Gå til innhold

WD med 10.000 rpm s-ata disk!


knut

Anbefalte innlegg

De som sier at de ikke syntes WD disker bråker har et ellers støyende system (evt. dårlig hørsel). Seagate Barracuda IV og V bråker betydelig mindre enn WD. Merker du ikke forskjellen er det sannsynligvis fordi du har en støyende PSU eller kabinettvifte. Noe annet er latterlig å påstå.

 

Dersom du vil ha en så stillegående maskin som mulig, så er Barracuda et must. Med den nye "V"-serien er det heller ikke noe snakk om å ligge etter med tanke på ytelse. Ble sjokkert over min IV.. måtte legge meg ned med øret mot kassa.. trodde den ikke gikk rundt! :D

 

PS. Har hatt flere WD-disker før.

 

- Nuffern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan denne funke på ATA-100 hovedkort[bIOS???] eller oppgradering av bios?? slik at den vil kjøre ATA 150, men jeg har en ATA 100 disk 80 GB WTC 8 MB c. minne.... kan ATA 100 og ATA 150 kjøre på samma  kabel eller krasjer det?? eller kokkes ned?

Nei det vil ikke funke. S-ATA er en helt annen teknologi en ATA

 

Joda, med overgangpluggsaktingsomsikkertkosterhallebyenselvomdenkostertokroneråprodusere.

Lenke til kommentar
:D  

Har 4 WD på en rocket raid 1540 SATA kontroller i raid 0 nå.

Det går bra unna det.Er ikke plaget med bråk eller støy.

Gleder meg til 10000 rpm diskene kommer.Da skal jeg ha 4 av de i striping.

 

Hvordan skal du betale for dem da? :oops:

 

Veldig Off Topic, men jeg fant dette "Har satt opp en FTP server i huset. Forespørsel om konto rettes mot [email protected]. Jobber med ett script som automatiserer det hele, men det tar nok mer tid enn jeg har..." på hjemmesiden din. Hva har du på den og føler du det er lurt og gi konto til hele www.hw.no? Kul side forresten, likte damene dine :smile:

Lenke til kommentar
De som sier at de ikke syntes WD disker bråker har et ellers støyende system (evt. dårlig hørsel).  

- Nuffern

 

Jeg sitter med en WD 800BB disk her... når den jobber hører jeg den, men den støyer LANGT der i fra.... det er latterlig med å komme med en påstand at den STØYER.... ellers har jeg en Silent twin, to 12dB papst vifter og en PSU målt til 23dB.....

 

Jadda, det her tar av.....

Lenke til kommentar
Jeg legger ikke merke til støyen når jeg sitter her. Har så mye annet som bråker. Var en skriveleif var egentlig 800JB :D. Jeg har ikke fire slike, jeg har to gammle 20gb med god gammel dags hakke lyd når den leser noe. :roll: De 4 diskene står med RAID0 :D. De gammle skrapjernene overdøver såklart wdene.

 

Jeg skjønner ikke hva dere syter for....

At du har 4 skrapjern som overdøver WD'en din og mye annet som bråker betyr jo ikke at WD'en er stillegående...

Lenke til kommentar

skjønner ikke at det går an å klage over STØY fra nye disker.. greit nok at en klager hvis en har et gammelt jern som "hakker" når den arbeider.

 

Har selv en WD80GB en WD120GB en maxtor120GB og to seagate barracude V 120GB , hører egentlig ikke no spess fra noen av dem :shrug:

 

Sytepaver! :lol:

Lenke til kommentar
:D  

Har 4 WD på en rocket raid 1540 SATA kontroller i raid 0 nå.

Det går bra unna det.Er ikke plaget med bråk eller støy.

Gleder meg til 10000 rpm diskene kommer.Da skal jeg ha 4 av de i striping.

 

Hvordan skal du betale for dem da? :oops:

 

Veldig Off Topic, men jeg fant dette "Har satt opp en FTP server i huset. Forespørsel om konto rettes mot [email protected]. Jobber med ett script som automatiserer det hele, men det tar nok mer tid enn jeg har..." på hjemmesiden din. Hva har du på den og føler du det er lurt og gi konto til hele www.hw.no? Kul side forresten, likte damene dine :smile:

 

Vel, hele hw.no får ikke tilgang. Kun utvalgte :wink:

Lenke til kommentar
Jeg legger ikke merke til støyen når jeg sitter her. Har så mye annet som bråker. Var en skriveleif var egentlig 800JB :D. Jeg har ikke fire slike, jeg har to gammle 20gb med god gammel dags hakke lyd når den leser noe. :roll: De 4 diskene står med RAID0 :D. De gammle skrapjernene overdøver såklart wdene.

 

Jeg skjønner ikke hva dere syter for....

At du har 4 skrapjern som overdøver WD'en din og mye annet som bråker betyr jo ikke at WD'en er stillegående...

 

2 skrapjern takk. Det er sjelden de står på. Pleier vanligvis bare å spinne opp når jeg trenger noe gammle isoer elns. Lenge leve HDD shut down timern :woot:.

Lenke til kommentar

Yo!

Har 60 + 120 GB WD disker. Tidligere brukte jeg å ha 120 giggen på en innstilling slik at den skrudde seg av når den ikke var i bruk etter en stund(ca 1 time eller no). Men nå finner jeg ikke tilbake til hvor jeg gjør dette i Win XP. Noen som har ett hint?

 

Takker og bukker :woot:

Lenke til kommentar

Halveis on-topic:

SCSI Ultra320 > SATA 150

 

På jobben har vi 4 ultra320 80pin disker på 73gb 15000rpm

Bråker som ein flymotor når dei jobber, men fy sa..an så rask dei er.

Har foresten ein sinsjuk tøff lyd når dei øker/senker hastigheten.

 

Har lyst på eit par sånne heime, men prisen er ikkje akkurat lav då...

 

Vert nok eit par sata 150 10k disker til høsten.

 

Her er datablad: http://www.maxtor.com/en/documentation/dat..._data_sheet.pdf

Lenke til kommentar
Yo!

Har 60 + 120 GB WD disker. Tidligere brukte jeg å ha 120 giggen på en innstilling slik at den skrudde seg av når den ikke var i bruk etter en stund(ca 1 time eller no). Men nå finner jeg ikke tilbake til hvor jeg gjør dette i Win XP. Noen som har ett hint?

Control panel-> Display -> Screen Saver -> Power

Lenke til kommentar

eller alternativt control panel - power. :)

 

forøvrig syns jeg det høres ut som om alle som påstår at wd ikke bråker, har holdt seg til wd og aldri prøvd en seagate-disk i maskinen. forskjellen er enorm. selv har jeg vannkjøling på alt i maskinen min, det er 1x120mm vifte på 7v på radiatoren og 2x 80mm vifter på 5v i psu'en, og det siste jeg byttet ut under oppgraderingen, var en 40gb wd-disk.

 

satt i en barracuda IV 80gb istedet, og det var som å gå fra å ha en støvsuger inntil hodet til å, eh.. ikke ha en støvsuger inntil hodet. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen som har testet disse diskene? Vurderer sterkt å kjøpe 2 av disse og sette dei i en RAID0 konfigurasjon. Er det verdt det, eller kan man like godt kjøre ATA100 disker i RAID0? Prisforskjellen er jo betydelig :-?

 

Støy er jo ikkje noe problem, da eg har så mange kab. vifter i maskina fra før :) Når det gjelder støy på diverse disker, så oppgir komplett.no desibel på alle diskene dei selger.

 

Maxtor 120Gb (DiamondMax Plus 9) = 31 Dba

WD 120Gb (Caviar WD1200JB SE) = 39 Dba

Seagate 120Gb (Barracuda 7200) = 25 Dba

 

Man kan seie ka man vil, men 25 Dba er betraktelig mindre enn 39 Dba!!! På en annen side er jo WD sin disk en god del raskere enn Seagate sin.

 

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...