kekepower Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei og hopp. Jeg opplever at batteritiden på min nyinnkjøpte Revolution ikke på langt nær er så god som min ett år gamle MX1000. Er det noen andre som opplever dette eller kan det være feil på min Revolution? På forhånd takk. Mvh kekePower Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har en levetid på rundt en uke på min revolution. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har en levetid på rundt en uke på min revolution. Hei. Det er noe sånt jeg også har, men på min MX1000 har jeg nesten det dobbelte. Kan det rett og slett være fordi Revolution har for lite batteri og for mye dill? Mvh kekePower Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ingen ide, aldri brukt mx1000. Men jeg har aldri syntes en uke er lite for en mus, ladingen går kjapt også.. så husker man å sette den i ladern når man skal vekk fra pcæn og man ser det begynner å bli litt lite batteri kan jeg ikke se problemet. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg bruker min Revolution i jobb, dvs ca 8 timer daglig. Da holder den i roughly 5 dager. Hvis jeg glemmer å sette den i laderen på fredagen sliter jeg på mandag, men musa klarer seg stort sett ut denne dagen også. Forøvrig ingen erfaring med MX1000. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 min mx1000 lever omtrent en mnd av gangen. sjelden jeg lader, husker det nesten aldri. den lever tilogmed par-tre dager på rødt. kjøp en hvit musematte, det skal hjelpe (gjorde det på den gamle typen med rødt lys ihvertfall) Lenke til kommentar
xvis Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er ikke i tvil om dette er tilfelle for mine pekere i alle fall. Ble overrasket over batterikapasiteten da jeg skaffet meg en Revolution i høst. Opplever stadig å få melding om at batterinivået er kritisk på Revolution. Kan knapt huske å ha sett den meldingen på MX1000. Har nok vært bortskjemt med å lade bare hver 3/4dje uke med MX1000. Revolution holder ca 1-2 uker før jeg må lade. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Min MX1000 varer et par uker av gangen, og jeg bruker (brukte) den også i jobbsammenheng, m.a.o. en del timer om dagen. Tips: Skru musen av om kvelden; da kan den fort vare flere måneder. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Batterilevetid er da ikke noe problem - bare sett den i laderen når du er ferdig for dagen. Om den varer fem, 10 eller 20 dager er da helt irrelevant Det har jeg gjort med min MX1000 siden den var ny (kjøpte med en gang den kom på markedet) og tror jeg ikke har sett den vise mindre enn to sånne 'ladestreker' en eneste gang. Endret 28. november 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er det Lithium-Ion-batteri på Revolution? I så fall er det greit å gjøre det, men dersom den har NiMH (Nickel Metal Hydride), så vil jeg sterkt fraråde Nonsens tips. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er det Lithium-Ion-batteri på Revolution? I så fall er det greit å gjøre det, men dersom den har NiMH (Nickel Metal Hydride), så vil jeg sterkt fraråde Nonsens tips. Vel, den er jo helt opplagt laget for å stå i laderen, så den tar neppe stor skade av det. Min har gjort det i over to år allerede. Nesten hver eneste natt. Om det i teorien ødelegger batterilevetiden over tid spiller liten rolle; de fleste har nok byttet den ut for lengst før det blir noe problem. Hvis man da ikke planlegger å ha den i 7-8 år da. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hei folkens. Det jeg hadde i tankene var opplevelsen man har når man bruker disse to musene og forskjellene i batteritiden. Vi har nå slått fast at Revolution varer en god del kortere enn f.eks. MX1000. Er dette pr design eller kan det være noe annet? Jeg pleier som regel ikke å sette musa i laderen hver kveld. Etter å ha bruke MX1000 lenge, forventer jeg at batteriet skal holde ei god stund før jeg igjen må lade og min opplevelse av Revolution er at den tømmes så alt for fort i forhold til MX1000. Jeg vet ikke... Begge musene er flotte og gode å bruke så jeg digger dem begge :-) Mvh kekePower Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Da er det vel Lithium-Ion-batteri da, tenker jeg. Jeg har delvis lagt bort min MX1000, ettersom jeg begynner å få tendenser til musearm, og MX1000 er ikke akkurat en perfekt venstrehåndsmus. Endret 28. november 2007 av OML Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kan bekrefte at Revolution bruker Lithium-Ion batterier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Fortsetter denne tråden, så slipper vi en ny tråd om samme emnet. Har selv nettop byttet ut min MX1000 med en MX Revolution. Var svært godt fornøyd med førstnevnte, spesielt når det gjaldt batteritid. Ladet musen bare en gang i måneden eller noe sånt. Revolution-musa som jeg nå bruker må jeg lade hver dag slik jeg opplever det nå. Men jeg mistenker et problem med laddingen av musa, da det blinker rødt innimellom mens musa står og ladder. Etter 10 timer med ladding er batteriet ikke mere enn 50 % fullt. Noen som har opplevt noe lignende? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Dette opplevde jeg noe liknende med på min MX900-mus. Det viste seg å være defekte batterier. Byttet disse i to nye oppladbare (er jo AA på den musen, vettu), og da ble det som normalt igjen. Skal sies at de batteriene som fulgte med fra Logitech varte i tre år og da! Jeg vil anbefale deg og reklamere på musen, ettersom det helt tydelig er noe galt med batteriet på den (eller eventuelt laderen) ... Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 men problemet på mange kan også være at de ikke har OPPLADBAER baterier.. og det er viktig å da :!: men min Revolution varer ganske lenge den 6-7dager men en venn av meg har den MX1000 og han sier at den varer ganske lenge.. men veit nå aldri da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå