Kenny McCormick Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei og hopp Har vært i bassenget og svømt litt noen tirsdager, det går jo forsåvidt greit det Men når jeg går opp av bassenget og inn i badstua får jeg alltid vanvittig vondt i huet, går over etter 5-10 minutter, men er ikke noe morro fordet Er det noen som veit hvorfor? Mvh. Marius Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du er kanskje dehydrert, ikke akkurat det du tenker på når det er vann overalt rundt deg. Prøv å drikke noe vann før eller etter du bader, før badstuen hvertfall.. Badstuen dehydrerer deg ganske mye.. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 er godt mulig det, pleier alltid å være SYYYYKT tørst når jeg kommer hjem etter å ha vært i bassenget Takk for kjapt svar Innlegg nr. 200 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Klor ? Klordunst ? Veldig synd isåfall for svømming er noe av det beste man kan holde på med. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 er klor i vannet så kansje det kan komme av det også takker for svar Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 kan være klor, noen tåler ikke noe serlig av det. ellers bruker du en del muskler når du svømmer du ellers ikke bruker, bruker du mye muskler i nakke og skuldre kan du få vondt i hode av det, men da burde du også være støl dagen etter Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Tror helst på dehydreringen, hvor lenge er du i bassenget om gangen da? hvis det er nogenlunde varmt vann svetter du uten at du merker det, og da må du ha i deg væske Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 pleier ikke å være så lenge om gangen 1 time, kansje 2 timer noen ganger Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har ikke så mye erfaring fra ren svømming, men forholdsvis mye fra Undervannsrugby, fridykking og SCUBA-dykking, og det første jeg vil spørre om er hvordan du puster når du svømmer? Holder du pusten ikortere/lengre perioder? Puster du grundt eller skikkelig utlufting av lungene? Du skal ikke mange centimeterene under vann før trykket gjør det merkbart tyngre å puste, dette kombinert med div. "pusteteknikker" (innpust hvert 3./5. tak, laaang utpust rask innpust etc.) resulterer lett i CO2 opphopning i vev og blod. Symptom nr. 1 på CO2 opphopning er *trommehvirvel* Hodepine! Løsningen er å være mer bevisst på pustingen, altså passe på å puste med "hele" lungekapasiteten (puste godt ut og helt inn) så mye som mulig av tiden. Eventuelt stoppe opp å puste skikkelig (forsiktig med hyperventilering**) med jevne mellomrom. ** Hyperventilering resulterer av og til i besvimelse, noe som av åpenbare grunner kan være dødlig i/under vann. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Vel, for å være ærlig så tenker jeg ikke sånn veldig mye over pusteteknikker Er ike sånn veldig treningsgeek (som du sikkert skjønner på nicknamet mitt ) Så er nok kansje ikke sånn veldig flink på det å puste godt ut og helt inn Det du skreiv om hyperventliering var litt scary, viste ikke det Takk for svaret Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hodepine kan også forekomme av anspenthet i nakke og skuldre, men dette er ofte litt mer langvarig. Har selv problemer med dette når jeg svømmer. Men i ditt tilfelle høres dehydrering og/eller CO2 opphopning mer sannsynlig ut. Drikk jevnt godt hele dagen, så ser du fort om det har noe for seg. Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Har ikke så mye erfaring fra ren svømming, men forholdsvis mye fra Undervannsrugby, fridykking og SCUBA-dykking, og det første jeg vil spørre om er hvordan du puster når du svømmer? Holder du pusten ikortere/lengre perioder? Puster du grundt eller skikkelig utlufting av lungene? Du skal ikke mange centimeterene under vann før trykket gjør det merkbart tyngre å puste, dette kombinert med div. "pusteteknikker" (innpust hvert 3./5. tak, laaang utpust rask innpust etc.) resulterer lett i CO2 opphopning i vev og blod. Symptom nr. 1 på CO2 opphopning er *trommehvirvel* Hodepine! Løsningen er å være mer bevisst på pustingen, altså passe på å puste med "hele" lungekapasiteten (puste godt ut og helt inn) så mye som mulig av tiden. Eventuelt stoppe opp å puste skikkelig (forsiktig med hyperventilering**) med jevne mellomrom. ** Hyperventilering resulterer av og til i besvimelse, noe som av åpenbare grunner kan være dødlig i/under vann. Han har helt rett, jeg driver med svømming aktivt og da jeg begynte sleit jeg med hodepine når vi skulle svømme med færre pust og svømme under vann. Tviler på at det er kloren hvis du ikke har allergi jeg er i bassenget 1-2 ganger om dagen og har ingen problemer. Ta med deg drikkeflaske i bassenget. Endret 30. mars 2008 av TQfflus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå