Gjest Arveen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei. Opplevde noe merkelig her nå. Først hadde jeg begge minnebrikkene i samme kanal, som gjorde at de lå tett inntil verandre. Nå har jeg satt den ene i port 1 på kanal 1, og den andre i port 2 på kanal 2. Fikk betydlig ytelsesøkning ved å gjøre dette. Ytelsesindexen gikk fra 5.1 til 5.9, og en økning i 3dmark på ca 300 poeng. Skal det være slikt, eller er jeg bare heldig her? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) ja, det skal være slik... viss du setter brikkene i hver 2. slot så får du en slags boosting(husker ikk helt hva det heter) altså vist du har rød-blå-rød-blå slots (kan være ander farger) så vil du få bedre ytelse om du setter 2 brikker av samme type i samme farge, det blir en "kobling" mellom de...(tror jeg) Endret 28. november 2007 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ok Det med fargene er litt aneledes hos meg. Begge i kanal 1 har samme farge, det samme i kanal 2 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ok Det med fargene er litt aneledes hos meg. Begge i kanal 1 har samme farge, det samme i kanal 2 ja men da ble det rett da? det er nok mange andre på forumet som utdype litt mer nøyaktig og rett... Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 slik har jeg det nå. Her ser du farger også: Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Dette "fenomenet" kalles dual channel og gir en høyere teoretisk minnebåndbredde. Last ned cpu-z for å sjekke om dere kjører dual eller singel channel. Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Dette "fenomenet" kalles dual channel og gir en høyere teoretisk minnebåndbredde. Last ned cpu-z for å sjekke om dere kjører dual eller singel channel. Det viste jeg egentlig. Men har alltid trodd at det var i samme kanal. Jaja, da lærte jeg noe nytt idag og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå