konduktans Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hey alle i hop! Jeg har så å si slått fra meg ideen om å kjøpe Dell XPS, og gått over på å bygge selv! Jeg vurderer å kjøpe 2 stk GTX eller 3 stykk GTS(når de nye kommer) Hva er best og hva er billigst? Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 8800 GTX er Waste of money. Sats heller på 8800 GT i Sli =) Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Fordi det ruuuler! Neida... Men jeg har hørt at 3xSLI kommer, og 3 kort må jo være bedre enn 2! Så derfor, 3 GTS kort. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hva syns dere om denne? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59901. Den er litt over budsjettet, men jeg skal nok klare å skaffe penger;) Er den bra nok til å dra de tunge fremtidige spillene på høy grafikk? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Bare så jeg har forstått deg riktig - Du skal kjøpe en ny pc til 12 000,- og har tenkt å bruke 7-8 000,- på grafikkort? Jeg synes det virker litt ubalansert, og tror du vil kaste bort mye av pengene. Du trenger mer enn bare grafikkort for å få god performance. Hvilken oppløsning skal du kjøre på? Om du har tenkt til å kjøre på veldig høy oppløsning så kan GTX ha noe for seg, hvis ikke så burde du vente på GTS. Uansett så vinner GTS på price/performance. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg vil anbefale deg å vent til nye versjonen av GTS kommer. Den kommer til å ligge over GTX i ytelse og blir billigere. Prisen kommer til å være rundt 2500-3000kroner. Lanseres den 11. desember. Men er trolig ikke å få tak i før litt over nyåret. Men pr i dag er det kortet du burde gå får. Men hvis du SKAL kjøpe i dag er 8800gt kortet å gå for. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hva syns dere om denne? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59901. Den er litt over budsjettet, men jeg skal nok klare å skaffe penger;) Er den bra nok til å dra de tunge fremtidige spillene på høy grafikk? Både fremtid og høy grafikk er relativt. Hvor langt frem i tid vil du ha hvor høy grafikk? Lenke til kommentar
Delish Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) www.xbitlabs.com/news/video/display/20071127214924_Nvidia_Withdraws_Triple_SLI_Promise_for_Latest_Performance_Mainstream_Produ t.html det skal være product.html på slutten, men det blir kortet ned selv med kode tag Linken er for lang til at den virker her på forumet... Kan jo være verd og få med seg (kun gtx og ultra som vil støtte 3-veis SLI) Endret 28. november 2007 av Delish Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er jo litt synd i og med at ATI støtter fireveis Crossfire på mid range-korta. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Jeg vil ha en pc som kan kjøre spill i full hd(omtrent), og som har mulighet til å dra nye spill i 1280x960(eller noe i den duren) i 2 år. Er det for mye forlangt for 12000? Er 2 stykk "nye" GTS på SLI bra nok til å dra CRYSIS på very high med over 60 FPS? EDIT: Er ATI kort bedre enn Nvidia, mht. crossfire? Endret 28. november 2007 av conflict Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 GTX/GTS er litt vaste av penger å kjøpe nyttt slik som det står nå. Kjøp heller 2 8800GT med 512MB RAM. Da har du råd til å kjøpe 3 også om du absolutt må, men det er det kun noe å hente på derosom du har en svinaktig rask CPU og du har et display som er veldig stor oppløsning på, samt at du har planer om å bruke absolutt alt av grafikk på maks. 2xSLI er som regel mer enn nok selv for de mest drevne. 3xSLI er litt vel overkill, selv for en hardware-gekk som meg. -Stigma Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Nei. Pr i dag klarer ingen skjermkort det. Og siden det nye GTS bare får 512mb RAM så vil det nok ikke klare det. Crysis krever ekstremt mye RAM på skjermkorte. Tror at når nye GTX/ULTRA kommer vil vi bynne å nærme oss 60fps ved høy oppløsning og alt på very high. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kan man kjøpe ferdig overklokket CPU? Det visst jeg ikke. Jaja, man lærer stadig noe nytt her i verdenen. "Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,3 GHz" står det hos meg på Q6600. https://prisguiden.no/product.php?productId=83318 eller har jeg bare drukket for mye vann nå? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det at bare GTX og Ultra støtter 3C-SLI har vert kjent lenge, det var jo en flop av han og si det som han gjorde, og gikk imot all teknisk dokumentasjon som er ute. Men, til du som skal ha ny PC, annbefaller 8800 GTS Rev.2 eventuelt vent til G92 av GTX/Ultra før du bestemmer deg angående skjermkort. ATI Crossfire bedre enn nVidia SLI? siden når? Selv ATI QuadFire er ikke bedre enn GTX i 3C-SLI, dette pga at ATI kjører sine kort i 8x PCIe 2.0, mens nVidias kommende hovedkort kjører alle 3 PCIe 2.0 porter i 16x. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Nei. Pr i dag klarer ingen skjermkort det. Og siden det nye GTS bare får 512mb RAM så vil det nok ikke klare det. Crysis krever ekstremt mye RAM på skjermkorte. Tror at når nye GTX/ULTRA kommer vil vi bynne å nærme oss 60fps ved høy oppløsning og alt på very high. Det stemmer ikke. Mnage tester viser at Crysis på high instillinger, og selv med 2xAA og 4xAA hodler seg vel under 512MB i det store og hele. Et 512MB kort vil klare Crysis fint. Mulig at dette går opp et hakk dersom du insisterer på very-high instillinger om det evt. involverer enda større teksturer. Med rivatuner med riktig plugin kan du selv måle dette. -Stigma Endret 28. november 2007 av Stigma Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Får man kjøpt Q6600 fabrikkoverklokket? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Får man kjøpt Q6600 fabrikkoverklokket? Lurte på det samme selv. Produktet finnes i prisguiden, men den kommer ikke frem når man søker på den. Den finnes heller ikke i butikkene, dvs at det er en feil, eller noe annet lureri. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Nei. Pr i dag klarer ingen skjermkort det. Og siden det nye GTS bare får 512mb RAM så vil det nok ikke klare det. Crysis krever ekstremt mye RAM på skjermkorte. Tror at når nye GTX/ULTRA kommer vil vi bynne å nærme oss 60fps ved høy oppløsning og alt på very high. Det stemmer ikke. Mnage tester viser at Crysis på high instillinger, og selv med 2xAA og 4xAA hodler seg vel under 512MB i det store og hele. Et 512MB kort vil klare Crysis fint. Mulig at dette går opp et hakk dersom du insisterer på very-high instillinger om det evt. involverer enda større teksturer. Med rivatuner med riktig plugin kan du selv måle dette. -Stigma For å gå bedre inn på det så vil du ikke klare 60fps med AA og AF på max med en oppløsning på 1600x1050 og very high. Har selv lett på nette og har enda ikke funnet en test av spillet hvor dette er vist. Har sett 20-30fps men ikke høyere. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) AA og AF på maks nei... men hvem er det egentig som gamer på 16xAA ?... Jeg kjenner ingen som bryr seg med mer enn 4xAA i praksis siden den visuelle kvaliteten over dette ikke merkbar nok til å ofre den ekstra ytelsen man må gi opp for 8X og 16X. En GTX vil heller ikke takle spillet på 60FPS med de instillingene du nevner, så da blir ikke RAMen problemet uansett. Skal du game på 16XAA så for all del GTX eller det kortet som har mest RAM, men det er jo på ingen måte representativt for det de fleste vil gjøre. Crysis bruker forøvrig lite ekstra RAM for høyere AA nivåer i forhold til de fleste andre spill i følge tester på nett. -Stigma Endret 28. november 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå