Gå til innhold

Norsk ProgrammeringsWiki prosjekt, tanker og ideer?


Anbefalte innlegg

Bare engelsk, eller engelsk og norsk?

 

Det ville gjort saken mye lettere å bare ha på engelsk riktignok :)

 

Men siden domenet CodeWiki.com\.net\.org er tatt, så må vi enten bytte navn, eller fortsatt ha CodeWiki.no..

 

Setter stor pris på inspill

 

 

EDIT: Vi bestemte oss for at kvaliteten og omfanget av prosjektet vil bli nedsatt om vi begynner å kjøre både en norsk og en engelsk wiki. Derfor blir alt engelsk.

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No var det ikkje norsk-engelsk språk eg snakte om, men programmeringsspråk. Men, det kan kanskje vere litt mykje forvirring med to språk? Eller? Det går jo an å lage ei liste som skal oversetjast frå norsk til engelsk eller omvendt om det finst ein artikkel på berre eit språk.

Lenke til kommentar

Det blir nok rom for alle typer koding og programmering. Målet er jo det ultimate programmerings-oppslagsverk :p, og ettersom det kommer til å bli skrevet om PHP og forhåpentligvis andre web-programmerings språk, bør det jo også være mulig å slå opp HTML og CSS kode.

 

Er forsåvidt enig med at wikien burde være både på norsk og engelsk, spørsmålet er bare om vi finner nok norske ildskjeler som har lyst til å oversette :)

Endret av LupusLupus
Lenke til kommentar
Interessant spørsmål. En på laget har php som spesialitet, så anntar at det kommer til å komme en del av det også. Har du noen forslag på saken?

 

Jeg syntes at skript burde være med, men ikke html,css siden.. vel det har ingenting direkte med programmering å gjøre (det er bare en måte å vise informasjon på). Javaskript eksisterer jo i websiden så det kan bli vanskelig å skille ut, men jeg syntes man burde ungå sider om html og css og lignende.

 

Jeg driver jo ikke med programmering mot web så noen syn fra den kanten hadde vært kjekt

Lenke til kommentar

Kommer garantert noe om PHP (har faktisk begynnt å skrive). Planlegger også å lage en del tutorials, hovedsaklig på norsk (med muligheter for oversettelse til engelsk), ettersom det kan være vanskelig for mange å forstå tutorials skrevet på relativt avansert engelsk når man begynner å lære ett nytt programeringsspråk. :)

 

Er forsåvidt enig i at HTML og CSS ikke har noe direkte med programmering å gjøre, men vil veldig gjerne høre flere synspunkter ang. om disse bør være en del av wikien eller ikke.

Endret av LupusLupus
Lenke til kommentar

Mandarin hadde vært fett. Har det som tredjespråk på skolen og greier, så! \o/

Anyways, jeg synes alt burde være på norsk. Det finnes så mye på engelsk at jeg ikke ser behovet. Det som hadde vært kult med å lage den på norsk, hadde vært at man kanskje kunne fått til å lage et skikkelig norsk "programmeringsmiljø", av og for norske folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...