TwiiK Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hei. PC-en trenger en liten oppgradering slik at jeg kan spille av hd-film uten problemer samt jobbe i 3ds og photoshop. Har ikke tenkt å spille noe på den så vil at den skal være så stille som mulig, men samtidlig koste så lite som mulig. Listen over det jeg trenger er: - Prosessor (Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte) - Minne (noe som passer til hovedkortet) - Skjermkort (PowerColor Radeon HD 2400 PRO 256MB DDR2 ,PCI-Express, SCS3 (Silent), DVI-I/HDMI) - Hovedkort (noe som passer til resten) - Strømforsyning (Nexus NX-5000) Ryddet nylig på kontoret og fant en ubrukt Nexus NX-5000 så den slenger jeg i PC-en for å spare litt penger. Angående prosessor så tar jeg en Intel C2D E6750. Trenger ikke så kraftig cpu, men virker som den gir mye mer for pengene enn de billigere alternativene. Angående hovedkort og minne så kan jeg ingenting. Trenger et billig hovedkort og minne som passer til resten. Hovedkortet må hå 2 IDE-kontakter(eller hva de kalles) ettersom jeg har 2 harddisker og 1 dvd-brenner som alle trenger IDE. Til slutt har jeg noen spørsmål: - 1333MHz står det i rødt på prosessoren på komplett. Er det noe jeg må passe på i forhold til hovedkort og ram? - Er boxed-kjøleren på prosessoren stille nok i forhold til resten av systemet eller bør jeg kjøpe noe annet? Endret 29. november 2007 av TwiiK Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Funnet disse to skjermkortene nå: Sapphire Radeon HD 2600 XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Ultimate Edition, Passive MSI GeForce 8600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, Heatpipe Begge koster 850kr, men 8600GT er på lager så vurderer den i første omgang. Synes det var overaskende mye penger jeg måtte ut med for å få vifteløst kort med 2xDVI. Dersom noen vet om andre billige, lydløse skjermkort med 2xDVI så vennligst si fra. Edit: Oi! Kort som faktisk er billigere enn jeg trodde var mulig: PowerColor Radeon HD 2400 PRO 256MB DDR2 ,PCI-Express, SCS3 (Silent), DVI-I/HDMI Vifteløs med 2xDVI. Eneste som bekymrer meg er at det ser ut som 1xDVI og 1xVGA på det lille bildet. Endret 28. november 2007 av TwiiK Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Oppdaterte trådtittel og innholdet i førsteposten fordi ting har endret seg litt. For å oppsummere så trenger jeg: - billig hovedkort til C2D E6750, med 2 IDE-kontakter om mulig. - ram som passer til hovedkortet Jeg har også spørsmålene: - 1333MHz står det i rødt på prosessoren på komplett. Er det noe jeg må passe på i forhold til hovedkort og ram? - Er boxed-kjøleren på prosessoren stille nok i forhold til resten av systemet eller bør jeg kjøpe noe annet? Lenke til kommentar
ohh82 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Dette er et av de billigste hovedkortene som offesielt støtter 1333mhz buss https://prisguiden.no/product.php?productId=79438 Så vidt jeg vet er det ingen hovedkort med støtte for den cpu`n som har 2stk ide, skal du ha flere enn 2 slike enheter må du kjøpe ett kontoller kort f.eks https://prisguiden.no/product.php?productId=2507 Det enkleste for deg er nok og kjøpt en ny disk eller dvd-rw som bruker s-ata. Av minne er det bare og kjøpe et sett standard ddr2 på 667mhz eller mer f.eks https://prisguiden.no/product.php?productId=47988 Jeg syns ikke kjøleren som følger med cpu bråker så mye, men jeg er vel ikke den beste til og svare på slikt heller da... Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Genialt. Akkurat de svarene jeg håpet på, vel ikke akkurat det med IDE-kontaktene da, men jeg får vel se til å oppgradere harddiskene med det samme. Kjøper det og tester kjøleren så får vi se. Lenke til kommentar
toreide Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Genialt. Akkurat de svarene jeg håpet på, vel ikke akkurat det med IDE-kontaktene da, men jeg får vel se til å oppgradere harddiskene med det samme. Kjøper det og tester kjøleren så får vi se. Abit IP35 og IP35-E er rimelige kort som støtter din cpu. Mener å ha lest at de kan klokke bra om det er av interesse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå