Gå til innhold

Xbox 360 NAT strict, selv etter åpning av porter - LØST!

EkanTrike

Anbefalte innlegg

Klarer ikke og finne ut hvorfor jeg får NAT Strict på Xbox 360en selv etter at jeg har fått åpnet porter.

Jeg har satt fast ip og dns osv, på 360en samt åpnet port 88 både UDP og TCP selv om kun UDP skulle holde, samt port 3074 i både UPD og TCP. I tillegg har jeg åpnet 2074 i både TCP og UDP etter at litt søking ba meg åpne disse portene også. Men da uten noe hell her heller. I tillegg ringte jeg internett leverandøren min og ba han dobbel sjekke mitt Speedtouch modem og se til at jeg hadde fått åpnet disse portene rett i tillegg til og åpne dem på filteret og ikke bare i web grensesnittet. Men uten hell her heller.

Noen som har noe forslag til hvorfor jeg fremdeles får NAT Strict på Xbox 360en?

Litt mer hvordan jeg har satt det opp på 360en

IP: 192.168.1.185

Subnet mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 192.168.1.1 (ipen til modem/ruteren)

DNS1: 195.159.0.100

DNS2: 195.159.0.200

På modem er det satt at den skal åpne porter til 192.168.1.185 i tillegg til MAC adressen til 360en:

88 UDP

88 TCP

3074 UDP

3074 TCP

2074 UDP

2074 TCP

I tillegg er UPnP aktivert.

Internetten får jeg fra Start.no som har en elendig ruter/modem i et sak som rett og slett stinker....

Problemet er nå løst. Som ene sa her Fast IP laga bare krøll.

Det andre problemet var jo selvsagt ruter driten som ikke klarte og gjøre jobben. Jeg satt den til og åpne portene den til den IPen ruteren hadde gitt 360en, problemet der igjen var jo selvsagt at den ga samme IP som en pc som tidligere hadde vert i bruk og dermed åpnet portene til en "fantasi" pc med samme IP men med annen MAC adresse. Men så fort den klarte og åpne portene til samme IP og rett MAC så ble alt fint.

Så nå har jeg fått NAT Open!

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg får NAT prob, når jeg setter boxen på fast IP

men står det på automatisk så får jeg open NAT

Skal prøve på dette nå så får vi se hva som skjer. var noe problemer med denne driten her. boksen har vist klart og tildele samme IP til 2 maskiner når jeg ba den finne en automatisk...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
jeg får NAT prob, når jeg setter boxen på fast IP

men står det på automatisk så får jeg open NAT

Skal prøve på dette nå så får vi se hva som skjer. var noe problemer med denne driten her. boksen har vist klart og tildele samme IP til 2 maskiner når jeg ba den finne en automatisk...

da kan du legge til "fast" IP i routeren.. på de andre maskinene dine, også kobler du til med boxen så ser du hvilken IP den får og huk av på routeren, for "alltid bruk denne IP`en"

Lenke til kommentar

Bruker Start.no på Ps3 og hadde litt NAT problemer i starten. Dette løste seg da jeg koblet ps3'en directe i modemet, og ikke i routern. Men nå kjører jeg trådløst, og fikk igjen problemet med NAT. Det jeg gjorde da var å kjøre modemet i BRIDGE modus, og så legge inn brukernavn og passord i routern (PPPOE). Så la jeg inn de portene som måtte åpnes. Da ordnet alt seg ;)

Lenke til kommentar

MAC adressa finner du unter "Alternatives" under nettverksdelen på 360en

Problemet er nå løst. Som ene sa her Fast IP laga bare krøll.

Det andre problemet var jo selvsagt ruter driten som ikke klarte og gjøre jobben. Jeg satt den til og åpne portene den til den IPen ruteren hadde gitt 360en, problemet der igjen var jo selvsagt at den ga samme IP som en pc som tidligere hadde vert i bruk og dermed åpnet portene til en "fantasi" pc med samme IP men med annen MAC adresse. Men så fort den klarte og åpne portene til samme IP og rett MAC så ble alt fint.

Så nå har jeg fått NAT Open!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...