Nailer Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei, jeg har levert min Acer laptop inn til reparasjon. Garantien har gått ut, men det er fortsatt ikke gått 2 år siden jeg kjøpte den. Den hadde følgende defekter: * Defekt DVD brenner. Fungerte overhodet ikke. * Ødelagt høytallerjack i fronten. * Ødelagt AC adapter. Jeg fikk svar om at kun DVD brenneren min skulle skiftes ut. Den var en slot-in, men de hadde bare med skuff på lager. Høyttalerjack sa de at de ikke dekket pga at det var mekanisk slitasje. Er det meningen at disse jacksene skal leve så lenge eller? AC adapteret har jeg brukt helt normalt. Syns det er sært at det det skal bli hull på isolasjonen uten videre. Det kan ha skjedd et uhell, men for min del ser det ut som materialslitasje. De sa de kunne sende nytt adapter til 675kr. Det jeg lurte på var om jeg burde kreve rabatt på adapteret siden jeg ikke fikk slot-in DVD brenner da disse vanligvis er dyrere enn andre. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Var det slot-in i maskina skal du ha tilsvarende ikke et annet alternativ bare fordi de ikke hadde det inne. Man kan vel ikke kalle vanlig dvd-spiller for tilsvarende da slot-in i seg selv er noe eget og kanskje gjør maskina noe mer ekslusiv i noens syn? Jeg mener du skule hatt slot-in. Kan du fortelle litt mer om jacken? Har feilen skjedd gjennom noe du har gjort, f.eks. mistet maskina ned mens kabel sto i? Hvis ikke, hvor lang tid tok det før den var ubrukelig? Om dette er mekanisk slitasje kan ses fra flere sider. Det har vært diskusjoner om dette, men er usikker på hvor dette faller seg. Jeg mener en jack skulle tåle normal bruk uten å ta skade av det, har du behandlet den pent, mener min fornuft at denne skal bekostes av selger. Var adapteren helt ødelagt av denne skaden? Hvor var skaden, har den vært lenge? Var det sliteskade eller brent hull? Jeg tror vi ber mod flytte denne til forbrukerdelen, så får du mer kyndig hjelp i saken. Kanskje noen kjenner tilsvarende saker også Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Selv om dette er en tråd omhandlende bærbar handler den først og fremst om forbrukerrettigheter. Jeg tror de brukerne som er mest kvalifisert til å svare på spørsmålene dine befinner seg i kategorien "Forbruker". Synes også den i større grad hører hjemme der. Flytter tråden dit. Snorre *Tråd flyttes* Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg tror det kan ha vært brent hull i kabelen. Det så litt smeltet ut. Jeg har i alle fall ikke hatt den i nærheten av noe skarpt. Jeg merket det først da den slo gnister da jeg kveilet ut ledningen en gang mens strømmen sto i. Jacken har nok blitt ødelagt av et rykk i kabelen en eller annen gang. Lett å glemme å ta av seg headset. Så denne går jeg med på at de ikke reparerer egentlig. Jeg kunne i det minste fått ny AC adapter, eller fått fikset jacken siden jeg ikke får slot-in. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Høyttalerjack sa de at de ikke dekket pga at det var mekanisk slitasje. Er det meningen at disse jacksene skal leve så lenge eller? Stemmer, de fleste tar dette som slitasje skade, altså ikke garanti/reklamasjons berretiget. Optiske problemet bør fikses lett, om du har prøvd fjerning av filter og det ikke hjalp, så er den egentlig bare og bytte. AC adapteret: dette kommer ann på maskinvare leverandør, de har alle forskjellige tolkninger her, men de fleste bytter AC adapter, serieøst...hva koster dette...250,- kanskje.. Fjerning av filter for optisk enhet: Sletting av upper / lower filters i Windows Gjør følgende: 1.0 I Start-menyen: 1.1 Velg "Kjør" 1.2 Skriv inn: Regedit 1.3 Det er et pluss (+) tegn ved HKEY_LOCAL_MACHINE, klikk på denne 1.4 Det er et pluss (+) tegn ved System 1.5 Det er et pluss (+) tegn ved CurrentControlSet 1.6 Det er et pluss (+) tegn ved Control 1.7 Det er et pluss (+) tegn ved Class 1.8 Klikk på følgende verdi {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. 1.9 I det høyre vinduet er det en verdi som heter UpperFilters, klikk på den 1.10 Trykk Delete knappen på tastaturet bare en gang slik at verdien forsvinner. 1.11 I det høyre vinduet er det en verdi som heter LowerFilters, klikk på den 1.12 Trykk Delete knappen på tastaturet bare en gang slik at verdine forsvinner. 1.13 Hold inne ALT knappen og trykk F4 knappen slik at Register vinduet forsvinner. 1.14 Start maskinen på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå