Allviteren Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei og godkveld:P Broren min skal til Japan nå om noen dager, og så lurte jeg på om hvis han kjøper en elite for meg, vil den fungere med "Norske" spill? Til Dvd og Hd-dvd vil den vel fungere, da Europa og Japan er i samme sone på dvd og hd-dvd er fåreløpig sonefritt (correct me if I'm wrong). Takker på forhånd for svar:) Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Spill på 360'en er i utgangspunktet ikke sonefritt, selskapene kan bestemme selv om de vil ha soner på spillene eller ikke. Dvs at mange spill har sone, og en del har ikke det. HD DVD er sonefritt som du sier, og du vil ikke få noen problemer der. Personlig ville jeg ikke ha kjøpt en Japansk 360, det pga at mange spill har soner. Blir litt prakk og måtte importere hele tiden. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Spill på 360'en er i utgangspunktet ikke sonefritt, selskapene kan bestemme selv om de vil ha soner på spillene eller ikke. Dvs at mange spill har sone, og en del har ikke det. HD DVD er sonefritt som du sier, og du vil ikke få noen problemer der. Personlig ville jeg ikke ha kjøpt en Japansk 360, det pga at mange spill har soner. Blir litt prakk og måtte importere hele tiden. Problemet blir vel å benytte "norske" PAL spill på japansk NTSC konsoll ? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Spill på 360'en er i utgangspunktet ikke sonefritt, selskapene kan bestemme selv om de vil ha soner på spillene eller ikke. Dvs at mange spill har sone, og en del har ikke det. HD DVD er sonefritt som du sier, og du vil ikke få noen problemer der. Personlig ville jeg ikke ha kjøpt en Japansk 360, det pga at mange spill har soner. Blir litt prakk og måtte importere hele tiden. Problemet blir vel å benytte "norske" PAL spill på japansk NTSC konsoll ? Ja, bare sonefri PAL spill vil virke. Lenke til kommentar
Allviteren Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hm... Den var kjip:P Får be han kjøpe noe annet elektronisk da:P Noen forslag? Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 PS3? den er sonefri... men vet ikke hvor mye det er å spare på slikt nå. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 PS3? den er sonefri... men vet ikke hvor mye det er å spare på slikt nå. Var ikke en av de Asiatiske versjonene av PS3 med et slikt merkelig sensursystem, hvor blod ble grønt eller noe slikt? Bare forsikre deg om at dette ikke er tilfelle, i så fall så er det ikke dumt. Japan skal ha samme Blu-ray sone som Nord-Amerika så da kan du vel også importere billigere filmer derifra. Lenke til kommentar
Allviteren Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ja det hadde vært kjekt:P masse grønt blod^^ Men så er det jo det at jeg helst vil ha xbox da... Ikke at ps3 er dårlig, men alle kameratene har xbox, så greit å kunne byttelåne spill etc. Lenke til kommentar
Triiiip Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Uncharted til PS3 hadde ikke blod i spillet når det ble spilt av på en japansk PS3. Men hadde nok heller prøvd å fått tak i en amerikansk Xbox 360 Elite og deretter importere spill fra VGP. Lenke til kommentar
Allviteren Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Joda:P Men bruttern skal ikke til Amerika;) Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Sjekket på amazon.jp for å finne prisen på en 360 i Japan, den ligger der på ¥33,060 (ca 1650 kroner). Det er vel ca 900 kroner billigere enn i Norge, men vil ikke si at det er verd det. Ta heller å gå til din nærmeste Elkjøp og kjøp en 360 der hvis du har lyst på en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå