Zork Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Jeg er vel redd for at jeg allerede vet svaret, men håper noen kan gi meg noen gode tips - jeg har nettopp bestilt noen nye komponenter og trodde jeg hadde en 500w psu, men etter dobbelsjekk så viser det seg at den kun er 400w (for å være nøyaktig, denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308626 ) Den nye maskinen min blir en Intel core 2 duo E6850 (asus striker ekstreme hovedkort) med et 8800 gtx skjermkort, og 2x2 GB ddr2, 2x500gb sata HD. Ingen (evt minimal) overklokking. Jeg kjørte en kalkulator ( http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine ) som sier oppsettet mitt vil bruke 335w men jeg vet ikke om denne er til å stole på? Er i så fall http://www.psdata.no/ps.asp?it=134099&pdm=mainspec en grei kandidat eller har noen alternative forslag? Prismessig kan jeg strekke meg til en tusenlapp - støysvak er naturligvis en fordel, men ikke noe hovedkriterie så lenge det ikke er snakk om støy i jetfly-klassen. Takker for alle innspill Endret 28. november 2007 av Zork Lenke til kommentar
magneman Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Leste om noen som hadde en 480w strømforsyning med 8800GTX og lignende spesifikasjoner, det gikk ihvertfall ikke for ham. Uansett, nVIDIA selv anbefaler et minimum av en 600w strømforsyning. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Vel, kan jo hende det vil funke. Det er lov å prøve, men jeg er enig i at 400w høres lite ut. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Leste om noen som hadde en 480w strømforsyning med 8800GTX og lignende spesifikasjoner, det gikk ihvertfall ikke for ham.Uansett, nVIDIA selv anbefaler et minimum av en 600w strømforsyning. 600W er bare bullshit. Da er det snakk om en PSU med dåååårlig kvalitet. Endret 30. november 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 F/S er jo av et supert merke så det der kan godt gå bare fint. vet jo at folk med shuttle sitter med blodklokka 8800 ULTRA og klokka quad core og det på 400W. ville prøvd meg før jeg kasta 1000,- ut av vinduet Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det er mulig at det fungerer, noe jeg tviler sterkt på. Må vel ha 2 pcie kontakter for et 8800GTX ? Overganger da siden jeg kan umulig tro den psu har 2 stk. Om det ikke fungerer (noe jeg tror) så vil jeg varmt anbefale noen strømforsyninger av CorsairHX serien. Denne skal holde til dine specs. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Takker for alle svar - tenker jeg skaffer meg en større psu for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Leste om noen som hadde en 480w strømforsyning med 8800GTX og lignende spesifikasjoner, det gikk ihvertfall ikke for ham.Uansett, nVIDIA selv anbefaler et minimum av en 600w strømforsyning. 600W er bare bullshit. Da er det snakk om en PSU med dåååårlig kvalitet. Ja, men jeg skjønner hvorfor nvidia sier 600w. Hvis de hadde anbefalt 500w, så hadde alle de som hadde qtec o.l. fått kjempeproblemer. Best å holde seg på den sikre siden. Edit: Tech Report tester idle/full load effekt i testene sine. Sjekk denne linken i deres test av Radeon 3800-serien. De har også oppgit andre oppsett, bl.a med et GTX-kort. GTX trakk 281w full load. Endret 1. desember 2007 av Darth Kjell Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Holder med den jeg linket til! Absolutt! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Når Nvidia sier 600w er det fordi at selv verdens dårligste 600w strømforsyning er god nok. Men det kan godt hende at verdens beste 400w også er god nok. Og som det er sagt, F/S er ikkje dårlige greier. Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Kjører samme prosessor, GT kort, 2x2gb ram og 1 sata harddisk på 420 watt. Hadde store bekymringer for om det skulle gå, men ser ut til å greie seg godt. Ville nok prøvd det ut først, så evt kjøpe ny PSU hvis det ikke funker. Litt dyrere i frakt da, men da kan du jo velge hvor du vil kjøpe litt friere. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Er mulig at det går, men kan resultere i ustabil maskin eller dårligere ytelse i spill o.l. Å ha litt ekstra "juice" i strømforsyningen er alltid en fordel med tanke på holdbarhet og at man ikke stresser strømforsyningen hele tiden. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 400W holder til dette oppsettet om det er kvalitets-psu, som du jo har funnet. Fortron Source lager bra psuer til en billig penge. Om du er litt paranoid, kjøp deg et Corsair HX520W istedet, dette holder garantert. Det å kjøpe 750W psu er hvertfall bare tull. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Takk igjen alle sammen for gode svar - jeg har bestilt meg Corsair'en Harribo anbefalte for sikkerhets skyld. Så kan jeg ha den gamle i reserve eller til fremtidige byggeprosjekter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå