Gå til innhold

Crysis - pent, søtt og dumt?


Anbefalte innlegg

Crysis er i media omtalt som et av verdens beste spill og folk hyller Crysis med sine hender og armer, og hva det nå måtte være.

Men jeg er sterkt uenig med folk som sier at Crysis er det beste spillet. Beste grafikken og fysikken? Ja, definitivt. Beste spillet generelt sett? Ikke f***.

Hvis vi på en besynderlig måte skreller av all den nydelige (for jeg spiller selv Crysis og elsker grafikken og fysikken) grafikken og fysikken, finner vi et ikke-unikt FPS (First Person Shooter) spill. Det ER på grunn av grafikken at folk kjøper Crysis. Ikke kom her og si noe annet, fordi historien og gameplayet er så klisjè-aktig at det ikke går an.

Så, tilbake til emnet. Hva synes dere om Crysis? Er det det beste spillet dere har opplevd, eller føler dere at andre spill er bedre? Diskusjonen er herved åpnet.

 

Personlige favoritt

 

Da jeg forsiktig åpnet coveret til The Elder Scrolls IV: Oblivion, følte jeg stor glede. Oblivion skildrer drama, kjærlighet, action, eventyrlyst, fantasi - samt en stabil fysikk-og grafikkmotor. Fy faen for et spill. Det er det flotteste jeg noensinne har støtt på, og ingenting kan få meg til å endre mening angående dette. Crysis - phø! Hva har det å tilby? Crysis er et spill for sosser som tenker på hvordan det SER ut, og ikke hvordan det FØLES å spille det. Crysis er en slags overpiffa Barbiedukke som ikke har følelser eller noe, bare sminke og mascara. Crysis er ei blondine, pen, søt og dum som et brød.

 

Oblivion... Intelligent... Personlig... Lidenskapelig... Mhmmmm... Prøv det og nyt det.

 

PS: Mine meninger er ikke ment for å støte noen, men det er mine meninger - mine personlige meninger. Noen må bryte barrieren av Crysis-is.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, Crysis er langt ifra det beste spillet hvis man ser bort ifra grafikken og fysikken. Men at du nevner gameplayet forstår ikke jeg helt synes gameplayet er helt greit.

 

Historien er langt ifra bra, men den er langt ifra den dårligst. Spillet var bra helt til man gikk inn i den gråten. Da tapte spillet seg veldig mye, men gikk helt fint å spille. Men koste meg ihvertfall veldig mye første delen av spillet.

 

Sånn alt i alt så var det verd pengene, og kommer til å skaffe meg det neste spillet i serien.

Lenke til kommentar

Crysis er kjempepent, men det betyr vel ikke et av det er det beste FPS'et noensinne? Crytek har jo sagt at de skal kun fokusere på grafikk under Crysis 2, noe som sikkert skaffer flere kjøpere. Dette er jo synd siden det da virker som folk kun tenker på grafikk. Bioshock har jo alt av GFX, gameplay, stemning osv (men jeg skal ikke dra det spillet i samtalen).

Enig med trådstarter ang. Oblivion

Endret av Yoghurtz
Lenke til kommentar

Nå skrev jeg en lang tråd, men den ble mistet i posteprosessen, så denne blir litt kortere:

Oblivion er jo forsåvidt bredt kjent for sine uintelligente dialoger, dårlig portretterte og upersonlige karakterer, tynne plott, fryktelige sub-plott, få valg ... Ja, det er mer å hente.

 

Tråden handler kanskje ikke om Oblivion, men rett skal være rett: Oblivion er av samme "grafikknisje", og vant stort sett hypekorktavla med grafikk og uferdige "teknologiske nyvinninger". Oblivion er pent sagt den overfladiske og bleke "sossen" blandt RPG. Crysis leverer i det minste innenfor sitt felt, som er innlevbar action, selv om jeg ikke fant det spesielt interessant for min egen del.

 

Skal en begynne å prate om intelligente spill, kontra uintelligente, kan vi nok tillate oss å høyne standarden litt. Og vi nevner i fleng, med Mass Effect, The Witcher, Bioshock, Arcanum og Fallout. Det var det første som hoppet ut av hodet mitt. Vedsiden av Bioshock er HL2 et spill som har holdt meg interessert fra A, til B til C, osv.

Lenke til kommentar

Sier meg ganske enig med trådestarter. Half Life2 og HL2:Ep.2 er de beste FPS jeg har spilt og jeg har spilt stort sett alt som er av nyere dato (på pc)

Etter en del timer med Crysis sitter jeg ikke igjen med andre minner enn kul fysikk, fin grafikk.

 

Likte ikke lvl scaling på Oblivion og har heller ikke gidda å installere mods osv, men bortsett fra det, veldig flott.

Litt OT kanskje, men beste RPG jeg har spilt er Wizards and Warriors. Husker ikke når det kom ut, men er ganske gammelt. Lignende spillopplevelse og spillglede har jeg nestn til gode å ha vært borti siden.

 

Crysis for meg var som en grei Action/Sci-Fi film, ikke særlig smart men likevel god nok underholdning. Synd vi ikke har nok av "smarte" spill å velge mellom disse dager ( Portal <3 )

Lenke til kommentar
Crysis er i media omtalt som et av verdens beste spill og folk hyller Crysis med sine hender og armer, og hva det nå måtte være.

Men jeg er sterkt uenig med folk som sier at Crysis er det beste spillet. Beste grafikken og fysikken? Ja, definitivt. Beste spillet generelt sett? Ikke f***.

Hvis vi på en besynderlig måte skreller av all den nydelige (for jeg spiller selv Crysis og elsker grafikken og fysikken) grafikken og fysikken, finner vi et ikke-unikt FPS (First Person Shooter) spill. Det ER på grunn av grafikken at folk kjøper Crysis. Ikke kom her og si noe annet, fordi historien og gameplayet er så klisjè-aktig at det ikke går an.

Så, tilbake til emnet. Hva synes dere om Crysis? Er det det beste spillet dere har opplevd, eller føler dere at andre spill er bedre? Diskusjonen er herved åpnet.

 

Personlige favoritt

 

Da jeg forsiktig åpnet coveret til The Elder Scrolls IV: Oblivion, følte jeg stor glede. Oblivion skildrer drama, kjærlighet, action, eventyrlyst, fantasi - samt en stabil fysikk-og grafikkmotor. Fy faen for et spill. Det er det flotteste jeg noensinne har støtt på, og ingenting kan få meg til å endre mening angående dette. Crysis - phø! Hva har det å tilby? Crysis er et spill for sosser som tenker på hvordan det SER ut, og ikke hvordan det FØLES å spille det. Crysis er en slags overpiffa Barbiedukke som ikke har følelser eller noe, bare sminke og mascara. Crysis er ei blondine, pen, søt og dum som et brød.

 

Oblivion... Intelligent... Personlig... Lidenskapelig... Mhmmmm... Prøv det og nyt det.

 

PS: Mine meninger er ikke ment for å støte noen, men det er mine meninger - mine personlige meninger. Noen må bryte barrieren av Crysis-is.

 

hva mener du med at gameplayet er klisje aktig? langt ifra! åpent gameplay, nanosuit med masser sv funksjoner, noen er nødvendige osv....hvis vi tenker på spill som call of duty og half life (ikke misforstå, jeg liker begge) så snakker vi lineært og KLISJE fps angående gameplay!

et spill må heller ikke ha et revolusjonerende gsmpelys dom sldri er vist før for at det sksl være bra!

synes crysis er genialt, men så skal d sies at jeg ikke har spilt fullversjonen enda grunnet kort-varig mangel på pc....

men uansett, crysis er det beste fps et laget spør du meg.

historie har jeg sett bedre andre plasser, men grafikk, fysikk og gameplay, d har det!

 

Angående oblivion så sugde kampsystemet selv om d jo er et rpg

Endret av engjac
Lenke til kommentar
Crysis er kjempepent, men det betyr vel ikke et av det er det beste FPS'et noensinne? Crytek har jo sagt at de skal kun fokusere på grafikk under Crysis 2, noe som sikkert skaffer flere kjøpere. Dette er jo synd siden det da virker som folk kun tenker på grafikk. Bioshock har jo alt av GFX, gameplay, stemning osv (men jeg skal ikke dra det spillet i samtalen).

Enig med trådstarter ang. Oblivion

 

de sier ikke at de KUN skal fokusere på grafikk, d står at de skal fokusere ENDA mer på grafikk enn i enern, betyr ikke at de ikke fokuserer på andre ting og

Endret av engjac
Lenke til kommentar
Hvis vi på en besynderlig måte skreller av all den nydelige (for jeg spiller selv Crysis og elsker grafikken og fysikken) grafikken og fysikken, finner vi et ikke-unikt FPS (First Person Shooter) spill. Det ER på grunn av grafikken at folk kjøper Crysis. Ikke kom her og si noe annet, fordi historien og gameplayet er så klisjè-aktig at det ikke går an.

Det er hele poenget med vanlige FPS'er. Inntrykk. Det er som å se en heftig actionfilm på kino. Du ser ikke Die Hard 4 og forventer et episk drama med dype karakterer og et genialt plot, du forventer heftig action! Det er nettopp dette Crysis leverer, og det er det folk forventet.

 

Da jeg forsiktig åpnet coveret til The Elder Scrolls IV: Oblivion, følte jeg stor glede. Oblivion skildrer drama, kjærlighet, action, eventyrlyst, fantasi - samt en stabil fysikk-og grafikkmotor. Fy faen for et spill. Det er det flotteste jeg noensinne har støtt på, og ingenting kan få meg til å endre mening angående dette. Crysis - phø! Hva har det å tilby? Crysis er et spill for sosser som tenker på hvordan det SER ut, og ikke hvordan det FØLES å spille det. Crysis er en slags overpiffa Barbiedukke som ikke har følelser eller noe, bare sminke og mascara. Crysis er ei blondine, pen, søt og dum som et brød.

Oblivion var da nesten like hypet som Crysis angående grafikken. Der var det også upersonlig tilfeldig genererte huler, som var en ganske viktig del av spillets gameplay. Jeg er enig i at Oblivion er et godt spill, men om det er bedre enn Crysis er en smakssak. Noen liker heftig action, noen liker et dårlig kamp- og levelsystem, en langtekkelig historie og repetivt gameplay.

 

Oblivion... Intelligent... Personlig... Lidenskapelig... Mhmmmm... Prøv det og nyt det.

Oblivion var det minst intelligente RPG'et i Elder Scrolls serien. Omgivelser som levler sammen med deg... phø!

Hva er da vitsen med framgang hvis det ikke har noen effekt?!

Lenke til kommentar
Oblivion... Intelligent... Personlig... Lidenskapelig... Mhmmmm... Prøv det og nyt det.

 

Synes godt du kunne ha skrevet dette først, så hadde jeg spart meg bryet med å lese resten av posten din. :>

 

Crysis er selve definisjonen på dum og deilig, dessverre stiller Oblivion i samme klasse. Det når ikke forgjengeren (Morrowind) til knærne.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Nå har både Zealuu og teletubbiekid ytret akkurat det samme som jeg hadde tenkt å si, men det skader vel ikke å understreke det en gang til. Jeg finner det svært ironisk at du hedrer Oblivion som et motstykke til Crysis, når Oblivion etter mitt syn reflekterer akkurat de samme tendensene som Crysis. La oss ikke glemme at også Oblivion ble hedret som et av de mest fantastiske spillkunstverk som noen sinne hadde blitt skapt.. La meg understreke mitt synspunkt med å modifisere deler av innlegget ditt:

 

"Oblivion - phø! Hva har det å tilby? Oblivion er et spill for sosser som tenker på hvordan det SER ut, og ikke hvordan det FØLES å spille det. Oblivion er en slags overpiffa Barbiedukke som ikke har følelser eller noe, bare sminke og mascara. Oblivion er ei blondine, pen, søt og dum som et brød.."
Lenke til kommentar
Nå har både Zealuu og teletubbiekid ytret akkurat det samme som jeg hadde tenkt å si, men det skader vel ikke å understreke det en gang til. Jeg finner det svært ironisk at du hedrer Oblivion som et motstykke til Crysis, når Oblivion etter mitt syn reflekterer akkurat de samme tendensene som Crysis. La oss ikke glemme at også Oblivion ble hedret som et av de mest fantastiske spillkunstverk som noen sinne hadde blitt skapt.. La meg understreke mitt synspunkt med å modifisere deler av innlegget ditt:

 

"Oblivion - phø! Hva har det å tilby? Oblivion er et spill for sosser som tenker på hvordan det SER ut, og ikke hvordan det FØLES å spille det. Oblivion er en slags overpiffa Barbiedukke som ikke har følelser eller noe, bare sminke og mascara. Oblivion er ei blondine, pen, søt og dum som et brød.."

 

LOL :thumbup: Enig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...