Gå til innhold

Global oppvarming er juks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det høres ikke ut som om vi ser på samme graf.

Jeg så på denne grafen, men jeg vet ikke hvilken graf du så på.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...rature-plot.png

 

Denne grafen inkluderer ikke dagens CO2-mengder og det kan du se ved at på grafen så har ikke CO2-mengdene steget de siste 10000 årene. Jeg tror ikke selv du er uenig i at CO2-mengdene har steget kraftig de siste 250 årene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Haha Chris. Jeg bare elsker når folk påstår at andre er dumme for så å begrunne det med en uttalelse der de selv driter seg ut. Saltvann benekter vell ikke global oppvarming. Han sier vell bare at han er lei av at det påstås at den er menneskeskapt når man ikke har noen beviser for det. Om noen viser en total mangel på inteligens her er det nok ikke han i såfall.

Lenke til kommentar

Det må du gjerne gjøre men å påstå at andre viser mangel på inteligens ved å stille spørsmål ved en TEORI som i mediene blir fremstillt som en sannhet må da mildt sagt kunne kalles dumt. Alt tyder ikke på at det er menneskeskapt, det vil du fort finne ut hvis du tar en tur gjennom tråden her. Opptrå gjerne litt mer ydmykt enn å kalle meningsmotstandere mindre inteligent, kommer lite godt ut av det med mindre du faktisk kan begrunne det

Lenke til kommentar
Anbefaler samtlige å se filmen The Great Global Warming Swindle. Er drittlei klimahysteriet!

Anbefaler det samme. Den var veldig interessant. Likte spesielt godt intervjuet med han forskeren som måtte true med å saksøke IPCC for å få navnet sitt fjernet fra den. IPCC setter opp en liste med alle forskerne som "støtter" det de gir ut, mens listen egentlig er en liste over alle forskerne de har spurt. Dersom forskerne var uenige i det de publiserer, og de dermed ikke har brukt noe av det de bidro med, har de dem allikevel på listen. Man får slik et feilaktig inntrykk av at det er sinnsykt mange forskere som støtter påstandene deres.

Lenke til kommentar

Jeg har på ingen måte stilt spørsmål ved teorien om global oppvarming. Det eneste jeg sier et at jeg er lei av at folk går rundt og skylder på global oppvarming for hver minste ting. Jorden har da alltid vært rammet av naturkatastrofer og temperatursvingninger.

Endret av Saltvann
Lenke til kommentar
Anbefaler samtlige å se filmen The Great Global Warming Swindle. Er drittlei klimahysteriet!

Anbefaler det samme. Den var veldig interessant. Likte spesielt godt intervjuet med han forskeren som måtte true med å saksøke IPCC for å få navnet sitt fjernet fra den. IPCC setter opp en liste med alle forskerne som "støtter" det de gir ut, mens listen egentlig er en liste over alle forskerne de har spurt. Dersom forskerne var uenige i det de publiserer, og de dermed ikke har brukt noe av det de bidro med, har de dem allikevel på listen. Man får slik et feilaktig inntrykk av at det er sinnsykt mange forskere som støtter påstandene deres.

Jeg spør igjen. Hvorfor burde vi se en film som er full av faktafeil og feilrepresentering av data?

F.eks. de brukte asrgumentet at temperaturen har steget mest før 1940, men det de gjorde var å fjerne 20 år med data bare for å vise frem deres eget poeng siden de siste 20 årene har ført til en kraftig økning i temperatur. De prøvde også med argumentet om at antall solflekker varmet opp kloden og for å vise poenget sitt bedre så fjernet de siste 20 årene der også. I tillegg så brukte de ikke de eneste eksisterene dataene for solflekker, men valgte å bruke en eller annen ukjent kilde som de aldri fortalte.

 

De brukte denne grafen for å vise temperaturen når det ikke finnes noe forskning som støtter opp en slik graf.

http://www.durangobill.com/SwindlePics/SwindleMedieval.jpg

Dette er ti forskjellige forskningsprosjekter og deres resultater. Ingen ligner på grafen deres og alle viser høyere temperatur nå enn i middelalderen. http://www.durangobill.com/SwindlePics/Swindle1000Year.gif

 

De hevdet at vulkaner slipper ut mer CO2 enn alle mennesklige uttslipp satt sammen når mennesker egentlig slipper ut 130 ganger mer enn vulkaner. http://volcanoes.usgs.gov/Hazards/What/VolGas/volgas.html

 

Forskerene som er nevnt har kommet med løgner og mange av dem har sluttet i bransjen.

 

 

Hvis du planlegger å se filmen. For all del se på alle feilene i filmen før du ser på den så du ikke blir overbevist av faktafeil.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Jeg spør igjen. Hvorfor burde vi se en film som er full av faktafeil og feilrepresentering av data?

Så du mener vi ikke burde se filmen til Al Gore siden den har så mye feil?

 

Handler global oppvarming BARE om filmen til gore og det han presenterte da? nei

 

Er begge filmene fulle av fakta feil ? ja

 

Igjen er det folk som tror 100% på dokumentarer, og ikke gidder bryet med og undersøke litt ekstra i ettertid

Lenke til kommentar

til alle skeptikere:

 

Til de som mener at forskere lurer dere osv.. hvis dere virkelig tror at global oppvarming bare re bullshit, så hvorfor kan dere ikke bare utdanne dere og forske på det selv, hvem vet, kansje dere avslører århundrets bedrageri..:p

 

Det finnes konspirasjonsteorier om ALT...

Lenke til kommentar
til alle skeptikere:

 

Til de som mener at forskere lurer dere osv.. hvis dere virkelig tror at global oppvarming bare re bullshit, så hvorfor kan dere ikke bare utdanne dere og forske på det selv, hvem vet, kansje dere avslører århundrets bedrageri..:p

 

Det finnes konspirasjonsteorier om ALT...

Her gjør du 2 alvorlige feil:

-blander sammen global oppvarming og menneskeskapt global oppvarming

-gir inntrykk for at alle forskere er enige om temaet

 

Disse 2 feilene har en stygg tensens til å gå igjen hos de som er for de mest hysteriske tiltakene. Hvorfor ikke prøve et minimum at etterettelighet og rederlighet?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...