Gå til innhold

Spill PC, omtrent 12000, GPU minst 8800 GTX

Anbefalte innlegg

Får man kjøpt Q6600 fabrikkoverklokket? :)

Lurte på det samme selv. Produktet finnes i prisguiden, men den kommer ikke frem når man søker på den. Den finnes heller ikke i butikkene, dvs at det er en feil, eller noe annet lureri.

Hadde jo vært fint egentlig. Bare å plugge inn en klokka CPU.

Men tenkte jeg skulle få tak i en Q9450 jeg (når den kommer ut og jeg skal kjøpe PC) + kanskje vannkjøling. Men ser at det blir litt dyrt så har vurdert en Ultima 90 i stedet (ThermalRight). Får jeg klokket noe særlig med den? :)

Sorry for OT. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://prisguiden.no/product.php?productId=71484.

Anbefaler deg å kjøpe dette oppsettet. Jeg bygget dette oppsettet til en venn av meg og har bare positive erfaringer. Eventuelt kan du bytte ut Nvidia GeForce GTX kortet med et GT for å spare litt penger uten å tape så mye ytelse.

Kabinettet har en fin "Piano-Lakk" som får maskinen til å virke litt ekstra pen. Kabinettet har veldig bra luftgjennomstrøm noe som gjør at det egner seg bra til overklokking. Prosessorvifta er musestille og kjøler utrolig bra. Nesten lydløst hele systemet.

Dette systemet har en PSU på 850watt. Høres sikkert mye ut, men da har du hvertfall nok kraft til å kjøre to grafikk kort i SLI. Har du ingen planer om det, er denne PSUen å anbefale https://prisguiden.no/product.php?productId=71484.

Jeg ser at du har tenkt å kjøpe et GeForce 8800 Ultra. Ikke gjør det. Bortkasta penger spør du meg. Hvis du absolutt skal ha knall kort, vent på det nye 8800Gts som kommer vedig snart.

Jeg siterer meg selv fra en annen tråd. PC rundt 12 000? Da er dette veien å gå ;), eneste jeg ville ha byttet på er GTX kortet med et GT kort muligens.

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
Takk for linken! Måtte redigere den litt, men kom inn i handlevogna etter hvert!

Du sa jeg burde bytte til GT. Hvorfor ikke bytte til XFX Ultra Extreme? Den koster bare 1000 kroner mer. Er et ultra extreme kort bedre enn to "nye" GTS på SLI?

På høye oppløsninger vil et ULTRA være best. Ellers vil nok 2 nye GTS være mye bedre.

Lenke til kommentar
Herlig. Men jeg har ikke penger før etter nyttår. Så får se om det ikke blir GTS eller noe anna da.

Jeg har lest litt om databygging, og lurer på om det har noe for seg å bruke gummihansker?(sånne tynne engangshansker)

Gummi leder jo ikke strøm, og kan ikke kortslutte noe?

Kan være smart det ja.

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge festen her, menne..Hvilken skjerm skal du kjøre PC-en på?

Har en 17" skjerm med 8 ms og 1280x1024 oppl. Men skal ha en ny en snart!=)

Sitter og tenker på en Samsung 24" med 5 ms og 1920x1200 oppl. Får den utrolig billig(omtrent 3000) når den koster 4500 ny i Norge!=)

I full HD oppløsning(omtrent) og AA(og AF eller hva det heter) på mellomhøyt, hvilket skjermkort drar best da?

2x nye GTS?

Er 2x GTS(Nye typen) bedre enn 1 stk Ultra?

Lenke til kommentar

Hmmm. Sorry at jeg gjentar det dere sier, men må finne ut om jeg har forstått riktig.

GTX er BEDRE enn GTS og Ultra er BEST(punktum).

... men det NYE GTS er bedre enn Ultra, og er billigere?

Så hvis jeg vil spille f.eks Bioshock på 1600x1200 på en bra skjerm, skal jeg ha GTX eller Ultra? ... men hvis jeg skal spille på maks 1280x1024 skal jeg ha ETT GTS(gammel version)?

Men best av alt er det nye GTS, og det overgår alle andre skjermkort som ikke koster 171641671427943 kr?

Så 2x SLI med to nye GTS eier alt og alle som finnes, inkludert dagens GTX extreme og Ultra extreme(fabrikkoverklokket)?

Fint med litt oppklaring=D

-Emil

Lenke til kommentar
Du har skjønt det ;)

Wohooo! Jeg er smart!=D

Så hvis jeg kjøper et sett med 2x GTS(ny version), rett over nyttår, får jeg det råeste oppsettet jeg kan få for en normal sum?

Burde jeg gå for standard Q6600 også?

spørsmålet er om du trenger 4kjerne enda? Intel har jo kommet ut med Core 2 Duo E6850 som ett godt alternativ?

"Både Core 2 Duo E6850 og Core 2 Quad Q6600 er ikke uventet gode prosessorer som gir svært mye prosessorkraft for pengene. Begge to fungerer utmerket i alle situasjoner vi har testet dem i, med unntak av vår manuelle multitask-test, hvor E6850 fikk noe pusteproblemer.

De fleste programmene vi har testet med støtter dobbelkjerne, mens kun de færreste utnytter fire kjerner. Noen hederlige unntak finnes, blant annet DVD Shrink, som går klart raskest unna på en firekjerne. Tung multitasking går altså best på en firekjerne, men hvor ofte er det man enkoder to filmer samtidig som man spiller?

Det er svært vanskelig å kåre en klar vinner, men hvis du er en normal bruker bør du trolig gå for en E6850. Denne prosessoren er raskest i de aller fleste situasjoner i dagens applikasjoner på standard frekvenser. Det samme gjelder for så vidt også dersom du overklokker - E6850 @ 4 GHz spurter fra Q6600 @ 3,6 GHz ved normalt bruk, f.eks. i spill."

KILDE: www.hardware.no

så jeg ville nok valgt E6850, men så har man jo statusen da..litt tøffere og si du har en firekjerne enn ein dobbelkjerne :whistle:

zaltmann i julehumør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...