sjursjur Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg jobber en del med videoredigering og kunne tenke meg en større arbeidsflate. Kan jeg i stedet for å kjøpe et dualhead-skjermkort sette i et billig PCI kort og utvide skrivebordet over en ekstra skjerm? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 jeg er ikke sikker, men jeg tror: Ja, det skal gå fint..-.... Lenke til kommentar
runeb Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jepp, det går fint. Jeg bruker et 5 år gammelt Matrox Mystique kort til min andre skjerm, og det funker helt fint. Nå bruker jeg Windows 2000, men det burde ikke være noen forskjell i XP. Det er imidlertid problemer med enkelte skjermkort, som ikke takler å være skjermkort nr. 2, men jeg tror ikke det gjelder mange. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg har xp, et pci, et agp og Alt går bra! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det skal gå fint ja. Jeg har tidligere brukt et geforce 2 mx (AGP) sammen med et eldgammelt 2MB PCI Mach64 (tror jeg det het). Dette funket fint med både 98/Me/2000 og XP. Men det kan være problemer med enkelte skjermkort som nevnt over. Problemet ligger i at enkelte eldre skjermkort ikke vil være nr. 2. AGP-kort støtter som regel å være nr 2, så da setter du bare PCI-kortet som 1. skjermkort og AGP-kortet som 2. Denne innstillingen gjør du i biosen. Jeg synes å huske innstillingen het "Primary display". Sett den til PCI så ordner det seg. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Etter at jeg kjøpte Matrox Parhelia 128mb kommer jeg aldri til å gå tilbake til færre skjermer noen gang. Dette har støtte for 3 stk. http://www.matrox.com/mga/home.htm http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå