Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremsefeil på Sierra

FS87

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ford sierra is 87 mod.

Brekk/bremselampa har i det siste begynt å lyse. Den lyser ikke regelmessig, den går av og på i svinger osv.

Jeg har ikke funnet noe lekasjer noen steder, men bremsevesken minker fort.

Noen tips?:)

Mhv Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje lekkasje i en sylinder bak. Det er ikke alltid så lett å oppdage. I såfall må du bytte bremsebånd og gjøre ren trommelen når du bytter sylinder. Et annet typisk lekkasjested er rørene under bilen som kan lekke på grunn av korrosjon. Det kan også være vanskelig å oppdage, og det bør ordnes kjapt. Få noen til å sitte inni bilen og tråkke hardt på bremsen mens du ser etter lekkasjer. Alternativt kan du sette bilen et sted, tråkke hardt på bremsen noen ganger, la den stå en stund (en natt, for eksempel) og se om det renner ut noe på bakken, så ser du hvor lekkasjen er.

Endret av larschroe
Lenke til kommentar
Hei!

Brekk/bremselampa har i det siste begynt å lyse. Den lyser ikke regelmessig, den går av og på i svinger osv.

Mhv Henrik

skjekk bryteren til brekket som sitter i mellom setene. hvis lyset i desjen ikke blir borte...kan være dårlig kontakt. ellers må du bare krype under bilen å se etter lekasje..

Endret av bamsemoms
Lenke til kommentar
Hei!

Mhv Henrik

skjekk bryteren til brekket som sitter i mellom setene. hvis lyset i desjen ikke blir borte...kan være dårlig kontakt. ellers må du bare krype under bilen å se etter lekasje..

Trådstarter skriver jo i åpningsposten at det minker med bremsevæske, så da er det nok en lekkasje på ferde. Dersom du ikke finner noen ytre tegn på lekkasje noe sted så kan det også lekke mellom hovedsylinderen og bremsekraftforterkeren. Har vært borti tilfeller på Sierra der bremsevæske lekker inn i selve bremsekraftforsterkeren hver gang man bremser.

Lenke til kommentar

Her bare MÅ du finne ut hvor det lekker. Det her er FARLIG å kjøre med.

Det kan være småtterier å få fiksa det, men her har du en bremsekrets i alle fall (muligens to) hvor du ikke har fult trykk og som det kan være null effekt på svært kort tid.

Har du tromler bak ville jeg åpna her og sett. Her er det lettest at det lekker og ikke er synlig. Sjekk også alt av bremserør osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...