jankenneth86 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei! I baren jeg jobber i, har vi hatt en gammel skranglekasse av en pc stående som vi har hatt en haug med musikk på, og spilt på kveldstid. Nå har vi fått en ny slik en Mac Mini, som skal ta over, men problemet er at nå trenges det innmat, og vi vil ikke bruke det gamle rotet som lå på den forrige PC-en. Er det noen som har noen gode ideer til hvordan vi skal sette opp dette nye systemet? Har tenkt å bruke iTunes, og har lyst til å kategorisere musikken i forskjellige playlists, sånn som "rolig kveld", "party hard", "cafe-musikk dagtid" og så videre. Hvor får jeg tak i mp3'ene, og først og fremst hvordan får jeg tak i samlinger med musikk som passer for bar? Hvis det skulle være nødvendig og mulig å kjøpe noe sånt noe, kan vi godt gjøre det. Det er viktig at hver liste er innholdsrik, dvs. at det må være et stort antall sanger i hver kategori, slik at ikke musikken blir ensformig. Baren har et klientell på alder ca. 25-50. Håper på svar! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Som musikk på dagtid, kan jeg anbefale cd-er á la "Buddha Bar", "Café Roma" og andre samlinger med lounge-musikk. Kanskje noe jazz osv. Synes i allefall personlig at det er utrolig trivelig kafémusikk. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Django Reinhardt er kafé. Lenke til kommentar
jankenneth86 Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Takk, har lagt de til på dagtidslisten. Trenger noe mer livlig og passende for kveldstid med litt mer trøkk. Ikke metal/hardrock/trance og den slags, noe som stort sett alle liker. Gjerne noen bra samlealbum hvis det finnes. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Pink Floyd, Led Zeppelin, Dire Straits, Rush, The Who tror jeg de fleste vil like Lenke til kommentar
pandahesten Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Pink Floyd, Led Zeppelin, Dire Straits, Rush, The Who tror jeg de fleste vil like Enig. Særlig denne aldersgruppen. Jeg foreslår at du supplerer med Electric Light orchestra (ELO), Dr Hook, Foreigner, Eagles, Queen. Til salsadans er det gøy med musikk med litt mer futt i. Som til eksempel Jan Ivars. Barbie Girl (aqua). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå