ainstainy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Går det an å kjøpe idiotforsikring til en pc etter jeg har kjøpt? Endret 28. november 2007 av ainstainy Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 De fleste forsikringsselskap tilbyr utvidete forsikringer til feks TV, bærbar ETC, men i praksis er disse som regel penger ut av vinduet da de som oftest har veldig store egenandeler på skader og høy verdiavskrivning på produkter. De beste, etter min oppfatning, er dem du kjøper i butikken når du kjøper produktet. Disse går dessverre ikke å kjøpe etter at du har hentet produktet. Regner med noe har skjedd med PC-en din siden du skriver dette nå Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvor har du kjøpt maskinen? Det kan hende at butikken der du har kjøpt maskinen tilbyr forsikringer.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 De fleste forsikringsselskap tilbyr utvidete forsikringer til feks TV, bærbar ETC, men i praksis er disse som regel penger ut av vinduet da de som oftest har veldig store egenandeler på skader og høy verdiavskrivning på produkter. De beste, etter min oppfatning, er dem du kjøper i butikken når du kjøper produktet. Disse går dessverre ikke å kjøpe etter at du har hentet produktet. Regner med noe har skjedd med PC-en din siden du skriver dette nå Njaaaa...nå skal du ikke snakke forr raskt, disse forsikringene er ganske bra og ha, og kjekke. feks Dell's Complete Care (kan kjøpes på etterhånd). Denne dekker uhell, feks om du mister PC-en i bakken, kjører over den, mister den ned trappa, om den kanskje blir oversvømt på båt eller slikt. +Dekker det meste som ikke er garanti berretiget. -Gjelder somregel ett fast antall ganger, Complete Care gjelder vel 3 ganger. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Nå skal vi ikke trekke denne tråden ut i det brede med snakk om hvorvidt forsikring er bra eller ikke, men jeg har en liten og morsom historie jeg vil dele med dere. Der jeg jobber selger vi også forsikringer som et tilleggsprodukt. I går var det en kunde som kjøpte en HP 2600N laserskriver. Han var litt nølende til å ta med forsikringen som koster ca. 300 kroner, men han valgte til slutt å gjøre det. I dag kom den samme kunden tilbake, og han hadde klart å miste skriveren i gulvet når han skulle løfte den ut av esken. Skriveren var ødelagt. Poenget mitt er at det er noe som kan skje alle, og det er jo ingen som akkurat planlegger å være uheldig. Det bare skjer. Nå er ikke alle like uheldige som denne kunden, men for han var det gull verdt med forsikring. Han hadde ikke en gang skrevet ut en eneste side før han klarte å ødelegge den. Dette var snakk om en stasjonær skriver som veier nesten 10 kilo. Om det er en laptop trådstarter har så kan det være en god idé å tegne en forsikring. Endret 28. november 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 kjøpte laptopen på elkjøp og har ødelagt skjermen.. kan jeg gå der å kjøpe en slik forsikring for 300 kr slik at jeg slepper å betale for reperasjonen? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 kjøpte laptopen på elkjøp og har ødelagt skjermen.. kan jeg gå der å kjøpe en slik forsikring for 300 kr slik at jeg slepper å betale for reperasjonen? Ehh, hvor har du hodet ditt skrudd fast? Selvfølgelig kan du ikke tegne forsikring etter at skaden har skjedd. Selv om Elkjøp tillater deg å tegne si 30 dager etter kjøp, så ville dette ha vært forsikringsvindel. La dette være et glimrende eksempel på hvor smart det kan være å tegne forsikring. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 kjøpte laptopen på elkjøp og har ødelagt skjermen.. kan jeg gå der å kjøpe en slik forsikring for 300 kr slik at jeg slepper å betale for reperasjonen? Ehh, hvor har du hodet ditt skrudd fast? Selvfølgelig kan du ikke tegne forsikring etter at skaden har skjedd. Selv om Elkjøp tillater deg å tegne si 30 dager etter kjøp, så ville dette ha vært forsikringsvindel. La dette være et glimrende eksempel på hvor smart det kan være å tegne forsikring. Har elkjøp det? Var nytt for meg det.... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 kjøpte laptopen på elkjøp og har ødelagt skjermen.. kan jeg gå der å kjøpe en slik forsikring for 300 kr slik at jeg slepper å betale for reperasjonen? Selvfølgelig kan du ikke det. Snakk med selskapet der du har innboforsikring, de vil muligens dekke dette. Det å skifte LCD skjerm koster vel fort like mye som en ny pc, slik at du kan nok belage deg på å kjøpe nytt vil jeg tro. Lenke til kommentar
otis Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Om du har en HP PC, så kan man mange ganger kjøpe Carepack som reparerer PC mot uventete skader. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Forsikringer dekker ikke skade som har skjedd før man har tegnet forsikringen, så enkelt er det. Lenke til kommentar
otis Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Carepack ifra HP skal det gå ann med. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 hør med forsikrings selskapet ditt, kan være at de kan selge deg noe. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 hva er carepack? Lenke til kommentar
otis Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Utvidet garanti og noen ganger som ulykkesforsikring i tillegg. Det er bare HP produkter det går å kjøpe det. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Carepack ifra HP skal det gå ann med. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ifra HP... Så du sier at dersom du knuser skjermen på laptopen din, og så i etterkant tegner HP Carepack så vil HP dekke reparasjonskostnaden selv om skaden skjedde før du tegnet avtalen? Dette har jeg særdeles liten tro på. Spesielt ettersom reparasjonen glatt vil overstige prisen på Carepack. Lenke til kommentar
otis Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Altså det vil jo være svindel... *Oppfordring til forsikringssvindel fjernet av moderator* Endret 30. november 2007 av KVTL Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ettersom du ble moderert, otis, så regner jeg det du sier med Carepack som bull****-. Viser også til mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg