Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke motta data fra nettverket.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et par problemer med lappyen min. Kjører windows vista.

For det første så finner jeg sjelden andre maskiner på nettverket. Ofte så fungerer det å forandre workgroup, men det funker bare av og til. Ser at veldig mange andre har dette problemet, men kan ikke se at noen har klart å komme fram til en god løsning på problemet.

Det andre problemet er at med jevne mellomrom ( 4 ganger i døgnet ca) så mister jeg kontakten med nettverket på den måten at jeg ikke kan motta informasjon. Ser ut til at jeg kan sende pakker, men klarer ikke å motta. Det fungerer ikke å koble av og på nettverket, eller deaktivere/reaktivere nettverkskoblingen, men en reboot fungerer midlertidig.

Det skal sies at jeg ikke har noen problemer med de andre maskinene på nettverket.

Har dette nettverkskortet for trådløs.

Intel® 4965AGN -802.11 a/g/n

Specs på maskinen:

http://no.asus.com/products.aspx?l1=5&...amp;modelmenu=2

Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet Windows update, dirver update og bios update?

Bruker du Windows til og styre det trådløse nettverkskortet?

Du kan sjekke om den trådløsenettverket er riktig satt opp eller om du rekkeviden er bra nok på den nye PC-en. kan være dårlig nettverkskort osv.

Det å ikke finne andre maskine har mye med instlingnene i vista og gjøre.

jeg har også hat litt problemer med det.

bare og google litt om det. men en annen ting som er lurt og gjøre er og bruke //ip istdne for. og gå igjennom windows for og finne maskinene i nettverket.

Endret av larrylu
Lenke til kommentar

Hei,

Guttungen her hjemme har også en Asus (annen modell - F3T) Vista Home Pro osv. med noenlunde samme problemer når det gjelder at trådløst detter ut med jevne mellomrom.

Feilen der viste seg å være Microsofts vista drivere vs Asus' originaldrivere. Lap'en står og durer med automatic upgrade og hver gang Microsoft ser at PC-en ikke bruker Microsofts drivere "oppgraderes" de til Microsoft sine.

Trøbbelet er bare at Microsofts drivere er ustabile (ihvertfall på denne Asus modellen). :hmm:

Så da må jeg inn og manuelt velge Asus sine drivere igjen. Morsomt nok så foreslår Vista to drivere når jeg velger "Don't search. I will choose the driver to install." Begge to med helt identiske navn :w00t: . Heldigvis er det jo bare å velge den som ikke er i bruk allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...