Uncreative Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har tenkt å kjøpe ein gaming PC, men siden eg er ganske noob når det gjelder data/hardware kunne eg trengt litt hjelp. Som tittelen seier har eg ett budsjett på ca. 10-14kr og kunne tenkt meg ett rimeleg system med intel C2D e675 som prosessor, geforce 8800 GT som skjermkort og 4gb ddr2 ram som minne (eg er klar over at 32-bit vista ikkje støtter meir enn 3gb ram, men det så vidt eg vet mangler 64 bit versjonen driverar på ein del ting og støtter ikkje alt). Hadde først tenkt å bygge den sjølv, men enn venn av meg som vet ein del meir om det enn meg skremte meg fra det. Men eg kjenner ein som har fiksa ein del på dell pc'ar, og som har utstyret, sjølv om han aldri har lagd ein frå botn av. Vis han leser ein guide på internet bør det vel gå greitt? Uannsett eg såg litt på utstyr på prisguiden og lagde meg denne handlekurven: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=59978 Er dette alt eg trenger for å bygge ein pc? Er det noke eg bør skifte på? Velgte for det meste bare noe billigt dritt uten om de førnemte delene, og forresten kor masse strøm vil det ta omtrent? Komplett meiner at 8800 korta trenger minst 500W, men eg har lest om 8800 GT kort I sli-mode som tar 400W? har noen ein bra pcbyggings guide (helst litt oppdatert)? Trenger virkelig hjelp så takk på forhånd! Lenke til kommentar
ReZax Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ser bra ut men ville gått for et sli hovedkort, kanskje du kjøper et 8800GT senere når det faller i pris Lenke til kommentar
Uncreative Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ser bra ut men ville gått for et sli hovedkort, kanskje du kjøper et 8800GT senere når det faller i pris Heitte berre Asus Striker Premium, men på beskrivelsen står det SLI. Foresten er det uråd å få tak i eit 8800 GT kort før etter jul? Lenke til kommentar
Uncreative Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ser bra ut men ville gått for et sli hovedkort, kanskje du kjøper et 8800GT senere når det faller i pris Heitte berre Asus Striker Premium, men på beskrivelsen står det SLI. Foresten er det uråd å få tak i eit 8800 GT kort før etter jul? Lenke til kommentar
Uncreative Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Vet ikkje hvorfor den quoten kom der :/ Uannsett har lagt ein ny liste https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=60053 og hadde satt pris på litt meir hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå