FenrisC0de Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Bare engelsk, eller engelsk og norsk? Det ville gjort saken mye lettere å bare ha på engelsk riktignok Men siden domenet CodeWiki.com\.net\.org er tatt, så må vi enten bytte navn, eller fortsatt ha CodeWiki.no.. Setter stor pris på inspill EDIT: Vi bestemte oss for at kvaliteten og omfanget av prosjektet vil bli nedsatt om vi begynner å kjøre både en norsk og en engelsk wiki. Derfor blir alt engelsk. Endret 30. november 2007 av Lokii Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Dere kan jo først ha engelsk, og etter hvert utvide den til norsk også. Eller omvendt. Endret 30. november 2007 av double-a Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Da kan du endre tittel på tråden din? Og da forsvinner jo hele poenget, og det som skulle gjøre denne ideen unik! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Hmm.. det er argumenter for og i mot forsåvidt, men det blir enten helt norsk, eller helt engelsk. Tror likevel det kan bli et nyttig prosjekt. Eller? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Vil de skrive om alt som har med koding å gjere, eller kun programmering? Om de f.eks skal ha med litt om HTML og CSS eller berre om C++ og Python? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Interessant spørsmål. En på laget har php som spesialitet, så anntar at det kommer til å komme en del av det også. Har du noen forslag på saken? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hmm, eg trur det kan vere greit å ha med fleire forskjellige språk, slik at mange kan vere med. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg tror det er verdt bryet med å ha to språk. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 No var det ikkje norsk-engelsk språk eg snakte om, men programmeringsspråk. Men, det kan kanskje vere litt mykje forvirring med to språk? Eller? Det går jo an å lage ei liste som skal oversetjast frå norsk til engelsk eller omvendt om det finst ein artikkel på berre eit språk. Lenke til kommentar
LupusLupus Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Det blir nok rom for alle typer koding og programmering. Målet er jo det ultimate programmerings-oppslagsverk , og ettersom det kommer til å bli skrevet om PHP og forhåpentligvis andre web-programmerings språk, bør det jo også være mulig å slå opp HTML og CSS kode. Er forsåvidt enig med at wikien burde være både på norsk og engelsk, spørsmålet er bare om vi finner nok norske ildskjeler som har lyst til å oversette Endret 30. november 2007 av LupusLupus Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 utfordringen ved å ha wiki`en på flere språk er at det kan oppstå store forskjeller i mengden med innhold, noe som er litt kjedelig, for da ender det opp med at alle feks bruker den engelske uansett... Men ja Arne, du har helt rett, er fordelaktig med flere programmeringspråk ja Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Interessant spørsmål. En på laget har php som spesialitet, så anntar at det kommer til å komme en del av det også. Har du noen forslag på saken? Jeg syntes at skript burde være med, men ikke html,css siden.. vel det har ingenting direkte med programmering å gjøre (det er bare en måte å vise informasjon på). Javaskript eksisterer jo i websiden så det kan bli vanskelig å skille ut, men jeg syntes man burde ungå sider om html og css og lignende. Jeg driver jo ikke med programmering mot web så noen syn fra den kanten hadde vært kjekt Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ja, eg syns nok at det vertfall burde vore litt om PHP, men sidan eg ikkje kan noko om asp.net, så veit eg ikkje, men sikkert bra om det kunne vert og. Og python, C++, C, Java og fleire av .net-språka. Lenke til kommentar
LupusLupus Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Kommer garantert noe om PHP (har faktisk begynnt å skrive). Planlegger også å lage en del tutorials, hovedsaklig på norsk (med muligheter for oversettelse til engelsk), ettersom det kan være vanskelig for mange å forstå tutorials skrevet på relativt avansert engelsk når man begynner å lære ett nytt programeringsspråk. Er forsåvidt enig i at HTML og CSS ikke har noe direkte med programmering å gjøre, men vil veldig gjerne høre flere synspunkter ang. om disse bør være en del av wikien eller ikke. Endret 30. november 2007 av LupusLupus Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Men om tutorialsene er på norsk, og wikien foreløpig er på Engelsk, hva skal gjøres med dem? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Men om tutorialsene er på norsk, og wikien foreløpig er på Engelsk, hva skal gjøres med dem? Hmmm mulig jeg er litt på jordet her, men hva med å oversette? Men er det banket gjennom at det blir på engelsk eller? Hva med en avstemning? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Heh, ingenting er forsåvidt banket igjennom. Jeg kan vel ikke starte polls på forumet? Kunne startet en på codewiki forumet, men siden det kun er 3 registrerte medlemmer er jo den litt kjedelig.. hehe Lenke til kommentar
Arne Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hehe, litt vanskeleg å slå gjennom noko der, ja.. Sender ein PM til ein moderator for å få det fiksa... Alternativ: Norsk Engelsk Begge deler Mandarin Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Mandarin faktisk Hvis flertallet stemmer for det, da har jeg en del lesing å gjøre Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Mandarin hadde vært fett. Har det som tredjespråk på skolen og greier, så! \o/ Anyways, jeg synes alt burde være på norsk. Det finnes så mye på engelsk at jeg ikke ser behovet. Det som hadde vært kult med å lage den på norsk, hadde vært at man kanskje kunne fått til å lage et skikkelig norsk "programmeringsmiljø", av og for norske folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå