Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

elendig responstid (ping) ?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har atm 6000/500 fra telenor, i det siste har responstiden på nette (Ping) bare blitt dåligere og dåligere, for ca. 2 mnd siden kunne jeg skrive i cmd "ping hw.no" og få ca. 27-29 ms, så plutserlig en dag prøvde jeg på nytt flere ganger over flere dager og fikk 35ms, etter å ha hatt det i ca. 2 uker så blir det værre, nå ligger jeg på 40ms. Noe som er elendig p.g.a jeg spiller mye på nette, pingen er veldig dålig på utenlandske servere osv.. 40ms i norge er veldig dålig liksom. hadde under 30 før liksom. Gidder ikke engang tenke på å ringe telenor kundeservice di kan jo ingenting.

 

og btw, ingenting som belaster linja ellernoe, har prøvd å teste mange ganger, så det er ikke noe engangstilfelle!

Endret av kilik_02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan spørre om Telenor gidfder å sette signalmodulasjonen på linjen din til fastrack. Den står sansynligvis på interleaved modus som standard. fasttrack vil trekke ned ping med 10-20ms, men interleaved modus er som regel noen hakk mer motstandsdyktig mot ustabilitet på linjen. Dersom du ikke har noen problemer med ustabilitiet så kan det være verdt å prøve fasttrack.

 

Det avhenger selvfølgleig av at Telenor supporten gidder å hjelpe deg (og at de i det hele tatt vet hva fasttrack er for noe lol!... førstelinjesupporten deres er ihvertfall ganske håpløs, men kanksje noen litt lengre inn i systemet kan gjøre noe sånt for deg.)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Du er SIKKER på at det ikke er noe virus spredning, andre som har koblet seg på trådløse nettet ditt osv?

 

Eneste mulighet er faktisk og ringe evt. sende mail til kundesupport, spørr også i samme slengen om de kan sette over til fasttrack. Da vil du få opp til 10ms bedre ping.

 

Btw, Spiller du css?

 

Edit: stigma var LITT raskere :(

Endret av hiper
Lenke til kommentar
Du er SIKKER på at det ikke er noe virus spredning, andre som har koblet seg på trådløse nettet ditt osv?

 

Eneste mulighet er faktisk og ringe evt. sende mail til kundesupport, spørr også i samme slengen om de kan sette over til fasttrack. Da vil du få opp til 10ms bedre ping.

 

Btw, Spiller du css?

 

Edit: stigma var LITT raskere :(

 

ja spiller css, har pw på tråløs routern, men jeg er kobla opp via kabel. umulig pw på routern på 56 siffer!

 

Du kan spørre om Telenor gidfder å sette signalmodulasjonen på linjen din til fastrack. Den står sansynligvis på interleaved modus som standard. fasttrack vil trekke ned ping med 10-20ms, men interleaved modus er som regel noen hakk mer motstandsdyktig mot ustabilitet på linjen. Dersom du ikke har noen problemer med ustabilitiet så kan det være verdt å prøve fasttrack.

 

Det avhenger selvfølgleig av at Telenor supporten gidder å hjelpe deg (og at de i det hele tatt vet hva fasttrack er for noe lol!... førstelinjesupporten deres er ihvertfall ganske håpløs, men kanksje noen litt lengre inn i systemet kan gjøre noe sånt for deg.)

 

-Stigma

 

 

ja har opplevd veldig ustabil linje i det siste. i går feks. lå pingen mellom 50-200! går ikke spille online da. Alt lagger som f.

Endret av kilik_02
Lenke til kommentar

Ustabilitet har egentlig ingenting med pingtid å gjøre. Ustabilitet betyr at du mister kontakten i perioder. Om disse periodene er meget korte kan det gi utslag i noe som ser ut som ping-spikes uten at det faktisk er det som er årsaken.

 

Skal du se om linjen er ustabil så pinglog med denne kommandoen (i cmd) så lenge som mulig, gjerne 24timer:

 

ping www.vg.no -T -L 1000 > minpinglogg.txt

 

Hvis du i denne loggen får flere tilfeller at steder der du har mer enn maks 1-2 linjer som IKKE starter med "svar fra" så har du en eller annen form for ustabilitet. Det vil bare si om du har sustabilitet mellom deg og nettet, så om du bruker en trådløs forbindelse fram til modemruteren f.es. så vil evt. ustabilitet på dette også sees i resultatene. skal du dermed måle kun nettlinjen bør PC-en stå direkte tilkoblet modemruteren mens den måler for å få et nøyaktig spesifikt resultat.

 

Det er i grunn en del forskjellige muligheter her, men en pinglogg hadde hjulpet godt på vei.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Ustabilitet har egentlig ingenting med pingtid å gjøre. Ustabilitet betyr at du mister kontakten i perioder. Om disse periodene er meget korte kan det gi utslag i noe som ser ut som ping-spikes uten at det faktisk er det som er årsaken.

 

Skal du se om linjen er ustabil så pinglog med denne kommandoen (i cmd) så lenge som mulig, gjerne 24timer:

 

ping www.vg.no -T -L 1000 > minpinglogg.txt

 

Hvis du i denne loggen får flere tilfeller at steder der du har mer enn maks 1-2 linjer som IKKE starter med "svar fra" så har du en eller annen form for ustabilitet. Det vil bare si om du har sustabilitet mellom deg og nettet, så om du bruker en trådløs forbindelse fram til modemruteren f.es. så vil evt. ustabilitet på dette også sees i resultatene. skal du dermed måle kun nettlinjen bør PC-en stå direkte tilkoblet modemruteren mens den måler for å få et nøyaktig spesifikt resultat.

 

Det er i grunn en del forskjellige muligheter her, men en pinglogg hadde hjulpet godt på vei.

 

-Stigma

 

men pingen har vert dålig i tider der ikke har vert ustabil. at linja er ustabil gjør ikke saken akkurat bedre. Vil prøve det derre fasttrack.

Lenke til kommentar
Dersom du har ADSL Turbo så må du pent nødt til å betale for kundeservicen da du betaler 150,- mindre pr måned for produktet enn andre kunder. Du kan prøve kontaktskjemaet, men har en følelse at du ikke nødvendigvis får noe svar der på 5 minutter :p

 

 

grunnen til at vi ikke har bedre linje fra telenor er rett og slett pga vi ikke kan få det. 6000/500 er det største di kan levere i boligfelte her!:/

Lenke til kommentar
Om du har opplevd stor ustabilitet i det siste døgnet kan det ha noe og gjøre med dette: http://digi.no/php/art.php?id=498316

 

Kjører du med trådløs forbindelse bør det første du gjør være og prøve med kabel, bare for og utelukke at du får loss der.

 

-Har du prøvd og rset modem/router? Ta ut og inn kontakten...

 

Kilik for prez:D

 

 

ja jeg har prøvd å resstarte router/moden 100ganger.

 

NÅ har jeg sendt en mail til kundeservicen om å prøve å aktivere fasttrack!

Lenke til kommentar

fastrack/interleaved er ikke kilden til problemet der som du har variasjoner opp til 200ms. med interleaved modus så skal ping også være helt stabil om det ikke er annen belastning på linjen. fastrack bare senker denne responstiden noe, med 10-20ms, altså ideelt for dem som spiller online, der selv 10-20 ms mindre mot lokale servere er en merkbar forbedring.

 

er du koblet direkte til modemruteren, eller er du koblet via trådløs f.eks.? om du bruker et dårlig optimalisert trådløse nettverk f.eks. så er det absolutt ikke unormalt å ha store varisjoner i ping, mne det kan finjustere for å fjerne problemet.

 

Er dette tilfellet for deg at du bruker trådløst?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
fastrack/interleaved er ikke kilden til problemet der som du har variasjoner opp til 200ms. med interleaved modus så skal ping også være helt stabil om det ikke er annen belastning på linjen. fastrack bare senker denne responstiden noe, med 10-20ms, altså ideelt for dem som spiller online, der selv 10-20 ms mindre mot lokale servere er en merkbar forbedring.

 

er du koblet direkte til modemruteren, eller er du koblet via trådløs f.eks.? om du bruker et dårlig optimalisert trådløse nettverk f.eks. så er det absolutt ikke unormalt å ha store varisjoner i ping, mne det kan finjustere for å fjerne problemet.

 

Er dette tilfellet for deg at du bruker trådløst?

 

-Stigma

 

 

Pingen er bare ustabil av og til, no litt i det siste men har vert fin i dag feks. har send mail nå. nei jeg kjører ikke tråløs!

Lenke til kommentar
hvilken adresse er det du har målt pingen din mot tidligere, der du har fått disse 200ms tallene fra?

 

-Stigma

 

 

online servere, når jeg spilte (CSS)

 

edit, kan være servern også. men linja har vert helt fin i dag.

Endret av kilik_02
Lenke til kommentar
hvilken adresse er det du har målt pingen din mot tidligere, der du har fått disse 200ms tallene fra?

 

-Stigma

 

 

online servere, når jeg spilte (CSS)

 

Det er ikke godt nok til å gi innsikt i hvor problemet ligger. På en CSS server kan det ha vært serveren som midlertidig har sakket ned, midlertidige rutingproblemer i nettet mellom deg og serveren, og mange andre muligheter.

 

Det du må forholde deg til et pingtid inn til telenor, eller evt. mot en nøytral side som man vet er stabil på responstid, f.eks. www.vg.no . Hvis problemer vedvarer der også derimot, så er har vi kommet hakket lengre.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Dersom du har ADSL Turbo så må du pent nødt til å betale for kundeservicen da du betaler 150,- mindre pr måned for produktet enn andre kunder. Du kan prøve kontaktskjemaet, men har en følelse at du ikke nødvendigvis får noe svar der på 5 minutter :p

 

 

grunnen til at vi ikke har bedre linje fra telenor er rett og slett pga vi ikke kan få det. 6000/500 er det største di kan levere i boligfelte her!:/

 

Hvis du ikke har ADSL Turbo, så kan du ringe 05000. Det koster ikke 25,- pr min.

Lenke til kommentar

Last ned TPTest (dårlig tid ellers skulle jeg linket) og se hvor mange % av linjehastigheten din du faktisk utnytter. Den bør ligge oppimot 97/98% for å holde seg stabil nok under surfing og responstidkrevende div. applikasjoner. Jeg har ligget nede på ca 65% og hatt 250/270 i det samme spillet som deg, og her sitter jeg med en 2,3/2,3 linje fra ventelo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...