fossxplorer Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Noen som kan hjelpe meg med å ettermontere CruiceControll/fartsholder dersom jeg kjøper meg det som trengs av utstyr? Har lest noen steder på nettet hvordan de har ettermontert på en Audi A4, men føler ikke at jeg klarer dette alene selv... Kan betale , men å gjør det på verksted er vel for dyrt...? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Dette er noe jeg også lurer veldig på. Er noe jeg også vurderer å gjøre, dog på en '03 Passat. Selv har jeg lyst å få det til å se mest mulig, og virke, mest mulig orginalt. Men for min del er det litt langt frem i tid. Du kan jo sjekke forumene på Passatworld. Sikkert noen kloke hoder der som har gjort det. Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 cruise control på audi/vw tdi er enkelt... bilene er allerede klargjort for det. det e bare å bytte blinklysbryteren + programere litt med vag-com, og vips så funker det. har du ikke vag-com kan det jo hende møller gjør det gratis om du kjøper brytren hos dem. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 cruise control på audi/vw tdi er enkelt... bilene er allerede klargjort for det. det e bare å bytte blinklysbryteren + programere litt med vag-com, og vips så funker det. har du ikke vag-com kan det jo hende møller gjør det gratis om du kjøper brytren hos dem. Interessant! Leste en plass at det var forskjell på motorstyringen avhengig av om bilen (Passat B5.5) var utstyrt med cruise control eller ikke, og hvis man da skulle ettermontere multifunksjonsratt (mener å huske at nevnte bil har kontrollene for cruise på rattet, ikke blinklysbryteren) så måtte man bytte ECU. Skulle kanskje besøkt VW-forhandleren i byen og hørt hva de skal ha for delene, og hvordan utførelsen er. Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 kan vel være litt forskjell hvis bryterne strår i rattet...? for å sjekke om din tdi er klar: sart motoren, gi gass til ca 2000 rpm og hold turtallet der. legg nå venstrefoten på bremsa. turtallet skal nå synke til ca 1200 og det skal ikke være mulig å øke det så lenge bremsa er på. hvis dette skjer er bilen din "drive by wire" og også klar for cruise control Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 kan vel være litt forskjell hvis bryterne strår i rattet...? for å sjekke om din tdi er klar: sart motoren, gi gass til ca 2000 rpm og hold turtallet der. legg nå venstrefoten på bremsa. turtallet skal nå synke til ca 1200 og det skal ikke være mulig å øke det så lenge bremsa er på. hvis dette skjer er bilen din "drive by wire" og også klar for cruise control Har sjekket litt mer rundt om nå, er nok jeg som har misforstått litt, CC ligger ikke på ratt og det eneste som trengs er ny blinklys-spak. Har ikke mulighet for å få sjekket det med det første omkring DBW, men er ganske sikker på at bilen jeg vurderer å gjøre det på har slik (2003 modell, 1,9TDI på 100hk). Har du noen anelse om hva denne blinklyshendelen kan koste? Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 03 passat har garantert elektronisk gass.. denne blinklysbryteren vil jeg tippe koster et par tusen hos møller... en brøkdel på ebay.. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Har da sjekket på eBay, ~159 dollar (76 engelske pund) for en orginal blinklyshendel av ny type. Veldig overkommelig, og blir nok helt sikkert å bestille. Mye stress å fjerne ratt og det som må til for å komme til å feste den nye hendelen tro? Ser også at samme sjappen på eBay har sånn comfort blinklys, som blinker tre blink. Tror det blir dyrt dette.. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Altså starte bilen og la den gå på tomgang/ fri gir, så gasse toil 2000rpm og trykke brems med venstrebeina mens gassen er trykt inn?? Riktig? kan vel være litt forskjell hvis bryterne strår i rattet...? for å sjekke om din tdi er klar: sart motoren, gi gass til ca 2000 rpm og hold turtallet der. legg nå venstrefoten på bremsa. turtallet skal nå synke til ca 1200 og det skal ikke være mulig å øke det så lenge bremsa er på. hvis dette skjer er bilen din "drive by wire" og også klar for cruise control Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Altså starte bilen og la den gå på tomgang/ fri gir, så gasse toil 2000rpm og trykke brems med venstrebeina mens gassen er trykt inn?? Riktig? Ja, så enkelt. Da skal turtallet falle ned. Er forresten testet på den Passaten jeg vurderer ettermontering på, og ja det er e-gass på den. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Da testet jeg nå og det gikk rett ned til akkurat 1200RPM, kult. Så det er drive-by-wire, som betyr at cruisecontrol er monterbar uten altfor store problemer? Altså starte bilen og la den gå på tomgang/ fri gir, så gasse toil 2000rpm og trykke brems med venstrebeina mens gassen er trykt inn?? Riktig? Ja, så enkelt. Da skal turtallet falle ned. Er forresten testet på den Passaten jeg vurderer ettermontering på, og ja det er e-gass på den. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Da testet jeg nå og det gikk rett ned til akkurat 1200RPM, kult. Så det er drive-by-wire, som betyr at cruisecontrol er monterbar uten altfor store problemer? Ja, da skal det ikke være noe problem. Du kan jo få disse linkene jeg fant igår så du ser litt mer hvordan det gjøres: Selve spaken du trenger Informasjon og monteringsannvisning Litt mer, med et par kanskje nyttige linker Enda en elektronikkting jeg ihvertfall har bestemt meg for å montere dessverre for min del så mangler jeg fortsatt bilen for å få gjort dette, så blir ikke med det helt første. Om du bestemmer deg for å gjøre dette så legg gjerne ut bilder og litt forklaring av hva du finner ut underveis. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 takk skal du ha. Jepp, skal la dere få full info når jeg er ferdig. Lenke til kommentar
adrikat Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Da testet jeg nå og det gikk rett ned til akkurat 1200RPM, kult. Så det er drive-by-wire, som betyr at cruisecontrol er monterbar uten altfor store problemer? Ja, da skal det ikke være noe problem. Du kan jo få disse linkene jeg fant igår så du ser litt mer hvordan det gjøres: Selve spaken du trenger Informasjon og monteringsannvisning Litt mer, med et par kanskje nyttige linker Enda en elektronikkting jeg ihvertfall har bestemt meg for å montere dessverre for min del så mangler jeg fortsatt bilen for å få gjort dette, så blir ikke med det helt første. Om du bestemmer deg for å gjøre dette så legg gjerne ut bilder og litt forklaring av hva du finner ut underveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå