Gå til innhold

Holder 400w til å drive mitt nye oppsett?

Zork

Anbefalte innlegg

Jeg er vel redd for at jeg allerede vet svaret, men håper noen kan gi meg noen gode tips - jeg har nettopp bestilt noen nye komponenter og trodde jeg hadde en 500w psu, men etter dobbelsjekk så viser det seg at den kun er 400w (for å være nøyaktig, denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308626 )

Den nye maskinen min blir en Intel core 2 duo E6850 (asus striker ekstreme hovedkort) med et 8800 gtx skjermkort, og 2x2 GB ddr2, 2x500gb sata HD. Ingen (evt minimal) overklokking.

Jeg kjørte en kalkulator ( http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine ) som sier oppsettet mitt vil bruke 335w men jeg vet ikke om denne er til å stole på?

Er i så fall http://www.psdata.no/ps.asp?it=134099&pdm=mainspec en grei kandidat eller har noen alternative forslag? Prismessig kan jeg strekke meg til en tusenlapp - støysvak er naturligvis en fordel, men ikke noe hovedkriterie så lenge det ikke er snakk om støy i jetfly-klassen.

Takker for alle innspill :)

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste om noen som hadde en 480w strømforsyning med 8800GTX og lignende spesifikasjoner, det gikk ihvertfall ikke for ham.

Uansett, nVIDIA selv anbefaler et minimum av en 600w strømforsyning.

600W er bare bullshit. Da er det snakk om en PSU med dåååårlig kvalitet.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Det er mulig at det fungerer, noe jeg tviler sterkt på. Må vel ha 2 pcie kontakter for et 8800GTX ? Overganger da siden jeg kan umulig tro den psu har 2 stk.

Om det ikke fungerer (noe jeg tror) så vil jeg varmt anbefale noen strømforsyninger av CorsairHX serien. Denne skal holde til dine specs.

Lenke til kommentar
Leste om noen som hadde en 480w strømforsyning med 8800GTX og lignende spesifikasjoner, det gikk ihvertfall ikke for ham.

Uansett, nVIDIA selv anbefaler et minimum av en 600w strømforsyning.

600W er bare bullshit. Da er det snakk om en PSU med dåååårlig kvalitet.

Ja, men jeg skjønner hvorfor nvidia sier 600w. Hvis de hadde anbefalt 500w, så hadde alle de som hadde qtec o.l. fått kjempeproblemer. Best å holde seg på den sikre siden.

Edit: Tech Report tester idle/full load effekt i testene sine. Sjekk denne linken i deres test av Radeon 3800-serien. De har også oppgit andre oppsett, bl.a med et GTX-kort. GTX trakk 281w full load.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Kjører samme prosessor, GT kort, 2x2gb ram og 1 sata harddisk på 420 watt. Hadde store bekymringer for om det skulle gå, men ser ut til å greie seg godt. Ville nok prøvd det ut først, så evt kjøpe ny PSU hvis det ikke funker. Litt dyrere i frakt da, men da kan du jo velge hvor du vil kjøpe litt friere.

Lenke til kommentar

400W holder til dette oppsettet om det er kvalitets-psu, som du jo har funnet. Fortron Source lager bra psuer til en billig penge.

Om du er litt paranoid, kjøp deg et Corsair HX520W istedet, dette holder garantert.

Det å kjøpe 750W psu er hvertfall bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...