Gå til innhold

2 forskjellige 8800 kort i SLI?

Haawy

Anbefalte innlegg

Ja.. Har tenkt å kjøpe ett 8800GT nå og kanskje det nye GTS kortet etter jul... Lurte på om det gikk å kjøre begge i SLI eller må jeg ha to like kort? Eller burde jeg rett og slett vente litt med å kjøpe skjermkort og bare kjøre det nye GTS?

Endret av Haawy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må være 2 av samme kort, med samme hastighet på kjerne og minne og samme minne størrelse, som 2mmy91 sier :)

Det har ingenting å si.

Bare kjernen, antall shadere osv. er lik. Minnemengden spiller ingen rolle (du kan fint kjøre 8800GTS 320MB og 8800GTS 640MB i SLi, bare at 320MB-kortet vil bli en enorm flaskehals i spill som bruker mye minne siden du ikke vil få utnyttet mer minne enn 320MB på noen av kortene).

8800GTS kan altså kjøres sammen med et annet 8800GTS selvom minnemengden er forskjellig (Dog går det ikke å kjøre de kommende 8800GTS-kortene sammen med de gamle pga. annen kjerne, minnebuss o.l).

8800GTX kan dog ikke kjøres i SLi med GTS osv. Med unntak av 8800GTS(det der finnes en versjon nå, og kommer en som ikke kan kjøres i SLi med den gamle versjonen), bør du altså gå etter modellnavn. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Har hatt noen tanker rundt dette selv, da jeg har nå hatt planer om innkjøp av ny maskin på nyåret.

Det jeg da tenkte litt på var å kjøpe ett 8800GT eller det nye 8800 GTS (som jeg forstår skal være bedre enn den forrige versjonen?), og med tiden (4-5mnd.) kjøpe ett til og sette dem opp i SLi.

Min eneste bekymring vil da være å ikke finne ett kort som er "identisk" på ett senere tidspunkt. Hva tror dere om det? Vanskelig å finne ett likt kort etter en tid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...