Gå til innhold

mange har iphone i norge/hvor får de den fra?

tvv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Apropo... Jeg har bestilt min iphone fra statene på Ebay. Men: på en skala fra 1 til 10 - hvos nerd må man være for å få til å cracke den? Kjenner folk som har slitt veldig, så er spent på hvordan dette skal gå...

Hvilken firmware? Er det 1.02 eller 1.1.1 er det ganske enkelt, og bare et spørsmål om å være nøye når man følger oppskriften.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du har jo folk som selger på finn.no til 3500kr.

Det er da ikke annet enn ran. De koster ikke mer enn $399, jo. Altså rett over 2000, pluss et par hundre i frakt. Det betyr at de tjener 1000,- per telefon. Jeg lurer på hvor mange av disse selgerene som skatter av dette...

Lenke til kommentar

Jekk deg ned før du snakker om ting du ikke har peiling på.Det er 399 + us tax + frakt.Så skal de som selger og sender til norge også tjene noe.Ingen gjør noe gratis?Hvor ellers skulle vi fått iphone fra?Så tilslutt tjener vi ikke så mye allikevel!

Vær så snill å undersøke og tenke over før du uttaler deg.

Endret av tunam85
Lenke til kommentar

Hvis man ikke har kontakter i USA og bestiller via Ebay blir regnestykket: $399 + 10 % VAT + ca. $70 i provisjon til selger i USA + $50 i frakt + 25 % moms. I skrivende stund utgjør dette kroner 3018 + moms. Totalt 3772,- Nå kjøper man heller 16GB-versjonen, og da havner man på ca. 4300 kroner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva?

Så det at man vinner en budrunde på Ebay til 399, så kommer det mye i tillegg!? Jeg trodde man kun betalte det man skulle til selger+frakt. Så la oss si Iphonen+frakt utgjorde 2200kr, så er det det eneste det kostet.

Kan jo sikkert alltids bli stoppet i tollen, men trodde ikke det var noe annet. Det er viktig at det blir klarnet opp i dette!

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har bestillt Iphone 16gb fra AppleStore i USA. Har ennå ikke fått trackingnummer, men la inn bestilling i forrige uke, og ser at den er planlagt utsendt til JetCarrier i slutten av denne uken. Vi får se om bestillingen går igjennom. Bestilte samtidig ett fanzy cover til telefonen, og den har allerede ankommet JetCarrier. Pris er 499 dollar for telefon. Sluttprisen får vi se på når telefonen er kommet.

Lenke til kommentar

Kjøpte min 16GB (Ny, uåpnet og forseglet 1.1.4) via eBay. Total sum inkludert frakt/toll her i norge ble på 3290,- Slapp toll/moms på min. Ikke at jeg prøvde, men posten stoppen den bare ikke, var vel ganske heldig med den.

Lenke til kommentar

Høres flott ut med svarene. :)

Hvis andre kan dele deres erfaringer, er det flott. Tips for hvor man kan gjøre et godt kjøp av iphone, mottas også gledelig.

Man kan altså bare bestille fra Apple Store, uten å tenke på det ATgT abbonementet? Først tolket jeg det slik at man måtte tegne abbonement samtidig som man kjøpte telefonen, men det er kansje ikke slik likevel? Virker jo nesten slik at dette alikevel ikke er nødvendig, at det legges opp til at man må ordne dette selv. Disse crackene som ligger ute, gjør det jo alikevel unødvendig for folk i USA t.o.m. å tenke på det abonnementet. Eller bommer jeg her?

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...