Lightning Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Nå har jeg lest mye om elendige servicerutiner hos netshop men håpet på at jeg skulle slippe å oppleve dette da jeg handlet hos dem. Kjøpte ny maskin under super tirsdag eller hva det het de salga dems, og fant ut da jeg skulle skru sammens maskina at det ene settet av 2 på 2 giga av geil minnebrikkene ikke fungerte som de skulle. Med ene settet fikk jeg verken installert linux eller vista, samt når jeg brukte ubuntu sitt testprogram for minne kom det opp en minnefeil. Testet så det andre minnesettet uten problemer hvor alt gikk glatt. Dermed bør man kunne vite med sikkerhet at det er en feil på det ene minnesettet. Fikk nå idag vite at de "liksom" hadde testet minnesettene under lengre tid og installert både win xp og vista med nettopp det settet jeg sendte inn, av en eller annen merkelig grunn så har jeg liten tro på at en datateknikker tar seg tiden til å installerer 2 stk OS for et sett minnebrikker da det vil tilsvare ca 2 timer med installasjon, det andre er at hadde han tatt seg bryderiet med å faktisk sjekke minnebrikkene med dertil egnet programvare ville han raskt ha funnet at det er en feil på minnebrikkene. Det som er saken nå er at minnebrikkene blir sendt i retur før jeg får overhodet sagt noe som helst med returgebyr på 140 kr. Det er ikke all verden men det blir en prinsipp sak da jeg får tilbake minnebrikker jeg ikke får brukt samt at jeg får en ekstra kostnad. Har prøvd å ringe på netshop i et kvarter men endte opp med at jeg fikk til svar at personen ikke kunne nåes, dermed har jeg forstått at den eneste måten å få ordnet det her på er å bruke forumet. Så håper på innspill fra dere her på forumet om dere har opplevd liknende eller hva man skal gjøre når de ikke engang svarer på telefon? Endret 28. november 2007 av Lightning Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det finnes automatiserte OS installasjoner. Ergo er det ikke akkurat vanskelig for en tekniker å installere to OS uten at det har kostet vedkommende mer enn kanskje 5 min totalt (sette igang installasjon også gå og gjøre noe annet). Justerte du minnebrikkene til riktig vdimm i bios? Dette er en veldig vanlig feil og resulterer i den type feil du beskriver. Det er også veldig sannsynlig at et av settene virker selv om du ikke har satt korrekt vdimm. Hvis Netshop så tester brikkene med korrekt spenning er det godt mulig at de virker som de skal. Hvis du har gjort det som kan forventes av deg som forbruker vil jeg si meg enig i at det er slett service av Netshop. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) hehe...okei...vel tenkte ikke over muligheten med automatiserte os installasjoner......burde ha tenkt over det....så beklager den feilantakelsen jeg gjorde når det gjelder utprøving og testing av minnebrikkene ble de begge to utprøvd med samma automatiske instillinger av hovedkortet, hvor det ene settet fungerte perfekt mens det andre feilet, så hket skal ha gitt akkurat de samme voltstyrkene til begge minnebrikkene innenfor de voltgrensene som minnebrikkene skal takle PS! Har nå for sikkerhetsskyld sjekket ut siden det er en stund siden jeg testet ut hva hket gir av spenning til minnebrikkene ved automatisk oppsett. Hket gir 1,9 volt som de er spesifisert for. Her er link til Geil sin produktside med specs på minnebrikken Endret 28. november 2007 av Lightning Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Når det gjelder de automatiske innstillingene, så har det lite å si for om det ene settet har en feil eller ikke. Mine Geil brikker kom med en stor lapp hvor det stod at man MÅTTE sette 2.1V i bios for at de skal fungere. Det er jeg gjort, og har absolutt ingen problemer. Brikkene er 4 x 1 GiB Geil Ultra PC6400 Om du fikk tilsvarende lapp/klistremerke på dine brikker og IKKE har satt volt til 2.1 så kan det jo hende at det kun er det ene settet som vil fungere med lavere/høyere spenning, mens det andre MÅ ha 2.1. I så fall kan man vel heller si at det er det settet som du fikk til å fungere som har en "feil" ved at de fungerer på spenning de ikke er laget for. Når de testet på netshop så har de helt sikkert satt rett spenning, og så har de ikke fått noen feil. Jeg ville hvertfall testet dette en gang til først og så evt tatt kontakt med netshop igjen. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Blir nok å gjøre det for sikkerhetsskyld, men er uansett irriterende at det ikke er mulig å nå dem på tråden for å høre hva som har blitt gjort og at de er så snar til å sende tilbake uten å ta kontakt på forhånd PS! Har nå forandre tittelen på emnet da jeg ikke kan stå for om det er dårlig kundeservice om det er jeg som faktisk har drete på leggen og ikke satt riktig voltstyrke Endret 28. november 2007 av Lightning Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er slik Netshop funker. Jeg mottok mail om at vare ble sendt i retur til meg. Jeg mailet dem under 10 minutter etter at jeg fikk mailen fra dem..... Guess what. Inget svar. Forsøkte å ringe dem, kom ikke igjennom. Sendte en ny mail 1 1/2 uke senere og spurte om status i saken (for å få et nytt saksnummer)... Først da fikk jeg et svar som var noe sånt som "din feil, fuck deg. Synd trist leit!" Kjenner jeg Netshop korrekt så har de sendt pakken din i oppkrav. Dersom det viser seg at minnebrikkene dine faktisk er defekte når du får de tilbake, så skal du nok jobbe hardt og lenge for å få tilbake pengene du har krav på da. Forresten, tok du kontakt med Netshop før du sendte inn varene, slik at du allerede hadde en sak og knytte returen til, eller sendte du bare inn? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Joda de har sendt den i oppkrav..så må betale 140 kr for å få dem ut....dvs nesten halve verdien av brikkene hehe Tok kontakt med netshop ja så jeg hadde en rmaid før jeg sendte dem inn... Lenke til kommentar
Stream Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har ringt Netshop 3-4 ganger de siste par ukene. Har fått svar innen 1 minutt hver gang. Da har jeg ringt rundt kl 9-10 på morgenen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå