Skogslik Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hallo.Har sletet i mange år nå md at eg nesten besvimer når det er snakk om første hjelp. et par minutter er nokk så er eg helt borte.hørselen forsvinner, synet blir hvitt og prikkete, svetter og kvalmen.Sjedde senest i dag på skulen når vi hadde om førstehjelp i gymmen.har ikkje besvimt enda men er ikkje akuratt gøy og sitte slikt.Så det eg lurer på er om det går an og bli kvitt dette? er flere i familien som har det slikt. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 det er vel rent psykologisk at det skjer, aner ikke hvordan du skal takle det. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det jeg tror er tilfellet er at du er redd for temaet, enten det er det å havne i en situasjon der førstehjelp er nødvendig, eller når det generelt har med helseproblemer å gjøre. Dette trenger ikke være en redsel som du er bevisst på, den kan sitte i underbevisstheten din, og dukke opp som en respons i kroppen din. Jeg er ikke helt sikker på hvilken måte som vil være best for deg, men selv har jeg hatt gode erfaringer med å konfrontere problemet, og venne meg til det. Hadde kraftig sprøyteskrekk for noen år siden, men nå er det ikke noe problem å gi blod en gang. Det kan være at du bør ta problemet ditt opp med helsesøster på skolen din, hun har taushetsplikt, og har hørt alt mulig før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå