Gå til innhold

Skal kjøpe gamer pc. Ser dette greit ut?


Anbefalte innlegg

Nå er det rett før jeg legger inn denne bestillingen hos netshop. Noen innvendinger på oppsettet?

 

 

 

Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz Socket775

GIGABYTE GA-P35C-DS3R DDR2/DDR3 ATX, Intel P35, GbLAN, PCI-Ex16

2x Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum

Antec Performance One P180 Sort

Samsung DVD brenner SH-S203D Svart, SATA

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB HD501LJ

Creative SB X-Fi XtremeGamer Retail

Corsair strømforsyning 520W 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E

 

ASUS GeForce 8800GT 512MB PCI Ex2.0 (er ikke på lager, så vurderer å bytte til ett annet som kommer inn kjappere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bra ut det der. Men ville fortsatt ha ventet til Gt kortene kommer inn på lager. Sparer mye på det. Og du kan jo alltids vente til over jul. Da synker alt i pris.

 

Har tenkt å game hardt i julen, så PC-en må være i hendene mine før romjulen:)

 

Vurderer dette skjermkortet som er på lager: XFX GeForce 8800GT 640M 512MB XT PCI-Ex2

Leste at det bråka en del. Noen som har erfaring på det?

Endret av yeoman
Lenke til kommentar

Har lest på mange forum og tester at 8800 GT'ene bråker en del! Tror nok det kommer av at de er "slimet" for å passe i kun èn PCIexpress slot og ikke ta beslag på en ekstra PCI slot. Men GT yter bra og slå storebror GTX på noen få områder i lavere oppløsning. GTX troner fortsatt som kongen av AA og AF (antialiasing) og høye oppløsninger, men i forhold til pris klarer GT seg veldig bra mot GTX.

 

Vet ikke om XFX sin 8800 GT bråker noe mer enn andre produsenters versjon.

 

Går jo evt an å bruke RivaTuner og bestemme viftehastighet selv. Jeg bruker RT og har viftehastighet på maks under spilling for da har jeg jo lyd på som overdøver skjermkortet. Ved vanlig Windowsbruk kjører jeg ned hastigheten og det blir mer behagelig å sitte og surfe.

Lenke til kommentar
Har lest på mange forum og tester at 8800 GT'ene bråker en del! Tror nok det kommer av at de er "slimet" for å passe i kun èn PCIexpress slot og ikke ta beslag på en ekstra PCI slot. Men GT yter bra og slå storebror GTX på noen få områder i lavere oppløsning. GTX troner fortsatt som kongen av AA og AF (antialiasing) og høye oppløsninger, men i forhold til pris klarer GT seg veldig bra mot GTX.

 

Vet ikke om XFX sin 8800 GT bråker noe mer enn andre produsenters versjon.

 

Går jo evt an å bruke RivaTuner og bestemme viftehastighet selv. Jeg bruker RT og har viftehastighet på maks under spilling for da har jeg jo lyd på som overdøver skjermkortet. Ved vanlig Windowsbruk kjører jeg ned hastigheten og det blir mer behagelig å sitte og surfe.

 

 

Takker for svar. Tror jeg slår til på XFX sitt GT kort.

Lenke til kommentar
Må du fysisk bygge den selv, eller setter de den sammen?

 

Hvis jeg kjøper alt hos netshop bygger de den for 370kr. Vurderer å kjøpe deler fra forskjellige netbutikker å bygge selv, men tror det blir minste motstands vei ved å la netshop bygge den for meg.

 

Er det noen andre som har tilbakemeldinger på lydkort? Må ha et som kan gi god surroundlyd i headset.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ingen innvending mot oppsettet, men oppfordrer deg til å BEHOLDE det lydkortet på handlelista.

Realtek suger hardt, drivere er elendige dog ofte oppdaterte. For OC kan du glemme med Realtek.

Har samme x-fi lydkort og 7.1 integrert på hovedkort. Forskjellen er enorm og OC er stabil på langt høyere fsb med det kortet enn det integrerte på hovedkortet i spill.

Lenke til kommentar

Realtek har ikkje dårlege drivere, heller motsatt med tanke på Creative. Og at overklokking blir dårlegare er og bare tull, har aldri høyrt om at det er problemer med høg FSB grunnet innebygd lydkort. Overklokker ijallefall som juling her med integrert lydkort. Og det gjelder på alle mine hovudkort.

 

Dessuten så fungerer blant anna digital ut utan problemer med Ubuntu, med eit Creative lydkort så får du ikkje lyd eingong.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare avfeie mine erfaringer og si at det er bare tull. Herregud.

 

Maskinen kjører gjerne stabilt med on-board lyd i rene benchmark ntester, men når du slenger flere timer med spilling på bordet har i alle fall jeg funnet ut at saken er en annen med ett dedikert lydkort som x-fi.

 

Jeg er for Linux, men skal du ha en gamerpc er vel ikke akkurat ubuntu riktig enda førstevalget som OS. Creative har kommet ut med en beta driver for sine x-fi kort. Forhåpentligvis tar det av etterhvert og de fleste distroer kommer med mulighet for å støtte dette. Selv synes jeg creative driveren er veldig fin og alle ting den installerer kan fjernes. Samt at installasjonen av "creative audio console"'n er opsjonell. I Realtek driveren har ihvertfall *jeg* ingen alternativer der.

Lenke til kommentar

Eg har erfaring med Realtek på titalls pcer igjennom dei siste årene. Forskjellen mellom dedikert lydkort og dei innebygde har på ein tiårs periode gått frå å være eit langt dårlegare alternativ til å bli faktisk betre enn dei billige dedikerte løysningane i dag. At du sliter med Realtek på spel er for meg heilt ukjent og er troleg ein anna faktor. Min påstand består av titalls pcer eg har vore med å satt opp/overklokka og aldri høyrt nokon klage over.

 

Den største forskjellen er EAX4 som bruker ein teknikk der lyden matematisk tilpasser seg områder i spel, og har sine fordeler og ulemper....nokon meiner det blir meir realistisk andre meiner det motsatte.

Lenke til kommentar

Må si meg enig meg amiganostalgia her at onboard fortsatt er et dårligere alternativ enn dedikert lydkort. Jeg har selv nettopp bygget en high-end maskin og slet veldig med oppsett av Ventrilo for clanspilling i BF 2142. Jeg fikk ekko og de andre jeg spilte med fikk skurring i bakgrunnen når jeg "punchet" meg inn for å prate. Resultatet ble Creative SB X-Fi Extreme Gamer og problemet forsvant.

 

Jeg har et XFX nForce 680i LT og lydkortet var veldig bra til avspilling av lyd, men heller dårlig på mikrofonstøtte.. Dårlig programvare og den slet også en smule med bittelitt lagg i lyd etter 4 timer med intensiv spilling. X-Fi kortet har foreløpig fungert som en knupp. Enkelt oppsett, krystallklar lyd og god mikrofonstøtte.

 

Jeg er mer enn fornøyd med 700 investerte kroner i X-Fi Extreme Gamer.

Endret av Pondus81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...