Gå til innhold

Global oppvarming er juks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er sikker på at vi kommer til å ha et enormt problem med søppelberg, plasser for å lage nye fyllinger blir bare mindre og mindre. Det er også ganske normalt og grave opp 50 år gamle fyllinger, brenne alt og fylle på med nytt avfall

 

Løsningen jeg ser for meg er enda mer blir resirkulert samt at noen nasjoner vil komme til og sende opp raketter til helvete ut i verdensrommet med mange hundre tonn søppel om gangen( jeg mener dette vil lønne seg, når teknologien er blitt billigere) Ganske sikker på det vil skje de neste 50 årene

 

Så en liten ting til:

 

Det har jo også mye med hvordan vi mennesker vil bevare jorden og hvor mye av jorden som skal bestå av forurensning/søppel mot naturområder der forurensning ikke eksisterer

 

Opplevelsen av jorda blir jo værre for hvert eneste år, mye pga at det forurenses mer en det bevares i disse dager

Lenke til kommentar
Da klassen vvar å så filmen til Al Gore, sa de at jo mer CO2 det var, jo varmere ble det, og da frigjordes det mer CO2 fra bakken, som gjorde konsekvensene enda verre.

Det som beskrives er et helt ustabilt system. Øker først temperaturen ørelitt så starter man en prosess som er umulig å stanse. Data fra historien viser imidlertid at man har hatt mye høyere temperatur og CO2-nivå før... og det er visst fremdeles liv på jorden.

Lenke til kommentar

Den globale oppvarmingen begynte vell omkring 50 år før co2 utslippene ble av noen betydning og temperaturen har alltid varriert. Anngående hvor mye som blir reflektert av solstråling har vell dette noe å gjøre med bølgelengde også? Tror noe kommer gjennom inn men ikke klarer turen ut (UVA,B,C og de greiene der). Mange gode grunner til å passe på jorden og begrense fofurensingene men synd hvis man skal overreagere også.

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at vi kommer til å ha et enormt problem med søppelberg, plasser for å lage nye fyllinger blir bare mindre og mindre. Det er også ganske normalt og grave opp 50 år gamle fyllinger, brenne alt og fylle på med nytt avfall

 

 

Hva som er åraken til at de graver opp gamle søppeldeponier der du kommer fra kan jeg ikke si noe om, men jeg tviler på at der er pga. plassmangel. Beregninger for usa viser at et søppeldeponi som er 16x16 km, med en dybde på 77 meter (som tydeligvis ikke er uvanlig) vil kunne ta unna søppelet for hele usa for de neste 100 årene. (det finnes tall for de neste 1000 år også, men det er i en tv-episode som jeg ikke gidder å referere til her) Jeg har ikke hørt om noen undersøkelse om dette i norge, men jeg har ungen grunn til å tro vi produserer mer søppel pr. person her i landet i forhold til amerikanerne. I tillegg har vi lavere befolkningstetthet på ca 12 personer/km2 i forhold til amerikanernes 31 personer/km2. Ut fra dette mener jeg at argumentet om at vi blir begravd i søppel er utrolig dårlig.

 

Nye søppelfyllinger er såpass gode at det er tilnærmet ingen avrenning til grunnvann eller forurensing av naturen rundt. Væske som kommer fra søppelfyllingen blir renset i lokale renseanlegg før ufarlig væske blir sendt i kloakken. Dette har jeg fra Statens forurensingstilsyn (SFT). Moderne deponier fanger også opp metangass som blir produsert i av søppelet og bruker dette i fjernvarmeanlegg.

 

Gamle søppelfyllinger som ble anlagt før en ble bevisst på dette kan godt være en belastning for naturen og det synes jeg også er negativt.

 

Anbefaler deg å lese Eight Great Myths of Recycling skrevet av Daniel K. Benjamin som jeg har hentet min info fra.

Lenke til kommentar

Ser på dagsrevyen nå. Der sier de at viss vi invisterer 28 milliarder mot HIV og AIDS så kan det redde mange millioner menneskeliv. Viss de 28 milliardene invisteres i å stoppe co2 utslipp så kommer den globae oppvarmingen til å bli utsatt en dag. Viss dette stemmer så er det ganske skummelt....

Lenke til kommentar
Ser på dagsrevyen nå. Der sier de at viss vi invisterer 28 milliarder mot HIV og AIDS så kan det redde mange millioner menneskeliv. Viss de 28 milliardene invisteres i å stoppe co2 utslipp så kommer den globae oppvarmingen til å bli utsatt en dag. Viss dette stemmer så er det ganske skummelt....

 

Du kan lese det jeg har skrevet fra Kapital på forrige side, der sier de litt om dette.

Lenke til kommentar
Så ... Det at polisen holder på å forsvinne i en hastighet vi ikkje har sett maken til, det er, err, tilfeldig?

Jeg tror det har noe med temperaturøkning, men er ikke sikker!

 

Man kan jo sette likhetstrekk ved så utrolig mange ting.

 

Og det ser ikke ut til at alle menneskene ble direkte svidd, ei at vi ble sendt tilbake til steinalderen. Drama skaper salg for aviser, hvor mesteparten av "ekspertene" er og får infoen sin fra.

"Du atte, jeg så Al gore sin film, det er menneskeskapt! Kutt all CO2 nå!"

Lenke til kommentar

brown_glaciers_moulins.jpg

 

"It is hard to shock journalists and at the same time leave them in awe of the power of nature. A group returning from a helicopter trip flying over, then landing on, the Greenland ice cap at the time of maximum ice melt last month were shaken. One shrugged and said: "It is too late already." What they were all talking about was the moulins, not one moulin but hundreds, possibly thousands. "Moulin" is a word I had only just become familiar with. It is the name for a giant hole in a glacier through which millions of gallons of melt water cascade through to the rock below. The water has the effect of lubricating the glaciers so they move at three times the rate that they did previously.

 

Some of these moulins in Greenland are so big that they run on the scale of Niagara Falls. The scientists who accompanied these journalists on the trip were almost as alarmed. That is pretty significant because they are world experts on ice and Greenland in particular."

 

http://www.ecoworld.com/home/articles2.cfm?tid=443

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Alle eksperter innenfor området har kommet med en konklusjon. Om dere vil forbli blinde til det er synd. Og kostnadene av slike syn kan bli meget kostbare. Men den dagen man ser mer og mer av konsekvensene så tenk tilbake til idag. Og vit at du var en av de som nektet at vi har noe med den globale oppvarmingen å gjøre. Og er dermed medskyldig dersom det ble gjort lite med det i forkant.

Lenke til kommentar
Alle eksperter (...)

 

Det å si at "alle" ekspertene innenfor området har kommet med en konklusjon er en sannhet med modifikasjoner. Det er kommet en hel masse kritikk mot IPCC rapporten både med hensyn på fokuset ovenfor CO2 i forhold til andre drivhusgasser og hvordan solen går i sykluser. Det har også vært hard kritikk av enkelte modeller de bruker som den velkjente hokeykølle grafen. At enkelte kjøper helt naivt kjøper den rapporten skjønner jeg meg ikke på.

 

Innlegget ditt bærer uansett ikke preg av å stimulere til en fornuftig diskusjon der du kommer med argumenter på hvorfor du mener den globale oppvarmingen er menneskeskapt. Jeg får en følelse av at fokuset er å fortelle oss som er kritisk at vi er skikkelig dum som ikke hiver oss på bølgen. Det er flott å redde verden, det ønsker jeg også. Jeg tror bare ikke at ensidig fokus på CO2 kommer til å gjøre det, ei heller modifisering av historiske temeraturdata og glemme at kloden har en temperatursyklus.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Klarer egentlig ikke å se noe negativt med denne klimakrisen. Om den rammer meg i liten grad så gidder vell ikke jeg forandre min livsstil for at noen andre fjerntliggende land ikke skal bli rammet av naturkatastrofer.

 

Vel, og der er vel også problemet som like gjerne kan føre til menneskehetens ende.

 

Egoisme og Fråtseri

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Alle eksperter (...)

 

Det å si at "alle" ekspertene innenfor området har kommet med en konklusjon er en sannhet med modifikasjoner. Det er kommet en hel masse kritikk mot IPCC rapporten både med hensyn på fokuset ovenfor CO2 i forhold til andre drivhusgasser og hvordan solen går i sykluser. Det har også vært hard kritikk av enkelte modeller de bruker som den velkjente hokeykølle grafen. At enkelte kjøper helt naivt kjøper den rapporten skjønner jeg meg ikke på.

 

Innlegget ditt bærer uansett ikke preg av å stimulere til en fornuftig diskusjon der du kommer med argumenter på hvorfor du mener den globale oppvarmingen er menneskeskapt. Jeg får en følelse av at fokuset er å fortelle oss som er kritisk at vi er skikkelig dum som ikke hiver oss på bølgen. Det er flott å redde verden, det ønsker jeg også. Jeg tror bare ikke at ensidig fokus på CO2 kommer til å gjøre det, ei heller modifisering av historiske temeraturdata og glemme at kloden har en temperatursyklus.

 

Nei, Men så er jo problemet det at du og andre ikke har særlig peiling. Og da blir det for dumt å ignorere de som faktisk har det. En hel drøss av anerkjente eksperter har kommet med analyser som legger skylden på oss. Det er sikkert et par som protesterer på disse analysene men at vi er en trussel for jorda er det rett og slett ingen tvil om lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Vel, og der er vel også problemet som like gjerne kan føre til menneskehetens ende.

Å gi makt til dommedagssekter kan i alle fall føre til menneskehetens ende.

 

Det er ingen som snakker om dommedagssekter her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...