Urgh Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei, jeg sliter med å få startet win-xp.. Kommer bare til velkommen skjermen så henger den seg. Kan kjøres i sikkerhetsmodus, men ikke i sikkerhetsmodus med nettverk. Er det noe program jeg kan kjøre i sikkerhetsmodus for å fikse oppi den eventuelle feilen? Går utifra at det er software problem, da PC-en ikke har fått støtskader. Har ikke noe lyst å formatere PC-en, sålenge det kan unngås. takk for svar! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kan det funke å pakke i en xp plate og velge reparere? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du kan først prøve å gjennopprette siste fungerende konfigurasjon. Opplevde selv for noen uker siden at Windows Update installerte en korrupt update. Windows hengte seg akkurat da jeg skulle skrive inn passord. Gjennoppretting fungerte bra for meg. Hvis det ikke går bør du prøve å reparere med Windows XP CDen. For å gjøre det bruker du ikke det første reparasjons-alternativet (da kommer du ut i noe DOS-lignende). Gå heller videre for reinstallasjon, og da skal du få et alternativ om å reparere C: (eller hvor nå enn du har det liggende). Du må trykke E tror jeg. Da får du en reparasjons-prosess som likner en helt vanlig installasjon. Forskjellen er at du bevarer alle filer og instillinger, det er bare systemfilene som blir overskrevet med nye. Dette bør forhåpentligvis fikse problemet. Lykke til! Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har du lagt inn noen programmer? Er veldig vanelig at dette kommer av to antivirus installert. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Høres ut som om du har problemer med nettverksdriverne ( Når driverne skal loades så kjøres dem i loop i evig tid om ikke nettverkskortet klarer å starte ) Prøv og slett nettverkskortene og alle nettverksprogrammer/interfacer fra Device Manager ( enhetsbehandling) så kan du prøve igjenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå