Gå til innhold

mange har iphone i norge/hvor får de den fra?

tvv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal til Paris om ett par uker, og til London par uker etter der igjen. Kan man rett og slett bare handle med seg en i P. el. L., få unlocket den hjemme, og vips så er alt i orden? :) Eller må man ha abonnement e.l. for å få kjøpt?

Bare og kjøpe med og unlocke når du kommer hjem. Det er super-lett og unlocke med enten iPlus guiden som ligger på mac1.no iPhone forumet eller med ZiPhone guiden som ligger der og på unlock.no. Du trenger ikke og tegne noe abb. i butikken for og kjøpe iPhone.

Lenke til kommentar
Jeg skal til Paris om ett par uker, og til London par uker etter der igjen. Kan man rett og slett bare handle med seg en i P. el. L., få unlocket den hjemme, og vips så er alt i orden? :) Eller må man ha abonnement e.l. for å få kjøpt?

Bare og kjøpe med og unlocke når du kommer hjem. Det er super-lett og unlocke med enten iPlus guiden som ligger på mac1.no iPhone forumet eller med ZiPhone guiden som ligger der og på unlock.no. Du trenger ikke og tegne noe abb. i butikken for og kjøpe iPhone.

Ok, høres jo bra ut :)

Hva med firmware/språk? På fransk iphone kan det jo godt tenkes at det blir litt kjipt :-D

Lenke til kommentar

Ok, høres jo bra ut :)

Hva med firmware/språk? På fransk iphone kan det jo godt tenkes at det blir litt kjipt :-D

Når du bruker en av de guidene vil telefonen din automatisk bli "fornorsket" slik at du har norsk språk, norsk tastatur, norsk ordliste, norske telefonformater, osv osv... alt går "automagisk".

Lenke til kommentar

Import

Skal du importere din egen iPhone, holder det ikke å bestille den fra den amerikanske nettbutikken til Apple. Du må nemlig ha en amerikansk adresse, men det er ikke vanskelig å skaffe seg.

JetCarrier er et selskap som lar deg leie en postboks i USA, noe som medfører at du får en amerikansk adresse. Prisene finner du her - Du kan altså frakte pakker under 1 kilo til 165 kroner.

Når du har fått en postboks i USA kan du bestille iPhone fra Apples amerikanske nettbutikk.

Per dags dato koster en iPhone med 8 gigabyte lagringsplass 399 dollar, noe som med dagens kurs tilsvarer 2.115 norske kroner. Vil du ha 16 gigabyte-modellen koster dette deg 499 dollar, altså 2.645 norske kroner.

Det er imidlertid ikke sikkert at du får lov av Apple til å bestille en iPhone. Det hender nemlig at de ikke godtar JetCarrier-adresser eller norske kredittkort.

Det kan også hende at du må fortolle telefonen, og da kan det fort bli dyrere enn du hadde tenkt deg.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=517996

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har tenkt å kjøpe meg en iphone. Jeg har sett deres erfaringer, men hva er beste og billigste måten å ordne iphone på? Jeg har sjekket litt på ebay.com, men er det trygt å kjøpe den fra ebay?

Endret av E320CDI
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg en iphone. Jeg har sett deres erfaringer, men hva er beste og billigste måten å ordne iphone på? Jeg har sjekket litt på ebay.com, men er det trygt å kjøpe den fra ebay?

Ebay er jo som QXL i Norge. Ja, det er sikkert. Men skaff deg en Paypal konto som du bruker når du handler. Veldig enkelt å gjøre dette, og koster ikke noe. Du må dog "bekrefte" kortet. Dette er også veldig enkelt, å du får meget god instruksjon hvordan man går frem. Kjempelett. Du må "betale" 15 kr til dem fra din konto, så får du disse tilbake etter kontoen er bekreftet.

Så bare ordn deg med paypal nå, så er det ute av verden. Smør deg med tålmodighet. Ikke kjøp iphone nå! Det kommer nemlig en ny modell i Juni en eller annen gang. Aller mest trolig, men man kan jo ikke vite sikkert om du må vente til Juli, eller kansje i slutten av mai? Uansett - vent!

Den vil helt garantert få 3G, så vil den kansje bli oppgradert til 32GB. Kansje få GPS. Kansje komme i flere forskjellige versjoner. Selv venter jeg. Å selv vil det også bli første gangen jeg kjøper gjennom Ebay. Men det er trygt. Bare vær sikker på at selger sender til Norge. Send melding til han om du er i tvil om han sender til Norge. Det er som regel gjengangere som selger, proffe folk. Man ser dette også på positive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Ebay er jo som QXL i Norge. Ja, det er sikkert. Men skaff deg en Paypal konto som du bruker når du handler. Veldig enkelt å gjøre dette, og koster ikke noe. Du må dog "bekrefte" kortet. Dette er også veldig enkelt, å du får meget god instruksjon hvordan man går frem. Kjempelett. Du må "betale" 15 kr til dem fra din konto, så får du disse tilbake etter kontoen er bekreftet.

Så bare ordn deg med paypal nå, så er det ute av verden. Smør deg med tålmodighet. Ikke kjøp iphone nå! Det kommer nemlig en ny modell i Juni en eller annen gang. Aller mest trolig, men man kan jo ikke vite sikkert om du må vente til Juli, eller kansje i slutten av mai? Uansett - vent!

Den vil helt garantert få 3G, så vil den kansje bli oppgradert til 32GB. Kansje få GPS. Kansje komme i flere forskjellige versjoner. Selv venter jeg. Å selv vil det også bli første gangen jeg kjøper gjennom Ebay. Men det er trygt. Bare vær sikker på at selger sender til Norge. Send melding til han om du er i tvil om han sender til Norge. Det er som regel gjengangere som selger, proffe folk. Man ser dette også på positive tilbakemeldinger.

Tusen takk for svar! Da venter jeg heller, det er nok bedre.

Lenke til kommentar
Du har jo folk som selger på finn.no til 3500kr.

Det er da ikke annet enn ran. De koster ikke mer enn $399, jo. Altså rett over 2000, pluss et par hundre i frakt. Det betyr at de tjener 1000,- per telefon. Jeg lurer på hvor mange av disse selgerene som skatter av dette...

det er jo ikke ran! de kjøper iPhone fra USA og de betaler frakt + at de låser opp. de 1000kr + de tjener for hver iPhone bruker de jo til å kjøpe nye iPhones. de gjør jo det samme som butikkene, de kjøper masse varer billigere og selger dyrere for å få råd til enda flere. så kan vel ikke kalle det ran! :tease:

Syns ikke 4500Kr for iPhone 16GB er så mye med tanke på at når iPhone først kommer til Norge blir den nok et par tusen dyrere en 4500kr. og de fleste nye Touch telefoner og smart telefoner ligger i samme prisklasse.

Syns prisen jeg ga for min iPhone er helt GREI :thumbup:

Lenke til kommentar
Du har jo folk som selger på finn.no til 3500kr.

Det er da ikke annet enn ran. De koster ikke mer enn $399, jo. Altså rett over 2000, pluss et par hundre i frakt. Det betyr at de tjener 1000,- per telefon. Jeg lurer på hvor mange av disse selgerene som skatter av dette...

De har da tenkt å tjene på dritten eller? tsss.

Er ikke alle som gidder ta seg bryet om å finne en butikk som shipper worldwide, store fraktkostnader og toll..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...