Megnus Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har et ganske alvorlig problem. Vi har tidsfrist til fredag med å få ferdig hjemmesiden og har et problem som gjør at hele siden ser uproff ut: Jeg laget forsiden i Photoshop, slicet og satt inn i dreamweaver. Table blir jo laget av seg selv (dette er min første gang og er helt ny) Settingsene er HELT like i Photoshop, så jeg skjønner ikke hvorfor dem står på forskjellige plasser på hver av sidene. Har forstått at det ikke går ann å flytte en table også.... Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Du kan jo bruke CSS for og centre tabellen din som ønsket. Ekspempel finner du nedenfor. Forøvrig ville jeg anbefalt og lært deg css og brukt <div> eller <class> istede for og bruke tabeller, grunnet at dette er enklere og bruke. <table align="center"> ... </table> <div style="text-align:center;"> <table> ... </table> </div> <body style="text-align:center;"> <table> ... </table> </body> Endret 28. november 2007 av nPulz Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 har alligna til center på den grafiske måten i Dreamweaver. Vi fikk av en eller annen grunn ikke lov å bruke CSS nå (ikke det at jeg vet hva det er heller) hmm Takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Vi fikk av en eller annen grunn ikke lov å bruke CSS nå Dette er et stort problem. Nesten ingen lærere (på videregående?) har kunnskaper nok til å lære bort CSS, så de skylder på dårlig tid eller utgåtte læreplaner. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg går på Noroff Mediegymnas i kristiandsand og må si jeg er, faktisk veldig, skuffet over hvor dårlig kvaliteten er på lærere. Det er et par stk som skiller seg ut. Faktisk så er den ene den beste læreren jeg kunne tenke meg på jordkloden, men resten mangler ganske så mye. Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ok, da ville jeg isåfall ha lært meg CSS hvor du går bort ifra tabeller og bruker div eller class istede. Dette må du lære i senere tid uansett, grunnet at tabeller er gammeldags, tungvindt og er ikke like raskt og endre i ettertid som om du skulle brukt et stilark (CSS). Her har du litt info om CSS. http://www.w3schools.com/css/default.asp http://www.w3schools.com/css/css_intro.asp http://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg går på Noroff Mediegymnas i kristiandsand og må si jeg er, faktisk veldig, skuffet over hvor dårlig kvaliteten er på lærere.*snip* Jepp, lærere har generelt dårlig kompetanse. Årsak: Lønn. De som er flinke går andre steder. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du kan jo bruke CSS for og centre tabellen din som ønsket. Ekspempel finner du nedenfor. Forøvrig ville jeg anbefalt og lært deg css og brukt <div> eller <class> istede for og bruke tabeller, grunnet at dette er enklere og bruke. *kode* Øhm, det finnes ikke et element som heter <class>. Håper du tenker på <div> og <span>, og å bruke id og class til “skille” forskjellige elementer ifra hverandre Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ahh takk for at du rettet med clvn, febern og influensa som gjør meg dum, sier vi ^^. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Ser ut som jeg får ta å lære meg CSS etter tentamensuka da Men det finnes ikke noen måte jeg kan få fikset den feilen min på? Kan nevne at siden som "slik ut" i forhold til resten må man scrolle nedover på. (800x1700 , mens de andre sidene kun er 800x600) Edit: Det er akkurat som at "scrollen dytter hele siden til venstre" Endret 28. november 2007 av Megnus Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 bump. huff, deadline i morra. Og ingen av lærerne vet hvordan man løser problemet og hun ene sa faktisk at det skulle være sånn. WTF? Det skal ikke være sånn! De burde i alle fall kunne en løsning på problemet. . Blir litt irritert... Lenke til kommentar
t_o_r Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Kansje du skulle gå opp å spørre han furen noen etasjer over, han som hadde greie på web Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Det hadde vært fint om du la ut kildekoden her, så vi kunne se feilen også. Kan jo selvsakt også ha med at du får rullegardinen på høyre side som kommer frem, da vil jo siden bli forskøvet om den ikke er slik når rullegardinen er borte. Endret 29. november 2007 av nPulz Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 ja, det var nok det. Fikk pratet med en som Virkelig hadde peiling i dag. Som han sa selv så hadde han dessverre vært mer sammen med dreamweaver enn med kona Så, da er det ikke så mye jeg kan få gjort med problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå