Gå til innhold

Er php problemet? (ferdig gallery script, blank side) @linux

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjører Arch, og har Apache installert sammen med php. Jeg vet php fungerer, den laster phpmodulen uten feil.

Nå skal det sies at jeg ikke egentlig driver med web, alt jeg ønsker er å dele mobiltelefonbildene mine lokalt på en grei måte. Jeg søkte på google og fant denne siden, jeg følger oppskriften. Mappen bildene ligger i er riktig, alt som jeg kan komme på skal stemme. Men så blir litt naivt å stole så rått på sine egne evner :wee: Alt jeg lurer på er om php-scriptet fungerer, om noen andre kanskje får det til å fungere? Det kan jo være at det er noen feil med filrettighetene, eller httpd. Takk for input.

Må jeg ikke ha noe mer enn:

<?

include("./bolGallery.php");

bolGallery("./images/", 5, 80, 50);

?>

det i index.php filen min for å vise galleriet?

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

777? Hvorfor i h... skal han sette tilgangen til 777? *se seg lei av "prøv 777 når alt annet feiler"* Hadde du i det minste sagt 644 eller 664, så skal jeg til nød være enig med deg, men 777 gir exe-tilgang til alle samt også muligheten for å skrive til fila. Nå er det jo lokalt, så "det er jo ingen fare", men det er et generelt elendig tips for å si det pent (ikke at det har noe særlig å si på en delt host riktignok ...). Videre er det kanskje en ide å finne grunnen til at man ev. må gå til det steget. I dette tilfellet kjører webserveren nesten garantert som apache, mens dataene sikkert tilhører en vanlig bruker. I såfall kan man enten skifte eierskap på filene eller rekonfigurere webserveren til å kjøre som en annen, mer passende bruker.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Jeg fikset det i php.ini filen, slik at gd.o skal lastes. Fremdeles blank side. :(

Sikker på at den lastes? Dvs. sett at den blir listet opp i phpinfo()?

Red.: En annen ting som går an for å sjekke det er å kjøre følgende:

<?php
echo (int)function_exists('imagecreatefromjpeg');
?>

Gir den 1 fungerer GD.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Mappen hadde et rart navn, nå heter den modules. Skal vi se, nå når jeg tester

<?

include("./bolGallery.php");

bolGallery("./images/", 5, 80, 50);

?>

Får jeg en error.

Fatal error: Call to undefined function imagecreatefromjpeg() in /home/httpd/html/bolGallery.php on line 20

Haha jeg må nærme meg nå da.

Strengt tatt heter filene jpg? og ikke jpeg har det noe med det å gjøre?

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...