bare de to høyttalerene kjøper du STEREOFORSTERKER! NAD C372 er et ypperlig alternaltiv som du kan finne for 2-4000kr brukt. Nypris er 6000kr. Dersom du har recieveren og skal kjøpe de høyttalerene, så kjøp andre høyttalere. Noen mindre høyttalere og en subwoofer vil spille bedre. Dynavoice F6 og en XTZ 99 W12 bør spiller rent og med _masse_ bass, pluss at det kan drives av den pioneer forsterkeren. ok men har bestilt meg høytalere (kommer snart) og vil vel kanskje ikke kjøpe meg ny forsterker. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 ok men har bestilt meg høytalere (kommer snart) og vil vel kanskje ikke kjøpe meg ny forsterker. Du har bestilt høyttalerene selv om alle frarådet deg det? Nice move! Da ville jeg sett etter en effektforsterker til å drive dem. Feks en brukt NAD er ikke dum. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kjøper du en NAD C272 brukt får du masser av effekt, og du kan bruke surroundrecieveren din videre. Alt du trenger å gjøre er å koble effektfrosterkeren, (NAD C272 f.eks.), til Pre Out utgangen for frontkanalen og koble høyttalerene på effektfrosterkeren i stedenfor surroundrecieveren, og vips. Der har du plutselig plenty med krefter Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Støtter opp forslaget om NAD C272, her er en brukt med 4 år forsikring fra Hi-Fi Klubben igjen. Du vil oppdage at det er total mangel på kraft når du kobler opp dette (uten effektforsterker altså). Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Støtter opp forslaget om NAD C272, her er en brukt med 4 år forsikring fra Hi-Fi Klubben igjen. Du vil oppdage at det er total mangel på kraft når du kobler opp dette (uten effektforsterker altså). Ok takk men først må jeg se hvordan det går når jeg får høytalerene. for håpe det går bra .... har et ganske lite rom. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 har et ganske lite rom. Da er det mulig du vil slite med litt lite bass som kanskje ikke svarer til forventingene til en sånn høyttaler. For de trenger litt luft/plass rundt seg for å spille ordentlig bass. Bare så du er klar over det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå