Gå til innhold

-Ingen spill fortjener perfekt karakter, ifølge GameAlmighty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDIT

Javel, da så...Skjønner dem nesten. Karen med Zero Punctuation klarte jo å bla opp en masse greier med Halo 3.

Kan være det at brodern har fikla med den jævla routeren siden siden han satte opp CS server på linux-maskinen til fattern. Funker nå plutselig, da...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Det kommer jo an på karaktersystemet. Har man 6 eller 10 karaktermuligheter er det greit. Har man derimot 100 karaktermuligheter(IGN) bør egentlig den øverste karakteren alltid være reservert, for hvis man gir 100/100 er det jo ikke rom for forbedring for andre spill.

Så du mener at det perfekte spill-produktet kommer? Hvis ikke, hvorfor skal de da holde av jackpoten?

Lenke til kommentar

Denne artikkelen har helt feil vinkel. Jeg tror ikke det finnes noen seriøse anmeldere som mener at et spill de gir toppscore til er fullstendig feilfritt og perfekt. Et spill som fortjener toppscore er et spill som underholder deg så mye at du glemmer de eventuelle feilene. Å gi en karakter er ikke basert på vitenskap, det er basert på følelse.

Lenke til kommentar

Lande, du mener altså at bare fordi det ikke kommer ett spill som er perfekt så skal ett spill som bommer få 100/100?

Forøvrig er det helt greit at ett spill får 10/10 siden 9,5 rundes opp til 10. Men 100 av 100? Ingen spill som har kommet så langt har vært 100% perfekt og det kan du banne på at er en subjektiv mening.

Lenke til kommentar

Eg er til ein viss grad enig, men ikkje kun med tanke på "perfekte" spel. Eg har eit inntrykk av det går inflasjon i karaktergivinga til alle spel, med unntak av dei største kalkunane. Om dataspel hadde blitt veid med samme kritikk som film og musikk ofte blir, hadde vi nok sett ei langt lågare karaktersetting over heile fjøla.

Lenke til kommentar
Hvis man forutsetter at det er umulig å lage et perfekt spill, er det fullstendig meningsløst å reservere skalaens høyeste karakter for spill som ikke finnes. Høyeste karakter bør ganske enkelt være forbeholdt det aller øverste sjiktet av spill.

Dette er vel ein stråmann.

Kritikken her gjekk jo på at det som mange meinte var perfekte spel (les: ingen rom for forbetring), slettes ikkje var perfekte.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
Hvis man forutsetter at det er umulig å lage et perfekt spill, er det fullstendig meningsløst å reservere skalaens høyeste karakter for spill som ikke finnes. Høyeste karakter bør ganske enkelt være forbeholdt det aller øverste sjiktet av spill.

Dette er vel ein stråmann.

Kritikken her gjekk jo på at det som mange meinte var perfekte spel (les: ingen rom for forbetring), slettes ikkje var perfekte.

Nei, kritikken var: GameAlmighty mener andre spillsider mener spill som får 10 er perfekt. Spillsidene som blir nevnt sier, såvidt jeg vet, aldri at 10 er perfekt og ikke kan forbedres på noen måte.

GameAlmighty har jeg aldri hørt om før, men etter 2 sekund på siden deres ligger deres kredibilitet på ca -5. De hakker på andre sider for å gi 10, mens de selv gir orangebox 10. Det gir ikke mening i det hele tatt, jeg kan godt nevne ett par ting som kunne vært bedre. De faller ganske kjapt over sitt eget argument.

Hva er poenget med en 1-10 skala om 10 ALDRI skal brukes? Det gir ikke mening, kan like så godt lage en bil med fartsmåler opp til 500, selv om bilen maks greier 250.

Skal vi sammenligne med skole systemet, det blir gitt ut 6'ere og A'er, selv om besvarelsene kanskje ikke er 100% riktig og absolutt alt ble tatt med. Det viser bare at dette er det meste som forventes av en student. Man forventer ikke perfekte studenter, og heller ikke perfekte spill. Det finnes ikke, og vil sannsynligvis aldri finnes.

Lenke til kommentar

Tok jammen lang tid før de fant ut av det. Ja, ingen spill er perfekte. Men det skal ikke fører til at den høyeste karakteren ikke skal brukes. Den er ikke der for det perfekte spill.

Jeg har sagt flere ganger at jeg syns Super Mario Galaxy er perfekt, men det er ikke uten feil og mangler. Uansett fortjener det en "perfekt" karakter.

Lenke til kommentar
Nei, kritikken var: GameAlmighty mener andre spillsider mener spill som får 10 er perfekt.

Dette står ingen plass i teksten. Eg tolka det som det som har stått i omtalane. (For ordens skuld så har ikkje alle som han har lista opp gitt ein perfekt 10).

"I haven't made any official tabulation, but I suspect this year has seen more perfect scores for imperfect games than ever before."

Altså, perfekt karakter for ikke perfekte spill. Jeg forstår det slik at ikke perfekte spill ikke fortjener perfekte karakter.

Ett pent eksempel:

"Who thought BioShock was perfect and incapable of improvement?"

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar
Det kommer jo an på karaktersystemet. Har man 6 eller 10 karaktermuligheter er det greit. Har man derimot 100 karaktermuligheter(IGN) bør egentlig den øverste karakteren alltid være reservert, for hvis man gir 100/100 er det jo ikke rom for forbedring for andre spill.

Så du mener at det perfekte spill-produktet kommer? Hvis ikke, hvorfor skal de da holde av jackpoten?

Det mener jeg selvfølgelig ikke. Les posten min.

Endret av theMar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...