Gå til innhold

Reising med PC, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg ny PC, eneste begrensningen (ved siden av penger da seff) er at jeg må reise mellom Norge og England med PCen. Har sikla litt på en shuttle SFF PC, men har en følelse av at et større kabinett hadde gjort seg.

Er det noen som har noen erfaringer med transport av PCer over sånne avstandander? Hva er det som kan bli ødelagt osv... og ikke minst hvordan i h***** skulle jeg klart å få med meg et pc tower mellom to land? :shrug:

Alle tips og råd mottas med stor takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker fint å reise med PC'en, men det er da begrenset hvor mye du gidder å bære! Et fint lite miditower i aluminium er fint å bære. Nok av plass har du også!

Ting som blir ødelagt:

[*]Tung CPU kjøler kan falle av, eller i verste fall knekke festene

[*]Harddisken er sensitiv for slag

[*]Tower (aluminium), kan lett bli stygt om det blir utsatt for litt "bagasjestuer" action.

[*]Skjerm, billedrør har ikke godt av for mye bevegelse, spesielt når de er varm (LCD skjerm er fint her)

[*]Kan jo lett miste noe underveis!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å transportere hele cabinettet i en eller annen bag som går i håndbagasje på fly, vil ikke se 10.000 kr forsvinne ned i bagasjehåndterings systemet til gardermoen :o

Eneste grunnen til at jeg ikke velger shuttle (og løser alle bærbarhets problemer) er 200W PSUen.... er dette virkelig et så stort problem som jeg forestiller meg?

Lenke til kommentar

Bruk original emballasjen til kabinettet ditt. Som du sikkert vet har dette vært på en liten rundtur fra ASIA opp til hjemlandet.

Riktignok foregår dette stort sett med containerskip i rolige former med få skader. Jeg tror skadefrekvensen hadde vært den samme om det hadde blitt sendt med fly. Selv har jeg sendt mye teknisk utstyr til store verdier som flyfrakt (les bagasje) uten at jeg har vært utsatt for uhell.

I maskinen er det som tidligere nevnt harddisken som er den mest sårbare enheten i toweret ditt. Hva med en ekstern firewire HD som du kan ta med på innerlomma? Riktignok etter at du har vært igjennom sikkerhetskontrollen. Harddisken tåler forøvrig en tur innom røntgenmaskinen på Gardermoen m.m.

Praktisk er det også hvis din sidepassasjer har med seg en laptop, "klask inn firewirekabelen, og du er på lufta" bokstavelig talt.

Dette var bare et forslag. :D

Lenke til kommentar

Du vet at det er noe som heter bærbar PC? :p

Seriøst, hvis du ikke er hardcore gamer får du ganske kraftige bærbare maskiner, og de koster ikke så veldig mye mer enn tilsvarende stasjonære heller...

Tror ellers Dell har noen ganske små stasjonære.. noen kalles optiplex eller noe.. Fordel er det kasnkje med flat lcd skjerm også??

Lenke til kommentar

Det er begrenset hvor stort tower man faar lov til aa ta med seg inn i flyet, en annen ting er OM man faar lov til aa "noe stort og farlig elektromagnetisk straalende" inn i flyet i det hele tatt.

Hvis det eneste som holder deg tilbake fra aa skaffe deg shuttle er stroemforsyningen, kan du vel like greit plukke ut en PSU fra en gammel maskin og ta den med deg paa foerste turen, i tilfelle du trenger den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...