toth Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Regner med dette er nogenludne rett fora for problemet. Vi har flere maskiner som brukes med eksternt skrivebord/VPN mot serveren vår. Funksjonen med høyreklikk>send til>epostmottaker fungerer fint på maskinene lokalt. Men når de er logget på serveren, virker ikke dette. Man kan klikke valget, men ingenting skjer videre. MS Outlook er eneste og standard epostprogram på serveren, så det er ikke en konflikt mellom klienter. Noen forslag? Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Regner med dette er nogenludne rett fora for problemet. Vi har flere maskiner som brukes med eksternt skrivebord/VPN mot serveren vår. Funksjonen med høyreklikk>send til>epostmottaker fungerer fint på maskinene lokalt. Men når de er logget på serveren, virker ikke dette. Man kan klikke valget, men ingenting skjer videre. MS Outlook er eneste og standard epostprogram på serveren, så det er ikke en konflikt mellom klienter. Noen forslag? Heisan, Tipper VPN klienten deres disabler all tilgang til lokalnett og derved gateway når VPN tunnelen er oppe. Aner ikke hvilken type VPN dere bruker, men sjekk om det er en innstilling for "Allow localnet access" eller noe? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 har jeg skjønt dette rett... du bruker remote desktop kobling mot en server, og på den serveren ligger outlook, der send to>email recipient ikke fungerer? brukes exchange foresten? både når du kjører outlook lokalt og når du kjører den i remotedesktop? Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 har jeg skjønt dette rett... du bruker remote desktop kobling mot en server, og på den serveren ligger outlook, der send to>email recipient ikke fungerer? brukes exchange foresten? både når du kjører outlook lokalt og når du kjører den i remotedesktop? Ja, og ja. dvs, med lokalt mener jeg på de andre kontormaskinene, i LAN med serveren. Exchange ja. Gutorms, hvordan kommer lokalnett(lan?)aksess inn i bildet? Vi bruker securemote.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå